Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@14:07:48 GMT

۹۵هکتار از اراضی ملی بویین زهرا رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۰۰۹۷

۹۵هکتار از اراضی ملی بویین زهرا رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد صمدی، دادستان عمومی و انقلاب بویین زهرا گفت: اراضی ملی جزو حقوق عامه محسوب شده و دستگاه قضایی جهت حمایت از منافعی که به عموم مردم تعلق دارد با متخلفان و متصرفان برخورد قاطع داشته و اغماض نمی کند.
او افزود: متاسفانه پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع‌طبیعی و جولان عناصر فرصت‌طلب و سودجو که به بهای سوداگری جنگل‌ها و مراتع، کرانه رودها، درختان و غیره را تخریب کرده و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه می‌کنند، طی سالیان اخیر عمیق‌‏تر و وسیع‌‏تر شده  و شاهد پیامدهای تاسف بار این تعرضات برای طبیعت بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان بوئین زهرا در ادامه بیان کرد: در سال گذشته با برخورد قضایی ۹۵ هکتار از مراتع و اراضی ملی رفع تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته قلع و قمع شد، همچنین  در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی۲۰ چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد، همچنین۳هکتار تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وضعیت سابق بازگردانده شد.
او اظهار کرد: رفع تصرفات از منابع آب زیرزمینی، اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی با تشکیل و رسیدگی به ۸۴ فقره پرونده قضائی صورت گرفت.
این مقام مسئول به سایر اقدامات دادستانی این شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: جلوگیری از چرای غیرمجاز مرتع های منابع طبیعی، جلوگیری از سرقت و قاچاق چوب های جنگلی – جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تذکر به کشاورزان در جهت جلوگیری از آلوده ساختن محیط زیست با کشت زیر نایلون، بررسی آلودگی زیست محیطی ایجاد شده توسط شرکتها و واحد های صنعتی، اجرای احکام قطعی قلع و قمع تغییر کاربری های غیرمجاز، جلوگیری از قاچاق گندم و عرضه آن خارج از شبکه مصوب دولت و... برخی از اقدامات دادسرای شهرستان بویین زهرا است.

۴۶

کد خبر 1389453

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، با سراسری شدن خدمات سامانه پنجره واحد زمین به ۱۶ استان باقیمانده کشور، هزاران هکتار از اراضی کشور با استفاده از هوش مصنوعی مورد پایش قرار گرفت.

بر اساس این اعلام، سامانه پایش اراضی که یکی از دو زیرسامانه پنجره واحد زمین است و نیز وظیفه پردازش و مقایسه تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از تغییر کاربری در بازه‌های زمانی مختلف و با تکیه بر هوش مصنوعی را به عهده دارد، موفق به شناسایی بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری شد که این تصاویر حفاظت ۲۰ هزار هکتار از اراضی سراسر کشور را در پی داشته است.

در همین راستا، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای زمین که توسط دو شرکت دانش بنیان انجام شد باعث بهبود ۴۵ درصدی در دقت شناسایی تخلفات نسبت به ابتدای سال جاری شده است.

زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی که به صدور مجوزهای زمین محور می‌پردازد نیز با اتصال حدود ۲۴ دستگاه از ۴۷ دستگاه اجرایی و با کاهش محسوس زمان انتظار برای متقاضیان دریافت مجوز و بدون نیاز به مراجعه حضوری، نسبت به صدور مجوزهای مختلف می‌پردازد به طوری که تا کنون بیش از ۴۹۰ هزار درخواست، توسط بیش از ۳۷۸ هزار متقاضی دریافت خدمت و مجوز در پلتفرم زمین ثبت شده است.

پاسخگویی به این درخواست‌ها که پیش از این ماه‌ها به طول می‌انجامید، با استفاده از خدمات سامانه زمین در مقایسه با قبل به ۵۰ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر در بسیاری موارد در کمتر از ۹۰ روز، مجوز درخواستی متقاضیان صادر می‌شود. مجوزهایی که توسط سکوی زمین صادر می‌شود، نیازمند تبادل استعلام‌های متعددی در میان دستگاه‌های متولی است که همگی رایگان و بعضاً بدون درنگ پاسخ داده می‌شوند.

پیش از اینکه سامانه زمین فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند، برخی دستگاه‌ها به طور غیرقانونی برای پاسخگویی به استعلامات، اقدام به اخذ وجه از مردم می‌کردند که با آنها برخورد شد.

بنا بر این گزارش، سامانه پنجره واحد زمین توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری دبیرخانه ستاد هماهنگی و مبارزه با مفاسد اقتصادی راه‌اندازی شده و بهره‌بردار این سامانه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است. سامانه پنجره واحد زمین به نشانی iraneland.ir هم اکنون آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

کد خبر 6064634

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳ هزار و ۷۲۱ هکتار از اراضی ملی خوزستان
  • شناسایی ۴۴ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز
  • ۶۵۱ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان