Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@17:20:37 GMT

سازمان اوقاف شش میلیون ماسک تولید و توزیع کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۰۲۶۷

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی (رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه) در راستای اقدامات این سازمان در ایام شیوع ویروس کرونا و مقابله با این بحران گفت: در این ایام از ظرفیت بقاع‌متبرکه بهره بردیم و خوشبختانه در ۲۱۷ بقعه کارگاه تولید ماسک و گان راه‌اندازی شد که تا پایان فروردین ماه سال جاری توانستیم 6میلیون و 846هزار و 570 عدد ماسک تولید و در بین 5میلیون و 640هزار و 470 نفر از مردم عزیز کشورمان توزیع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این بین باتوجه به ظرفیت کارگاه‌های راه‌اندازی شده، امکان اهدا ماسک به تعداد یک میلیون و 206 هزار و صد عدد به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز فراهم شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تولید بیش از 21 هزار و 340 دست لباس گان در دوران شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: علاوه بر تهیه اقلام بهداشتی در تامین مواد غذایی هم این سازمان تلاش‌های بسیاری داشته است. در ایام کرونا بیش از 243هزار و 570 پرس غذای گرم در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها و همچنین نزدیک به 312 هزار و 516 نوبت میان‌وعده نیز در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها توزیع کرده‌ایم.

وی افزود: درباره بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها علاوه بر ماسک، دستکش، گان و غذا بیش از 6 هزار و 280 تخته پتو، ملحفه و ... ارسال شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اواخر فروردین سال جاری یک میلیون و 432 هزار و 730 لیتر مواد ضدعفونی‌کننده اعم از وایتکس، الکل و.... را هم در بین مردم توزیع و در همین ایام بالغ بر 11 هزار و 260 نوبت نیز اقدام به ضدعفونی بقاع‌متبرکه و محیط پیرامون آنها را داشته‌ایم.

خاموشی ادامه داد: در تولید اقلام بهداشتی ۹۰۳ دستگاه چرخ خیاطی و در امر توزیع و خدمات‌رسانی ۳۷۲ گروه جهادی اعم از مبلغین بومی، خدام ثابت و افتخاری درگیر خدمت به مردم بودند.

وی تصریح کرد: در مجموع دوماه (اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹) مجموعا 201 هزار و 745 بسته بهداشتی اعم از شوینده، مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک، دستکش و... توزیع شده است، ضمن اینکه به دلیل شرایط اقتصادی نامساعدی که برای برخی از مردم به وجود آمد اقدام به تهیه سبد مواد غذایی کرده که در این بخش هم 93هزار و 276 بسته شامل برنج، گوشت، ماکارونی، حبوبات و.... بین جامعه هدف توزیع شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: مواردی همچون انتصاب امین برای موقوفات، ساماندهی موقوفات و رقبات و ارتقای بهره‌وری اقتصادی آنها، حمایت ویژه از فعالیت‌های دانش‌بنیان، راه‌اندازی شوراهای خیریه در سراسر کشور و ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی توسط  بقاع متبرکه از جمله مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری محسوب می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرونا بحران سازمان اوقاف و امور خیریه کرونا ویروس کووید19 سازمان اوقاف و امور خیریه بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند

آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام سازمان اورژانس یزد، واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری متعلق به تعاونی جهان گشت مهر که از بندرعباس عازم تهران بود در جاده کمربندی دچار واژگونی شد.

این اتوبوس ۱۵ نفر مسافر داشت که از این تعداد ۱۳ نفر دچار مصدومیت شدند و ۱۱ نفر از این مصدومین به بیمارستان به منتقل شدند و دو مصدوم دیگر نیز در محل حادثه توسط عوامل اورژانس درمان سرپایی شدند.

به گفته سازمان اورژانس یزد، تریاژ و درمان اولیه مصدومان حادثه در کمتر از ۴۰ دقیقه مدیریت و هم اکنون تمام مصدومان حادثه در دو بیمارستان شهید صدوقی و شهید رهنمون یزد تحت نظر می‌باشند. 

سرهنگ «رحیم حاجی ده‌آبادی» رئیس پلیس راه استان در خصوص جزئیات این حادثه گفت: این حادثه در ساعت ۵:۲۴ بامداد امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در کیلومتر چهار جاده کمربندی (مهریز به میبد) رخ داد.

وی افزود: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از لغزندگی جاده به دلیل بارش باران علت این حادثه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صرف هزینه ۱۲۵۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • آمادگی پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری در خصوص هشدار هواشناسی