Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه و در جریان بررسی جزئیات طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت و با تصویب ماده ۹ این طرح مصوب کردند؛ ورود و عبور هرگونه کالای شرکت‌ها و کمپانی‌های وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نیز ورود کلیه صهیونیست‌های تابع رژیم اشغالگر صهیونیستی شامل اشخاص حقیقی یا حقوقی که تابعیت رژیم صهیونیستی را دارند، به جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت ورود به حبس تعزیری درجه ۵ و اخراج از کشور محکوم می‌شوند.

بر اساس ماده ۱۰ این طرح؛ سفر اتباع ایرانی به سرزمین فلسطین اشغالی ممنوع شد، مرتکب به مجازات حبس تعزیری درجه ۵ و محرومیت داشتن گذرنامه به مدت ۲ تا ۵ سال محکوم می شود، همچنین مراوده و ارتباط غیراتفاقی بین اتباع ایرانی و اتباع رژیم اشغالگر صهیونیستی ممنوع است و مرتکب به مجازات حبس تعزیری درجه ۶ محکوم می شود.

با موافقت نمایندگان با ماده ۱۱ این طرح مصوب شد؛ دادستان کل کشور با همکاری وزارت امور خارجه و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری مکلف است با بهره مندی از ظرفیت‌های مراجع و نهادهای داخلی، خارجی و بین المللی نسبت به حمایت از مردم فلسطین و سایر قربانیان نسبت به طرح شکایت و محاکمه و اجرای احکام مجازات سران جنایتکار رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل کشی، جنایت و تجاوز و اقدامات تروریستی در داخل و خارج ازسرزمین های اشغالی در محاکم ذی صلاح داخلی و خارجی و دادگاه ها و دیوان بین المللی اقدام نماید.

بنابر این مصوبه؛ دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ از جمله وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مکلفند به منظور آماده سازی شکایت با دستگاه‌های ذی صلاح همکاری لازم را معمول دارند.

بنابر ماده ۱۲ این طرح؛ وزارت امور خارجه موظف است تحقق طرح سیاسی جمهوری اسلامی ایران را برای فلسطین با عنوان برگزاری همه پرسی ملی در سرزمین فلسطین که با کد شماره ۲۰۱۹۰۶۲ که نزد سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است در عرصه‌های سیاسی و دیپلماتیک پیگیری کند و گزارش اقدامات انجام شده را سالیانه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلام ارائه نماید.

با موافقت نمایندگان در ماده ۱۳؛ دولت موظف شد از فعالیت سایر دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد داخلی و بین المللی و حامی آزادسازی قدس و محکومیت، محدودیت و تحریم رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کند و اقدامات لازم را برای مقابله با هرگونه تلاش در راستای عادی سازی روابط با رژیم منحوس مذکور و حضور آن در منطقه و جهان اسلام معمول دارد. همچنین موضوع صهیونیسم بدتر از آپارتاید را در سازمان‌ها و مجامع بین المللی تبیین کند.

بر اساس ماده۱۴ این طرح، در اجرای ماده ۶ قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین کلیه دستگاه هایی فرهنگی کشور اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی موظف هستند که در جهت تبیین افشای جنایت صهیونیسم بین الملل و  رژیم منحوش اشغالگر قدس از همه توانمندی و ظرفیت خود در جهت تولید محصولات فرهنگی استفاده کند  و وزارت ارشاد موظف است از تولید محصولات و فیلم با محتوای مذکور حمایت ویژه نماید.

در ماده ۱۵ این طرح مصوب شد؛ بار مالی ناشی از مفاد این قانون از محل صرفه جویی دستگاه‌های موضوع این قانون تامین می‌شود.

بنابر ماده ۱۶؛ به منظور پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم برای اجرای این قانون کمیته ویژه ای، متشکل از نمایندگان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات(سازمان اطلاعات خارجی و معاونت ضد جاسوسی)، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ونیروی قدس سپاه، دادستانی کشور، وزارت کشور، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود.
 کمیته موظف است گزارش عملکرد دستگاه های مذکور در این قانون را به کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید، مسئولیت برگزاری و دبیری جلسات بر عهده شورای عالی امنیت ملی است.

علی لاریجانی در پایان تصوب مواد این طرح با تشکر از کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح به موقع  است درمقابل رفتارهای خصمانه رژیم صهیونیستی برای برهم زدن اوضاع منطقه لازم بود که این طرح به تصویب برسد؛ از نمایندگان محترم که همگی در این طرح مشارکت داشتند تشکر می کنم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمان ملل متحد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی لاریجانی وزارت امور خارجه سازمان تبلیغات اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای عالی امنیت ملی رژیم صهیونیستی وزارت اطلاعات فلسطین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمان ملل متحد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی لاریجانی وزارت امور خارجه سازمان تبلیغات اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای عالی امنیت ملی رژیم صهیونیستی وزارت اطلاعات فلسطین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجلس شورای اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمان ملل متحد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی لاریجانی وزارت امور خارجه سازمان تبلیغات اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای عالی امنیت ملی رژیم صهیونیستی وزارت اطلاعات فلسطین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رژیم اشغالگر صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی بین المللی امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح

نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده تشکیل کشور مستقل فلسطین، به مناقشه موجود پایان بخشند. 

به گزارش الجزیره، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش بس دائم در نوار غزه شده و در عین حال به رژیم صهیونیستی درباره پیامد‌های حمله به رفح هشدار داد. 

آلبارز پیش از نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا در این باره به خبرنگاران گفت: من از جامعه بین المللی می‌خواهم در برابر آنچه در غزه رخ می‌دهد بی تفاوت باقی نمانده و اقدامات لازم به منظور رسیدن به یک آتش بس فوری را اجرایی کنند. 

وی با اشاره به تلاش‌های کشورش برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، خاطر نشان کرد: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین برای پایان بخشیدن به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه ضروری است. 

وزیر خارجه اسپانیا در ادامه به درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب الله نیز اشاره کرده و افزود: احتمال گسترش منازعه به لبنان باعث نگرانی ماست، زیرا وقوع این امر می‌تواند ابعاد درگیری را تغییر دهد. همچنین لبنان یک دولت شکننده و متشنج است. 

اسپانیا به همراه ۳ کشور دیگر اروپایی شامل ایرلند، مالت، و اسلوونی آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین اعلام کرده اند. رژیم صهیونیستی با محکوم کردن اقدام این کشورها، وقوع این اتفاق را پاداشی به تروریسم خوانده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا