Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مدیر جهاد کشاورزی کوهرنگ گفت: کشت گیاه موسیر به خشکی مقاوم می باشد و درآمدزایی مناسب تری نسبت به کشت برخی از غلات دارد و در شهرستان رغبت بیشتری را بین کشاورزان ایجاد کرده است. با توجه به قابلیت اراضی شهرستان و کم توقعی نیاز آبی موسیر و اقتصادی بودن کشت بذر موسیر یا پیاز موسیر علاوه بر رونق اقتصادی، این گیاه ارزشمند می تواند الگویی جدید و مناسب در کشت اراضی دیم محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 پرویزی افزود: گیاه موسیر با توجه به نیاز آبی بسیار کم و مقاوم به خشکی می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات با نیاز آبی بالا مثل لوبیا، ذرت و ... باشد. برداشت این محصول به زودی در شهرستان آغاز می شود و پیش بینی می شود بیش از ٥٠٠ تن موسیر برداشت شود و باعث علاقه و گسترش طرح کشت موسیر بین کشاورزان بیش از پیش می شود.
وی گفت: تکثیر بذر موسیر از دیگر قابلیت های شهرستان کوهرنگ می باشد که در آمدزایی چندین برابری نسبت به پیاز موسیر دارد و در بسیاری از استان ها این امر به خاطر شرایط آب و هوایی امکان پذیر نمی باشد.

۴۶

کد خبر 1389424

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت