Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اسدالله کارگر» روز دوشنبه با اعلام جزییات قیمت انواع میوه و صیفی‌جات در هفته جاری افزود: بر اساس نرخنامه عمده فروشی محصولات کشاورزی در میدان میوه و تره بار تهران در دوره زمانی ۲۹ اردیبهشت ماه تا چهارم خردادماه ۹۹ قیمت هرکارتن آناناس بین ۲۸۰ هزار تا ۳۷۰ هزار تومان، هرکیلوگرم موز بین ۱۴ هزار تا ۱۹هزار تومان، لیموترش سنگی بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، لیموشیرین بین ۹ تا ۱۵ هزار تومان و سیرخشک بین ۲۵ هزار تا ۳۲ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اکنون قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز برقان بین هشت هزار تا ۲۰ هزار تومان و گوجه سبز شمال بین چهار هزار تا ۱۳ هزار تومان، توت فرنگی جیرفت ۶ هزار تا ۱۵ هزارتومان، توت فرنگی کرج ۱۵ هزار تا ۲۵ هزارتومان است.

وی اظهارداشت: قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال بین ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، پرتقال توسرخ بین ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب بین پنج هزار تا هشت هزار تومان، پرتقال رسمی شمال بین پنج هزار تا هشت هزار تومان، سیب درختی لبنانی زرد بین ۶ هزار تا ۱۲ هزار تومان، سیب درختی لبنانی قرمز بین پنج هزار تا ۱۰ هزار تومان، کیوی بین هشت هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گریپ فروت توسرخ و سفید بین سه هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان، نارنج دو هزار تا چهار هزار تومان به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره بار تهران تصریح کرد: همچنین نرخ هر کیلوگرم خیار رسمی بین دو هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار تومان، خیار گلخانه‌ای بین سه هزار و ۵۰۰ تا پنچ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته‌رس بین یک هزارو ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی کهنه دو هزار تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی نو بین دو هزارو ۵۰۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز شیری و زرد بین یک هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، هندوانه بین یک هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ تومان و ملون بین سه هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

افزایش نرخ بادمجان گلخانه و فلفل دلمه‌ای

کارگر افزود: قیمت هر کیلوگرم بادمجان قلمی یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه‌ای سه هزار تا ۶ هزار تومان، لوبیا سبز بین ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، باقالی بین ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، تره فرنگی بین چهار هزار تا ۶ هزار تومان، سبزی جور بین دو هزار تا چهار هزار تومان، سبزی خوردن بین سه هزار تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل دلمه‌ای بین پنج هزار تا ۱۰ هزار تومان، کلم بروکلی بین پنج هزار تا ۱۲ هزار تومان، کاهو پیچ و رسمی بین یک هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، کدو مسمایی سه هزار تا پنج هزار تومان و هویج بین یک هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی واردات انواع میوه به جز موز، آناناس، نارگیل و انبه همچنان ممنوع است.

طبق برآورد‌های معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۸ نزدیک ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات باغبانی در کشور تولید شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت موز قیمت میوه میوه و تره بار پارسی خبر هزار تا ۱۰ هزار تومان بین پنج هزار بین یک هزار دو هزار و ۵۰۰ بین ۶ هزار هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار تا پنج هزار بین سه هزار سه هزار هشت هزار ۱۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)

به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش ایلنا، بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • منتظر ارزانی خودرو باشیم یا گرانی؟
  • قیمت گوشت مرغ امروز ۹ فروردین 1403+ جدول
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟
  • قیمت خودروهای داخلی امروز، سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول