Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@03:18:37 GMT

عدم نظارت بر قیمت اجاره بهاء، داد مستاجرین را درآورده است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۶۵۵

عدم نظارت بر قیمت اجاره بهاء، داد مستاجرین را درآورده است

در ایامی که به‌گونه ای جامعه درگیر شیوع ویروس کروناست، صدای مستأجران از اینکه بنگاه به بنگاه می‌گردند تا خانه ای را برای اجاره‌نشینی بیابند، بلند است و پر از درد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ این روزها مستأجران مهلت قراردادهایشان به اتمام رسیده و باید بنگاه به بنگاه بگردند تا خانه ای را با قیمت کم پیدا کنند و اینجاست که صدای پر درد و بی رمق‌شان در پس شیوع ویروس کرونا گم است و گویا به گوش مسئولی نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر اسدآباد بنا به گفته رئیس اتحادیه املاک شهرستان بیش از ۲۰ درصد جامعه این شهر مستأجرند و این روزها دردشان در فضای مجازی پیچیده و  به گوش می رسد که باید خانه اجاره ای را تخلیه کرده و در پی خانه ای دیگر باشند.   قیمت‌ها حبابی است و جانمان به لب رسیده!   یکی از مستأجران می گوید: بنده در شهرک خزایی زندگی می کنم، شهرکی که از وجود بازار، مدرسه و امکانات خالی است و این در حالی است که برای اجاره نشینی باید جانمان به لب برسد، چرا باید اینقدر اجاره ها بالا برود و  یک آپارتمان که پارسال ۲۰ میلیون تومان رهن بوده امسال به ۴۰ میلیون افزایش بها پیدا کند؛ انصاف کجاست! قانون کجاست!   مستأجر دیگری که می‌خواهد تنها صدایش به گوش دادستان برسد تا بر دردهایش دوایی باشد، گفت: آقای دادستان از طریق اداره ثبت اسناد برای مناطق مختلف اسدآباد قیمت گذاری کند تا دلالان و بنگاه ها نتوانند جولان بدهند، مستأجری در اسدآباد پیدا نمی کنید که از وضعیت امروزش خرسند باشد،  همه به تنگ آمده اند و شب و روز ندارند.   شهرک‌ها خالی از امکانات اما قیمت اجاره‌نشینی سربه فلک کشیده   این مستأجر هم که از نبود امکانات در شهرک پاسداران گلایه می کرد اظهار کرد: این شهرک چه امکاناتی دارد که بعضی املاکی‌ها قیمت منازل را بی دلیل بالا می برند.   مستأجر دیگری که به تازگی ازدواج کرده با ابراز گلایه از گرانی مسکن و اجاره خانه بیان کرد: چند ماهه است که ازدواج کردم و هر چه پول داشتم  برای وسایل زندگی خرج کردم حال باید ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان برای رهن خانه از کجا بیاورم؛ اینگونه که پیداست اگر ما مستاجرها چادر بزنیم، راحت تریم؛ چون هر بنگاهی مراجعه می‌کنیم هر کدام یک نرخ می دهند.   بنگاه داران انصاف را رعایت کنند   دادستان شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با هشدار جدی به بنگاه‌های متخلف که اقدام به ثبت قرارداد اجاره مسکن و یا خرید می کنند، تصریح کرد:  تمامی واحدهای صنفی املاک انصاف را سرلوحه فعالیت روزمره صنفی خود قرار دهند‌. علیرضا سلطانی‌متهور بر پایان دادن فعالیت واحدهای صنفی در فضای مجازی، تصریح کرد: متصدیان این واحدها دلالان یا واسطه گران را از مرکز انجام معاملات خود اخراج کرده و اجازه دخالت در انجام تنظیم قرارداد ها و معاملات خود را به هیچ فردی ندهند.   بنگاه داران دست دلالان مسکن را قطع و قراردادهای بالا بین مؤجر و مستأجر را قبول نکنند   وی با بیان اینکه واحدهای صنفی املاک بدون پروانه کسب، پلمپ و اجازه فعالیت به آنها داده نخواهد شد، افزود: متصدیان واحدهای صنفی املاک قیمت های بالا و کاذب را به هیچ عنوان قبول نکرده و انجام ندهند و هر گونه موارد مشابه را سریعاً گزارش بدهند.   مسئول اتحادیه املاک شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه به مشکلات مستأجران واقف هستیم، اظهار کرد: متأسفانه اجاره بها بین مستأجر و صاحبخانه است که باعث افزایش اجاره خانه مستأجران شده است‌.   رحمت‌الله ولایی ادامه داد: زمانی که قیمت بالا از سوی صاحبخانه برای اجاره بها به مستأجر داده می شود، باید بنگاهدار نسبت به ثبت آن اقدام نکند تا عدالت در این بین رعایت شود‌‌.   ارزش‌گذاری مسکن برای رهن و خرید و اجاره منطقه‌ای می‌شود

وی گفت: باتوجه به افزایش قیمت زیاد اجاره بها مسکن چه برای رهن و چه خرید، دادستانی ورود پیدا کردند که در جلسه ای با رئیس اتاق اصناف و هیأت مدیره اتحادیه قرار شد تیم کارشناسی برای ارزش‌گذاری مسکن برای رهن، اجاره و خرید و حتی زمین و آپارتمان در هر منطقه ای ایجاد شود.

مسئول اتحادیه املاک شهرستان اسدآباد بر ساماندهی بنگاه‌ها برای رعایت امور بین مؤجر و مستأجر تاکید کرد و گفت: البته یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن هزینه‌های گزافی است که از سوی نظام مهندسی در ساخت و ساز ها اخذ می‌شود و این موضوع باعث شده که قیمت ها افزایش پیدا کند.   شهرداری اجازه بلند مرتبه سازی نمی‌دهد   وی با بیان اینکه از دیگر مواردی که موجب افزایش قیمت مسکن شده، این است که شهرداری اجازه بلند مرتبه‌سازی را برای ساخت‌ و ساز جدید نمی‌دهد، افزود: قرار است که تیم کارشناسی قیمت‌گذاری املاک را به صورت منطقه‌ای انجام دهد تا بتوان بر قیمت ها و اجاره بهای مسکن نظارت کرد.   وی ادامه داد: درصدد هستیم با حمایت دادستان در خردادماه ارزش گذاری قیمت مسکن را انجام داده و به بنگاه های معاملاتی ابلاغ کنیم درصورت عدم توجه به این امر و افزایش قیمت برای خرید، اجاره بنگاه معاملاتی تا شش ماه پلمپ خواهد شد.   ولایی با بیان اینکه ۱۶۲ واحد املاک در شهرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۲۰ واحد فعال و مابقی به دلایل مختلف غیر فعال شده‌اند و البته تعداد ۸ مورد دیگر در حال اخذ مجوز است.   بیش از ۲۰ درصد اسدآبادی‌ها مستأجرند

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد از جامعه اسدآباد مستأجر هستند، گفت: افزایش قیمت خانه برای اجاره‌نشینی را قبول داریم و دنبال حل مشکل هستیم.

مسئول اتحادیه املاک شهرستان اسدآباد با بیان اینکه برخی صاحبخانه‌ها می گویند که ما مسکنی که می‌خواهیم به عنوان اجاره در اختیار مستأجر قرار دهیم، ۵۰۰ میلیون ارزش دارد، افزود: باید با توجه به قیمت مسکن و اجاره بهای آن کرایه را برای مستأجر در نظر گرفته شود که این نیازمند راهکارهایی است.    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اتحادیه املاک شهرستان شهرستان اسدآباد واحدهای صنفی اجاره نشینی افزایش قیمت برای اجاره اجاره بها قیمت مسکن برای رهن بنگاه ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۷» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه در منطقه ۱۷ محله فلاح - سجاد (ع) تهران با پرداخت (۷۰۰ میلیون تومان) ودیعه و کرایه ماهیانه (صد میلیون ریال) قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۷) است.

بر اساس آمار قیمت‌ها، برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۶ ساخت در منطقه ۱۷ محله امام‌زاده حسن تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۷) عمر ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
آذری ۱۳۹۵ _ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فلاح - شاندیز ۱۳۹۹ _ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
امام‌زاده حسن ۱۳۹۷ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
باغ خزانه ۱۳۹۷ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بلورسازی ۱۳۹۶ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جلیلی ۱۴۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
زمزم ۱۳۹۲ ۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
زهتابی ۱۳۸۹ _ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سجاد - فلاح ۱۳۹۷ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود؛ همچنین عده‌از کارشناسان حوزه مسکن اظهار می‌کنند با عرضه واحدهای نهضت ملی مسکن در بازار، قیمت مسکن نزولی خواهد شد؛ اما با گذشت بیش‌از نیمی از عمر دولت سیزدهم و عدم نتیجه سیاست‌های ساخت مسکن، سوال اینجاست با به توجه ماه‌های پایانی این دولت، وعده ساخت و تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی چه زمانی محقق خواهد شد؟

کد خبر 6085806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • مستاجران مراقب سامانه خودنویس املاک باشند
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳