Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:48:32 GMT

وضعیت کرونا در استان البرز/ کاهش آمار مراجعه روزانه و بستری

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۰۳۵۴

وضعیت کرونا در استان البرز/ کاهش آمار مراجعه روزانه و بستری

دکتر حسین کریم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت استان و اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا، گفت: آمار مراجعه روزانه با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان روند کاهشی دارد.

وی به روند کاهشی موارد بستری نیز اشاره کرد و گفت: روند شیوع بیماری کرونا در استان البرز نسبت به ماه‌های گذشته کاهش محسوسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰۹ نفر در بیمارستان‌های البرز بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اضافه کرد: به نظر می‌رسد که این روند رو به کاهش شیوع بیماری در استان ادامه دار باشد.

دکتر کریم در بخش دیگری تعداد کل موارد مثبت و مشکوک به کرونا که از زمان شیوع این بیماری تاکنون در مراکز درمانی استان البرز بستری شده‌اند را شش هزار و ۷۹۸ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰۹ نفر موارد مثبت و مشکوک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

فوت ۳۳۱ نفر در استان البرز

وی تعداد موارد فوتی مثبت ابتلاء به کرونا در استان را ۳۳۱ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون دو هزار و ۸۴۲ مورد مثبت ابتلاء به بیماری کرونا در استان البرز شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز آمار ترخیص شدگان از بیمارستان‌های استان را از ابتدا تاکنون شش هزار و ۲۴۲ نفر اعلام کرد.

کد خبر 4928192

منبع: مهر

کلیدواژه: استان البرز شهرستان کرج ویروس کرونا کووید 19 رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شب قدر گرگان قزوین شیوع کرونا زلزله ایلام کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ماه مبارك رمضان استان البرز کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص نارسایی قلبی از حجم پا

یک برنامه هوش مصنوعی جدید قادر است نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا، یک استارت‌آپ برآمده از دل دانشگاه کمبریج موسوم به هارت‌فلت تکنولوژیز(Heartfelt Technologies) یک برنامه هوش مصنوعی نظارتی را معرفی کرده است که بیماران قلبی مرخص شده از بیمارستان را از نظر علائم نارسایی قلبی تحت نظر می‌گیرد.

این برنامه از یک دوربین سه‌بعدی فروسرخ برای اسکن خودکار پای برهنه به منظور تشخیص «ورم پیرامونی» استفاده می‌کند که یک علامت بالقوه از وجود نارسایی قلبی است که حدود دو هفته قبل از بستری مجدد در بیمارستان قابل تشخیص است.

بیماران پس از یک دوره نارسایی قلبی، اغلب از بیمارستان مرخص می‌شوند و به آنها دستور داده می‌شود تا علائمی مختلف به‌ویژه وزن خود را هر روز پس از بازگشت به خانه کنترل و گزارش کنند. با این حال، بسیاری به این تذکر پایبند نمی‌مانند که منجر به بستری مجدد می‌شود؛ چیزی که با نظارت مداوم‌ می‌شود از آن جلوگیری کرد.

جلوگیری از ۷۵ درصد از بستری شدن‌های مجدد در بیمارستان

به گفته این استارت‌آپ، رویکرد آنها کاهش بستری شدن در بیمارستان با فراهم کردن یک بازه زمانی کافی برای تجویز دارو است که به طور بالقوه از پذیرش مجدد تا ۷۵ درصد جلوگیری می‌کند.

این دستگاه را می‌توان به راحتی در خانه بیمار نصب کرد تا هر زمان که بیمار از کنار آن رد می‌شود، حجم پای بیمار در طول زمان ردیابی شود.

از آنجایی که ورم پا یکی از علائم اصلی مرتبط با شروع یک دوره نارسایی قلبی است، یکی از شاخص‌های کلیدی سلامت قلب محسوب می‌شود.

سپس این دستگاه، داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل به فضای ابری منتقل می‌کند و تغییرات قابل توجه در حجم پا را مشخص می‌کند. بنابراین مراقبان و متخصصان پزشکی را برای مداخله آماده می‌کند.

به گفته این استارت‌آپ، اغلب اوقات این مداخله فقط شامل اطمینان از تجویز و مصرف داروهای صحیح است.

نسل جدید دستگاه‌های نظارت بر پا

به گفته دکتر شامومس هاشیر، مدیرعامل این استارت‌آپ، این دستگاه به نسل سوم خود تکامل یافته است و از نسخه‌های اولیه از دوربین‌های Raspberry Pi روی یک میله آلومینیومی استفاده می‌کند.

هاشیر می‌گوید در حالی که به دلیل مشکلات حساسیت، یک بدبینی اولیه نسبت به قابلیت‌های داده‌های سه‌بعدی دوربین ما که از کنسول «ایکس‌باکس وان» الهام گرفته، وجود داشت، تیم ما این دستگاه را از طریق پیشرفت‌های نرم افزاری، تنظیمات سخت افزاری و ریاضیات نوآورانه تغییر داد.

ما ثابت کردیم که می‌توان از یک معیار نوری برای تشخیص تغییرات مرتبط بالینی در پاها برای تشخیص نارسایی قلبی استفاده کرد. بنابراین ما دستگاهی ساختیم که برای استقرار در خانه مناسب است.

هاشیر علاوه بر این بر اهمیت حفظ حریم خصوصی در اجرای این فناوری و تضمین حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران در حین ارائه بینش‌های مرتبط بالینی تاکید کرد.

به گفته وی، در حالی که تمرکز اصلی بر نظارت بر نارسایی قلبی است، این فناوری دارای پتانسیل برای کاربردهای گسترده‌تر از جمله رسیدگی به بارداری‌های پرخطر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • تشخیص نارسایی قلبی از حجم پا
  • (عکس) مهدی تارتار در بیمارستان بستری شد
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟