Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@23:04:01 GMT

یک داروی سرطان برای کرونا آزمایش می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۹۶۶۳

یک داروی سرطان برای کرونا آزمایش می‌شود

در تازه‌ترین تلاش‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و یافتن راهی برای درمان آن، محققان تصمیم دارند از یک نوع داروی درمان سرطان به منظور بهبود حال مبتلایان به کووید 19 استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، در تازه‌ترین تلاش‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و یافتن راهی برای درمان آن، محققان تصمیم دارند از یک نوع داروی درمان سرطان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارآزمایی بالینی برای بررسی اینکه آیا داروی سرطان نادر مولتیپل میلوما موفق به بهبود بیماران مبتلا به کرونا که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند می‌شود یا خیر، به زودی آغاز می‌شود.

مولتیپل میلوما، یک نوع سرطان خون است و معمولا در مغز استخوان وجود دارد. در این بیماری، نوع خاصی از سلول‌های سفید خونی به نام پلاسما، دچار سرطان شده و شروع به تکثیر غیرطبیعی در مغز استخوان می‌کنند.

داروی مذکور Selinexor نام دارد و در حال حاضر مورد تأیید درمان مولتیپل میلوما است. محققان می‌گویند: این دارو پروتئینی را مسدود می‌کند که منجر به تکثیر ویروس در بدن می‌شود؛ هدف از آزمایش این دارو بررسی بهبود بیماران مبتلا به کروناست که در شرایط وخیمی قرار دارند.

بیش از ۲۳۰ بیمار از ‌آمریکا و اروپا برای بررسی تأثیر این دارو ثبت نام کرده‌اند؛ سلینکسور که با نام تجاری Xpovio شناخته می‌شود، توسط شرکت Karyopharm Therapeutics Inc مستقر در ماساچوست ساخته شده و در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای معالجه مولتیپل میلوما تأیید شده است.

به گفته یکی از محققان این پژوهش، هدف از آزمایش این است که  بررسی شود آیا دوز کم  این دارو می‌تواند بیماران مبتلا به کرونا را از ونتیلاتور جدا کند یا خیر.

سلینکسور پروتئین XPO1 را مسدود می‌کند که در تکثیر ویروس در بدن و پاسخ التهابی بدن نقش دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سرطان دارو کارآزمایی بالینی مغز استخوان گلبول سفید کرونا کووید 19 مولتیپل میلوما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲

رئیس اداره پایش و تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین متولی با بیان این مطلب اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹میلیون عدد، ادالت‌کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده است.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین داروهای تامینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد