Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:28:10 GMT

خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی واحدهای اقامتی آستارا از کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۹۳۷۴

خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی واحدهای اقامتی آستارا از کرونا

ایسنا/گیلان مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: کرونا به واحدهای اقامتی شهرستان ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

پردل امیری نژاد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از واحدهای اقامتی شهرستان به شکل خودجوش تعطیل شدند و یا پس از صدور دستورالعمل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه دو هتل بین‌المللی، ۱۲ هتل، سه هتل آپارتمان، ششمهمانپذیر و ۱۹ خانه مسافر کاشانه در آستارا فعال هستند، ادامه داد: تعطیلی دو ماهه اسفند و فروردین خسارتی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال را به تاسیسات گردشگری شهرستان وارد کرد.

مسئول میراث فرهنگی آستارا گفت: دولت در راستای حمایت از واحدهای گردشگری خسارت دیده از کرونا تصمیماتی را اتخاذ کرده است که متقاضیان می توانند با ورود به سامانه مرتبط اقدام و ثبت نام کنند.

امیری نژاد در بخش دیگر سخنان خود آثار تاریخی را هویت یک ملت دانست و خاطرنشان کرد: این آثار می‌توانند به عنوان جاذبه نقش بسزایی را در جذب گردشگر داشته باشند.

وی آثار ملی ثبت شده را از مهمترین اتفاقات برای حفظ بناهای تاریخی یک منطقه برشمرد و اظهار کرد: شش اثر ثبتی در آستارا داریم که چهار اثر بنا، یک اثر محوطه تاریخی و یک اثر محیط طبیعی «آبشار لاتون» می باشد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در سطح شهرستان شناسایی شده است، تصریح‌کرد: از این تعداد بنای هنگ مرزی واقع شده روبروی باغ ملی و ۱۰ خانه قدیمی با معماری سنتی و متفاوت می باشد که می توانیم پس از اقدام برای ثبت به عنوان جاذبه و هویت این بندر مرزی حفظ کنیم.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عدم همکاری آموزش و پرورش در ادامه فعالیت مداوم و با برنامه موزه حکیم نظامی، تصریح کرد: میراث فرهنگی تعهد خود را در اجرای تفاهم نامه مرمت و تجهیز این بنا انجام داده است.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی در آستارا با کمبود نیرو مواجه می باشد و برای جبران این مهم از خادمین میراث فرهنگی و دوستداران بناهای تاریخی و فرهنگی بهره‌مند شده است.

پردل امیری نژاد در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری مسابقه معرفی "جاذبه گردشگری تاریخی آستارا" سخن گفت و افزود: فراخوان این مسابقه صادر شده است و به ۱۰ نفر به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی گردشگري کروناویروس آبشار لاتون بلندترین آبشار ایران میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند

آفتاب‌‌نیوز :

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کاهش اولیه ۱۲ درصدی گردشگری در شروع تعطیلات و ماه رمضان نشان داد که بخش زیادی از مردم ترجیح می‌دهند سفر نروند، روزه بگیرند و در محل زندگی بمانند. این موضوع به معنای این نیست کسانی که به سفر رفتند چیزی کمتر دارند، اما بخشی از جامعه تشخیص داد که اکنون زمان روزه‌گرفتن است.

وی افزود: وقتی به انتهای ماه رمضان رسیدیم، مردم جبران کردند و حال خوب خود را در گردشگری نشان دادند. این افزایش ۵.۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته - که سال موفقی هم در انجام سفر‌های نوروزی بود - نشان می‌دهد حال مردم مقداری خوب هست که به سفر می‌روند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: وقتی مردم باوجود همه مشکلاتی که دارند سفر می‌روند یعنی حداقلی از امکان برای آنان هست که به سفر می‌روند. ارقام سفر‌ها در تعطیلات نوروز هم رکورد شکست.

ضرغامی تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس متاسفانه برمبنای آمار و اطلاعات نادرست گزارشی منتشر کرده که سفر از سبد خانوار حذف شده، اما این گزاره حتماً نادرست است. این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد. آمار امسال را که بررسی می‌کنیم هم نسبت حضور گردشگران خارجی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: اکنون ایران‌هراسی به علت رخداد‌های اخیر منطقه بسیار زیاد است و برخی کشور‌ها به شهروندان خود هشدار دادند که به ایران نروند، اما با این جو مقابله می‌کنیم و آمار‌ها هم نشان می‌دهد دولت در انجام وظایف خود در مجموع موفق است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تأکید کرد: اینکه ۶۳ میلیون نفر شب اقامت در هتل رسمی داشته باشند که این غیر از چادر‌ها و ویلا‌های شخصی است یک رقم بالاست.

ضرغامی همچنین با بیان اینکه تولید شادی از وظایف حاکمیت است، تصریح کرد: این امر یک شاخص است و هر دولتی که توانست مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است. بگذریم از اینکه گاهی مردم خودشان شاد هستند، اما برخی می‌روند و با آنان برخورد می‌کنند که چرا شاد هستید.

وی یادآور شد: از جمله مواردی که مردم را شاد می‌کند، برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است که حول آن و در کنارش، زمینه‌های شادی فراوانی ایجاد می‌شود. برپایی موفق مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان در استان کردستان از جمله این موارد است. این روستا امسال مقام سوم در اقامت روستایی را داشت و از جمله ۸ روستایی است که پرونده آن‌ها به‌عنوان روستا‌های گردشگری جهانی ایران آماده شده و به WTO (سازمان تجارت جهانی) ارسال خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه مراسم «هزار دف» اقدامی هنری، فرهنگی، امنیتی و ارزشمند است، گفت: حدود ۵۰ هزار نفر گردشگر به روستای پالنگان رفتند و در محیطی شاد، سنتی، مردمی و حتی دینی و عرفی مراسم هزار دف را تماشا کردند و کوچیکترین حادثه‌ای هم ایجاد نشد. این درحالی است که سعی می‌کنند با ایران‌هراسی چهره دیگری از ایران نشان دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان