Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در این دیداربا اشاره به اینکه فضای همکاری و تعامل بین صداوسیما و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای استان مهم است، افزود: صدا و سیمای مرکز زنجان برای معرفی و به تصویر کشیدن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و همچنین صنایع دستی استان از ظرفیت‌های غالب برنامه‌های خود بهره گیری می‌نماید، ولی ظرفیت‌های فراوانی برای کار‌های بیشتر در این حوزه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 لطیفی صداوسیما را ظرفیتی بزرگ برای توسعه استان عنوان کرد و گفت: تولید آثار فاخر برای شبکه‌های ملی، مستندسازی درخصوص صنایع دستی و توجه به آداب و رسوم، زبان، پوشش و آئین‌های محلی استان زمینه ساز پویایی بخش گردشگری و صنایع دستی و متعاقب آن جذب سرمایه گذار در این بخش است.
او در ادامه به برنامه‌های فاخر تولید شده در رسانه استانی در این زمینه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه استانی آمادگی کامل دارد تا با تهیه برنامه‌های جذاب و پوشش رویداد‌های مختلف مرتبط با صنعت گردشگری، ایفای نقش نموده و ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی بینظیری مانند گنبد سلطانیه، غار تله خور، منطقه طارم و سایر نقاط هدف گردشگران را به بهترین شکل معرفی نماید لیکن مشارکت سایر نهاد‌های فرهنگی بالاخص سازمان میراث فرهنگی قطعا در پیشبرد این اهداف موثر خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و همچنین صنایع دستی منحصر به فرد و تنوع قومیت‌ها و پیشینه تاریخی و باستانی استان زنجان به عنوان ظرفیت‌های بالقوه برای برنامه سازان و مستندسازان رسانه ملی یاد کرد و گفت: برای معرفی ظرفیت‌های میراث فرهنگی استان باید تشریک مساعی اثرگذاری مابین صداوسیما و دیگر نهاد‌های فرهنگی ایجاد و تقویت شود.
ارجمند با اشاره به اینکه تعامل با صدا و سیما می‌تواند در معرفی آثار تاریخی، گردشگری، تفریحی و... بسیار موثر باشد، تاکید کرد: استان زنجان زیرساخت‌های زیادی برای جذب گردشگر دارد و به این دلیل می‌کوشیم تا گامی اساسی در راستای معرفی بیش از پیش این استان برداریم وبا ترغیب گردشگران زمینه ساز اشتغال پایدار در این بخش باشیم و حضور رسانه استانی قطعا در این راستا اثرات مثبت زیادی خواهد داشت.
او از ثبت ۲۵ اثر جدید در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: مهمترین اقدام انجام شده ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله در سال گذشته بود و ۲۵۰۰ پایش آثار باستانی در کنار کاوش و شناسایی ۸۰۰ اثر تاریخی بستر مناسبی برای تبدیل استان به پایلوت گردشگری و تولید برنامه‌های تلویزیونی به منظور معرفی بیش از پیش این منطقه غنی فرهنگی است.
گفتنی است در پایان این دیدار با اعطای لوح تقدیر از همکاری‌های گسترده رسانه استانی با مجموعه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قدردانی کرد.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه اشراق میراث فرهنگی زنجان جاذبه های گردشگری زنجان رسانه استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: طبق آمار‌های ارائه‌شده  از ۲۴ اسفند پارسال تا ۲۴ فروردین امسال، بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، ۱۳ میلیون و ۶۱۷ هزارو ۵۷۸ نفر بازدید از سایت‌های تفریحی طبیعی و تاریخی همچنین یک میلیون ۷۳۸ هزار و ۴۰۳ نفر بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ثبت‌شده است که جمع کل این بازدید‌ها ۲۰ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۹۸۱ نفر بازدیدکننده می‌رسد.

ثابت اقلیدی گفت: در این مدت مجموعه فرهنگی- تاریخی حافظ با ۵۱۹ هزار و ۸۱ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۴۰۱ هزار و ۵۱ نفر و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی هم با ۲۹۱ هزار و ۵۲۷ نفر بازدید قرار دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ادامه افزود: با توجه به آمار‌های ارائه شده بازدید مسافران نوروزی در مدت مذکور از اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با ۹ درصد افزایش همراه بوده است.
دبیرستاد خدمات سفر فارس گفت: از ۲۴ اسفند پارسال تا ۲۴ فروردین امسال، جمع کل آمار اسکان مسافران نوروزی در واحد‌های اقامت‌های رسمی و غیررسمی و اضطراری استان فارس به ۴ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر شب رسیده است.
محمد ثابت اقلیدی افزود: طبق آمار‌های ارائه‌شده در مدت مذکور یک میلیون و ۶۹ هزار و ۴۶۸ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی اسکان یافتند.
او همچنین ادامه داد: آمار اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری شامل مهمان سرای‌های اداره ها، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس سالن‌های ورزشی، حسینه‌ها و مساجد به ۳ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۲۱۱ نفر شب رسید.

دیگر خبرها

  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس