Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:00:31 GMT

کاهش ۲۷ درصدی اهدای خون تهرانی‌ها در شب‌های قدر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۰۶۰

کاهش ۲۷ درصدی اهدای خون تهرانی‌ها در شب‌های قدر

محمدرضا مهدی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین شب قدر امسال ۶۵۸ نفر و در شب دوم قدر هزار و ۵۴ نفر و در شب سوم قدر ۹۱۵ نفر خون اهدا کردند.

وی تاکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه و همچنین کاهش تجمعات در مساجد و حسینه ها مردم امسال کمتر برای اهدای خون مراجعه کردند.

مهدی زاده تصریح کرد: اهدا کنندگان خون در سه شب قدر امسال را ۵۰ درصد اهدا کنندگان مستمر (با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) تشکیل داده اند و باقی هم شامل اهدا کنندگان بار اول یا اهدا کنندگان با سابقه بودند و سهم بانوان هم در اهدای خون در این سه شب ۶ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل انتقال خون استان تهران از اهدا کنندگان خون خواست اگر نذر اهدای خون در ماه مبارک رمضان را دارند این کار را تا پایان ماه مبارک رمضان انجام دهند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا میزان مراجعه برای اهدای خون کاهش یافت و با شیوع آن اعمال جراحی غیر اورژانس در ۱۶۰ مرکز درمانی و بیمارستانی در تهران به تعویق افتاد، اما به دلیل شروع مجدد این گونه اعمال جراحی در مراکز درمانی و بیمارستانی نیاز به خون نیز افزایش یافته و بنابراین این نیاز باید تامین شود و از سویی دیگر برخی بیماران مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی همیشه نیاز به خون دارند و علاوه برآن مصدومان حوادث و سوانح نیز حیاتشان گاهی وابسته به خون و فرآورده های خون است که می بایست این گو نه نیازها با اهدای خون دواطلبان تامین شود.

مهدی زاده ادامه داد: در این روزهای در حالی که نیاز به خون و فرآورده های آن افزایش یافته، شاهد کاهش اهدای خون نیز هستیم و از همه هموطنان می خواهیم که مانند همیشه یاری گر انتقال خون و بیماران نیازمند به خون و فرآروده های آن باشند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: اما هموطنان که در همه شرایط یاری‌گر انتقال خون برای تامین خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز بیماران نیازمند به خون هستند، توجه داشته باشند که ترس از کرونا موجب این نشود که اهدای خون را فراموش کنند، مردم توجه داشته باشند که نیاز به خون همیشگی است.

وی تاکید کرد: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز در کشور در حال حاضر و همین طور همیشه، ضد عفونی و استریل می شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون پروندهٔ خبری کرونا و اهدای خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون سازمان انتقال خون اهدا کنندگان نیاز به خون انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون

 مدیرکل انتقال خون اصفهان با تبریک هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت»، اهدای خون را مصداق عینی مردمی سازی سلامت بیان کرد وگفت: اهداکنندگان خون سربازان گمنام سلامت هستند که در هر بار اهدای خون، سلامتی را حداقل برای سه نفر به ارمغان می‌آورند.


 کیان دهراب پور افزود: سال گذشته به ازای هر روز کاری، ۵۸۰ نفر اهداکننده به مراکز اهدای خون استان مراجعه که ۴۶۰ نفر از آنها موفق به اهدای خون شده‌اند و در سال ۱۴۰۳ باید تعداد ۶۴۰ نفر اهداکننده مراجعه کرده تا این اداره کل بتواند جوابگوی مراکز درمانی استان باشد.

او  با دعوت از جوانان و بانوان استان برای مشارکت بیشتر در امر اهدای خون، گفت: ۱۷ درصد از اهداکنندگان خون در استان اصفهان زیر ۳۰ سال هستند که این انتظار از جوانان ایثارگر استان می‌رود که در سال جدید به ۲۷ درصد ارتقا یابد.


 ۱۱ مرکز اهدای خون شامل خواجو و شهید حُججی در کلانشهر اصفهان و همچنین در شهر‌های شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نایین، شهرضا و زرین‌شهر در این استان فعالیت می‌کنند که ۲ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت