Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان گفت: در سال گذشته تعداد ۵۴ هزار و ۶۲ نفر در آزمون های مهارتی این اداره کل در سطح استان شرکت کردند.

وهب مختاران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد ۵۴ هزار و ۶۲ نفر در آزمون های مهارتی این اداره کل در سطح استان شرکت کردند که از این تعداد ۷۵ درصد موفق به کسب نمره قبولی و اخذ گواهینامه بین‌المللی مهارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: از این تعداد، ۵۰ درصد در رشته های خدماتی و ۵۰ درصد در رشته های فنی و کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه رشته های برگزار شده براساس استقبال و نیاز مخاطبان است، خاطرنشان کرد: برخی از رشته ها همچون خیاطی، کامپیوتر، حسابداری، آرایش و پیرایش و ... در آموزشگاه های آزاد برگزار می شود اما آزمون این رشته ها در مرکز فنی و حرفه ای برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ادامه داد: تعهد این مرکز در سال گذشته، ۵۰ هزار نفر بود که خوشبختانه مازاد بر تعهد به ثبت رسیده، داوطلب جذب شده است.

وی بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه ای تنها مرجع رسمی آموزش های کوتاه مدت است که مدرک این نهاددارای اعتبار بین المللی است به طوریکه طبق مواد ۶ و ۱۳ قانون نظام صنفی در تاریخ ۲۴ اسفند سال ۸۲ مجلس شورای اسلامی، کارآموز می تواند از مدرک فنی و حرفه ای برای اخذ پروانه بهره برداری و اشتغال استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کارآموزی سازمان فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب

محمد بذرافشان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: رشته آموزشی جدید ساخت درب و پنجره دوجداره در مرکز میناب راه اندازی شده و تا پایان سال هم رشته لوله کشی صنعتی که زیرمجموعه طرح نفت است، راه اندازی می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌هایی که برای مهارت آموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود به هنرجویان بصورت رایگان آموزش می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: در مرکز فنی و حرفه ایی میناب ۱۶ رشته آموزشی وجود دارد که پارسال دو هزار و ۷۹۷ تن در مراکز ثابت و سیار توانستند مهارت فنی دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌‌وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌ وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند