Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:58:34 GMT

طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۰۰۷۴

طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- دوشنبه- ایرادات شورای نگهبان به طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را رفع کردند.

با موافقت نمایندگان؛ در بند اول ماده الحاقی موضوع ماده ۱ مصوب مجلس شورای اسلامی بعد از عبارت «گزارشاتی که موجب رد صلاحیت وی شده است» عبارت «با رعایت قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تبصره نیز تحت عنوان تبصره ۶ به ماده ۶ این طرح الحاق شد. به این ترتیب؛ احکام موضوع این ماده نافی ترتیبات مذکور در قوانین انتخاباتی موجود نیست.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری مجلس خبرگان رهبری مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری مجلس خبرگان رهبری مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری مجلس خبرگان رهبری مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت

رئیس امور ایثارگران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت در دولت سیزدهم خبر داد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از شازند، حجت‌الله نوری شامگاه چهارشنبه در حاشیه نخستین یادواره شهدای ایثار و شهادت ویژه تکریم و تجلیل از فرزندان معظم شهدا و جانبازان گرانقدر که در شرکت پالایشگاه نفت امام خمینی شازند برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مجموعه صنعت نفت با داشتن یک هزار و 58 شهید یکی از منحصربه فرد ترین و خاص‌ترین مجموعه‌ها در کل کشور از نظر تعداد شهدا است،  در مجموع در مجموعه وزارت نفت 30 هزار جامعه ایثارگری وجود دارد که شامل 11 هزار 600 جانباز، تعدادی فرزند شهدا و ایثارگر تحت عنوان رزمندگان وجود دارد. 

وی اشتغال فرزندان خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را یکی از دغدغه‌های جامعه ایثارگری برشمرد و افزود: قانونی در کشور تحت عنوان ماده 48 قانون الحاق مالی دولت وجود داشت که این طرح سال گذشته توسط دیوان عدالت باطل شده بود، این قانون در صنعت نفت تحت عنوان مصوبه 1497 بومی شده بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پیگیری‌های معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این مهم مورد پیگیری قرار گرفت و این مصوبه مجدد احیا شد. 

رئیس امور ایثارگران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی عنوان کرد: در این راستا ثبت نام برای فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و فرزندان شهدا و افرادی که قبلاً از این مزیت استفاده نکرده بودند در دستور کار قرار گرفت و ثبت نام از طریق سامانه انجام شد و تاکنون مجور برای استخدام فرزندان جانبازان 30 درصد و بالاتر و فرزندان شهدا توسط وزیر صادر شده است و در اکثر شرکت‌ها از جمله شرکت پالایش نفت شازند به کارگیری افراد انجام گرفته است.

نوری بیان کرد: تاکنون حدود 2 هزار و 800 نفر در نوبت استخدام قرار گرفتند که برای تعداد 980 نفر مجوز صادر شده و مشغول به کار شدند و شخص وزیر و معاون وی در حال پیگیری از سازمان اداری و استخدامی برای اخذ مجوز لازم برای مابقی افراد هستند تا اشتغال آنها ایجاد شود، همچنین آزمون‌های استخدامی ماده 31 قانون جامعه خدمات ایثارگران نیز در صنعت نفت و شرکت‌های پالایشی واگذار شده و خصوصی رعایت می‌شود. 

وی در ارتباط با شرایط استخدامی برای فرزندان شهدا و ایثارگران و جانبازان گفت: شرایط استخدامی برای فرزندان شهدا و ایثارگران و جانبازان براساس مدرک تحصیلی اعمال شده است و افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند به صورت پیمانی و افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر به صورت قرارداد مدت موقت استخدام می‌شوند. 

رئیس امور ایثارگران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: اردوهای سیاحتی و زیارتی برای خانواده ایثارگران و شهدا که به جهت مسائل بودجه‌ای با وقفه مواجه شده بود مجدد آغاز شد و در دوسال اخیر سفرها به پنج شهر زیارتی و سیاحتی تامیم داده شد.  

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • قانون مجازات اسلامی اصلاح شد
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات در دستور کار مجلس قرار گرفت