Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:36:36 GMT

رفع تصرف از ۹۵ هکتار اراضی ملی بوئین زهرا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۶۲۷

رفع تصرف از ۹۵ هکتار اراضی ملی بوئین زهرا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد صمدی دادستان عموی و انقلاب بوئین زهرا گفت: پارسال با برخورد قضائی، ۹۵ هکتار از مراتع و اراضی ملی رفع تصرف، ساخت و ساز‌های غیرمجاز قلع و قمع و ۲۰ چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد.

صمدی افزود: همچنین ۳ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وضعیت سابق بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: رفع تصرفات از منابع آب زیرزمینی، اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی با تشکیل و رسیدگی به ۸۴ فقره پرونده قضائی انجام شد.

این مقام قضائی افزود: جلوگیری از چرای غیر مجاز مرتع‌های منابع طبیعی، جلوگیری از سرقت و قاچاق چوب‌های جنگلی – جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تذکر به کشاورزان برای جلوگیری از آلوده ساختن محیط زیست با کشت زیر نایلون، بررسی آلودگی زیست محیطی ایجاد شده توسط شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی، اجرای احکام قطعی قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیر مجاز، جلوگیری از قاچاق گندم و عرضه آن خارج از شبکه مصوب دولت از دیگر کار‌های انجام شده دادسرای شهرستان بوئین زهرا در سال گذشته است.

دادستان عموی و انقلاب بوئین زهرا گفت: اراضی ملی جزو حقوق عامه محسوب می‌شود و دستگاه قضائی برای حمایت از منافعی که به عموم مردم تعلق دارد با متخلفان و متصرفان برخورد قاطع دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قزوین دستگاه قضایی رفع تصرف اراضی بوئین زهرا اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

اسماعیل عبدالله‌وند رئیس اداره منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری بوکان گفت: این مقدار اراضی‌ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه‌قضایی و نیروی‌انتظامی از متصرفان بازپس‌گیری شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری بوکان با قدردانی از دستگاه‌های نظامی و انتظامی به ویژه دستگاه قضایی این شهرستان افرود: امیدواریم با مشارکت همه آحاد جامعه و نهاد‌های دولتی از عرصه‌های‌ملی بیش از پیش با مشارکت مردم حفاظت و صیانت کنیم.

عبدالله‌وند ادامه داد: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت در این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های‌مردمی برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی‌ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری