Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مرگ سفیر چین در اراضی اشغالی که پیشتر نماینده این کشور در اوکراین بوده، گمانه زنی‌ها در این مورد را افزایش داده است. تاریخ انتشار: 11:23 - 29 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۷۳۶ خبرگزاری میزان – پیدا شدن جسد «دو وی»، سفیر چین در اراضی اشغالی در اقامتگاهش در «هرتزلیا» در شمال «تل آویو»، سبب شد تا موجی از گمانه زنی‌ها در مورد علت مرگ وی مطرح شده و «پکن» اقدام به اعزام گروه تحقیقاتی با هدف بررسی علت مرگ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش پایگاه‎های «آر اف آی و نیویورک تایمز»، جنازه «دو وی»، سفیر ۵۷ ساله چین در اراضی اشغالی روز یکشنبه در محل سکونتش در «هرتزلیا»، پیدا شد.   انتشار این خبر سبب شد تا موجی از گمانه زنی‌ها در مورد علت مرگ وی، با توجه به فعالیت کوتاه مدتش در اراضی اشغالی به جریان افتاده و اظهارنظر‌هایی در مورد مشکوک بودن مرگش مطرح شود.
اگرچه رژیم صهیونیستی در همان ابتدای امر ادعا که براساس ارزیابی‌های اولیه، علت مرگ سفیر چین، ایست قلبی بوده، اما این پاسخ برای پکن قانع کننده نبود.
پلیس رژیم صهیونیستی در گزارش مرگ این مقام چینی مدعی شد «جنازه سفیر چین در اتاق کارش و توسط یکی از کارگران سفارت پیدا شد؛ هیچ دلیلی برای مرگ مشکوک دو وی وجود ندارد و وی در خواب جان باخته است.»
از سوی دیگر، وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای بدون اعلام دلیل قطعی مرگ سفیر این کشور، اعلام کرد که برای تایید جزئیات علت مرگ سفیر نیاز به انجام تحقیقات دارد.   در همین راستا، دولت چین هیئتی را متشکل از بازرسان و اعضای خانواده «دو وی» به اراضی اشغالی اعزام کرد تا ضمن تحویل گرفتن جنازه این مقام دیپلماتیک، در مورد علت مرگ وی بررسی و تحقیقات مستقلی را انجام بدهند.  بیشتر بخوانید:  جنازه سفیر چین در اراضی اشغالی در آپارتمانش پیدا شد تلاش برای یافتن علت اصلی مرگ «دو وی» در حالی در جریان است که نماینده پیشین چین در اوکراین، از زمان ورود به اراضی اشغالی در ماه فوریه تاکنون با انتقادات شدید واشنگتن مواجه بود.
انتشار خبر مرگ سفیر چین در اراضی اشغالی تنها دو روز پس از محکوم کردن ادعاهای «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، علیه چین در مورد پنهانکاری پکن درباره بیماری کرونا، سبب شده تا برخی از کارشناسان و ناظران بین المللی از مرگ این مقام چینی به عنوان مرگی مشکوک یاد کنند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی چین شی جین پینگ سفیر چین در اراضی اشغالی مرگ سفیر چین پیدا شد علت مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی

یک ائتلاف اردنی از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش مشرق، ائتلاف احزاب ناسیونالیست و چپ‌گرای اردن امروز-سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی حق مشروع این کشور در مقابله با سرکشی رژیم اشغالگر و تجاوز مکرر به حاکمیت کشورها است.

طبق گزارش المیادین، این ائتلاف تاکید کرد: پاسخ ایران در حمایت و پشتیبانی از ملت و مقاومت فلسطین بود.

ائتلاف احزاب ناسیونالیست و چپ‌گرای اردن خاطرنشان کرد: نقض حاکمیت اردن را به‌طور قاطعانه محکوم می‌کنیم و ما خواهان بستن پایگاه‌های نظامی ناتو در خاک کشورمان هستیم.

پیش از این «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن در گفت‌وگویی با شبکه ماهواره‌ای «المملکه» در توجیه مشارکت کشورش در مقابله با عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: «اردن به دنبال تنشی با ایران نیست، ما خواهان روابطی خوب با ایران متکی بر اصل دخالت نکردن در امور داخلی و اصل احترام هستیم.»

الصفدی در ادامه نیز مدعی شد: «این ارزیابی وجود داشت که خطر جدی سقوط پهپادها و موشک‌های ایرانی در اردن وجود دارد و نیروهای مسلح (اردن) با این خطر مقابله کردند، اگر این خطر از جانب اسرائیل هم باشد، اردن همین اقدام را انجام خواهد داد.»

وزیر خارجه اردن در ادامه با سرزنش رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: این اسرائیل بود که این بحران را آغاز کرد.

او در ادامه مصاحبه‌اش با شبکه «المملکه» گفت: «تداوم جنگ علیه نوار غزه موجب گسترش جنگ و بروز تنش بیشتر در منطقه شده و کار را به جنگی منطقه‌ای خواهد کشاند.»

الصفدی افزود: «چالش کنونی این است که مانع از تنش بیشتر شویم و مسؤولیت آن بر گردن اسرائیل است چراکه جرقه این تنش حمله اسرائیل به کنسولگری ایران است.»

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: روابط ما با اردن دوستانه است و در طول ماه‌های گذشته، تماس‌های مستمری بین مقامات ۲ کشور وجود داشته است و گفت‌وگوهای بسیار خوبی بین وزرای امور خارجه دو کشور در خصوص نحوه مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی انجام شده است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با نگاه مشترک به تهدیدهای رژیم صهیونیستی نسبت به موضوع صلح و امنیت در منطقه، این گفت‌وگوها و رایزنی‌ها بین ۲ کشور ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو در موقعیت آچمز
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • اسکات ریتر: عملیات اخیر یک پیروزی نظامی و سیاسی برای ایران بود
  • اظهارات تازه کامرون درباره پاسخ اسرائیل به ایران
  • صف‌های مردم برای ترک اراضی اشغالی ادامه دارد + فیلم
  • شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
  • چاپلوسی رئیس جمهور آرژانتین برای اسرائیل پس از حمله ایران به اراضی اشغالی
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی
  • ایران هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست
  • ده‌ها شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کردند