Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در جلسهعلنی امروز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با طرح اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور موافقت کردند.

براساس ماده یک این طرح اصلاحی؛ یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۶۱ مکرر) به قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۵ تیرماه ۱۳۶۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و به عنوان ماده (۵۴ مکرر) به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۷ آذر ۱۳۷۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و به عنوان ماده (۶۳ مکرر) به قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یک خرداد ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن الحاق می شود:

در ماده الحاقی اصلاحی آمده است: هرگاه براساس پاسخ دریافتی از مراجع استعلامی توسط هیات های اجرایی و نظارت، صلاحیت داوطلبان رد شده باشد، هیات های مزبور موظفند در صورت درخواست داوطلب در موعد قانونی اعتراض، استنادات و گزارشاتی که موجب رد صلاحیت وی شده است با رعایت قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب ۲۲ آبان ۱۳۷۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام را به وی تسلیم و اقدام به اخذ توضیحات و دفاعیات از وی نمایند و سپس با عنایت به توضیحات و دفاعیات ارائه شده، نتایج بررسی های خود را به وی اعلام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی طرح اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور با الحاق یک تبصره به ماده الحاقی موافقت کردند.

براین اساس در تبصره ۶ الحاقی آمده است: احکام موضوع این ماده نافی ترکیبات مذکور در قوانین انتخاباتی موجود نمی باشد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات های نظارت مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

گفتنی است؛ دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد