Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@08:05:24 GMT

آیا شخصیت شما، سرنوشت شما است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۱۶۹۱

آیا شخصیت شما، سرنوشت شما است؟

خیلی‌ها به بررسی و شناخت شخصیت خود و اطرافیان خویش از این بعد که چه ماهی در سال متولد شده‌اند، علاقه نشان می‌دهند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مشاورانه، جالب است بدانید بر اساس نظریه یکی از روانشناسان بزرگ، آلفرد آدلر، ترتیب تولد شما تأثیر بسزایی در ویژگی‌های شخصیتی‌تان دارد. بنابراین می‌توانید با دانستن ویژگی‌های ترتیب تولدتان روانشناس شخصیت خود باشید!

شخصیت فرزندان اول:

ازنظر مشاور خانواده فرزند اول معمولاً از ویژگی‌ها و نقش‌هایی مانند معلم، رهبر یا ناظم بودن برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد بسیار با وجدان، وظیفه‌شناس و محافظه‌کار اما گاه تبهکار، خودکامه و عصبی هستند.

شخصیت فرزند دوم:

فرزندان دوم که همیشه یک الگو، تهدید، منبع رقابت یا سرمشق از فرزند بزرگ‌تر در خانه دارد معمولاً افرادی رقابت‌جو و جاه‌طلب هستند.

البته ممکن است عکس این حالت رخ دهد و فرزند دوم به دلیل موفقیت‌های بزرگ فرزند اول دچار ناامیدی و تنبلی شده و سعی در کسب موفقیت یا رقابت با فرزند اول نداشته باشد.

شخصیت فرزند آخر:

فرزند آخر که اغلب نیز عزیزدردانه و مرکز توجه افراد خانواده است، معمولاً به موفقیت‌های زیادی دست می‌یابد.

البته نازپرورده بودن و ایجاد وابستگی زیاد نیز ممکن است باعث شود عادت به تلاش و خودشکوفایی در وجودشان شکل نگیرد.

شخصیت تک‌فرزند:

تک‌فرزندان که بیشتر وقت خود را با والدین و افراد بزرگ‌سال می‌گذرانند اغلب زود به پختگی و نگرش‌های بزرگ سالانه دست می‌یابند.

این افراد که با رقابت و تقسیم کردن آشنا نیستند در بیرون از خانه و قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که مرکز توجه نیستند ممکن است دچار ناامیدی و احساس ناتوانی شوند.

شخصیت شما، سرنوشت شما

شخصیتی که ما داریم مانند نقشه‌ای است که جغرافیای درون و مسیر بیرونی زندگی‌مان را مشخص می‌کند.

ما بر اساس این نقشه رفتار می‌کنیم، به انتخاب شغل و همسر دست می‌زنیم و نسبت به اتفاقات مختلف و افراد مختلف واکنش نشان می‌دهیم.

اگر شما از خصوصیات درونی و شخصیت خویش آگاه شوید و روانشناس شخصیت خود باشید می‌توانید متوجه علت انتخاب‌ها و رفتار خود گردید.

اگرچه تغییر دادن گونه شخصیتی‌مان سخت است اما با آگاهی و بینشی که نسبت به خودمان کسب می‌کنیم تا حدودی می‌توانیم نقص‌های خود را رفع کرده و افق‌های پیش‌روی خود را وسیع کنیم.

والدین باید بدانند که برخورد یکسان با فرزندان به معنی برخوردی عادلانه نیست.

همچنین والدین باید با به رسمیت شناختن تفاوت‌های فردی فرزندشان و توجه به تفاوت‌های مادرزادی در شخصیتشان از مقایسه و سرزنش فرزندان دست‌ بردارند.

توجه داشته باشید که تغییر دادن جنبه‌های آسیب‌رسان شخصیتتان و شناخت بهتر خود با کمک روان‌درمانگران و متخصصین بهداشت روانی امکان‌پذیر است.

تغییر شخصیت

اما تغییر در شخصیت یک‌شبه حاصل نمی‌شود و این نیازمند انگیزه و تلاش مستمرتان است.

همچنین می‌توانید از آزمون‌های شخصیتی معتبر در سایت مشاورانه برای شناخت بهتر شخصیت خود سود بجوید، البته اجرای تست‌های شخصیتی معتبر و تعبیر و تفسیر دقیق آن از عهده‌ی روانشناسان کارآزموده برمی‌آید.

جالب است بدانید که گاه با تغییر دادن عادات و رفتار خود به‌مرور باعث تغییر دادن شخصیت و باورهای درونی خود می‌شوید.

مطالب بالا برگرفته از منابع زیر می‌باشد:

رویکردهای مشاوره در ازدواج، دکتر یاسر دادخواه، نشر: ناورن دانش، ۱۳۹۸.

نظریه‌های شخصیت، دوان شولتز و سیدنی الن شولتز، یحیی سید محمدی، نشر ویرایش ۱۳۸۸.

چهره ی جدید شخصیت، دکتر جان الدهام و لوئیز موریس، ترجمه مهدی قراچه داغی، انتشارات علمی،۱۳۸۵

روانشناسی رشد، لورابرک، جلد اول فصل ۶، ترجمه یحیی سید محمدی. نشر ارسباران

شخصیت شناسی به زبان ساده، جرالد متیوز، ترجمه ی سینا رضائی

سایت مشاورانه به‌صورت ۲۴ ساعته در زمینه‌های مشاوره روانشناسی خانواده به‌صورت مشاوره حضوری و تلفنی با ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ باتجربه‌ترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند. مشاوره آنلاین رایگان سایت مشاورانه قرار داده‌ شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شخصيت تغییر دادن شخصیت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوت سرنوشت

  وای که اگر در این شش هفته منتهی به لیگ، داوری بد سوت بزند، تصمیم اشتباه بگیرد‌ یا پنالتی نادرستی را بگیرد، آنگاه ممکن است معادلات همگی تغییر کند؛ جای قهرمان عوض شود‌ یا این‌که یک تیم سهمیه از دست بدهد. داوران سوت به دست این هفته‌ها روی تیغ راه می‌روند. با توجه به سبقه مشکلات و اشتباهات داوری پیش‌بینی می‌شود مسأله داوری چالش‌برانگیزترین موضوع هفته‌های پایانی لیگ باشد. 
   
خطر لیست سیاه
کار داوران سخت‌تر از هر زمانی است. استقلال و پرسپولیس فقط یک امتیاز با هم فاصله دارند. در آن سو سپاهان و تراکتور هم برای رتبه سوم جدول می‌جنگند. ملوان هم با شانس زیاد در گرفتن سهمیه آسیایی تلاش می‌کند. یک سوت اشتباه ممکن است زمین و زمان را به هم بریزد و زحمات یک فصل تیم‌ و تیم‌ها را هدر دهد. وای به حال داوری که در این شش هفته پایانی، سوت اشتباه بزند آن‌گاه دیگر در امان نخواهد بود و از زمین و آسمان برایش انتقاد و هجو می‌بارد. ممکن است چنین داوری حتی از سوی فدراسیون هم وارد لیست سیاه شود. به اندازه تیم‌های مدعی حالا داوران هم کار بسیار سختی دارند. 
   
تغییر سرنوشت
کارناوال اشتباهات داوری کمرشکن بود. از فصل‌های گذشته که بگذریم همین فصل هم مملو از اشتباهات قاضیان سوت به دست بود. از اعلام پنالتی‌هایی که کاملا اشتباه بود و نگرفتن پنالتی‌هایی که صددر‌صد پنالتی بودند، از کارت‌هایی که به اشتباه داده شد و کارت‌هایی که به اشتباه داده نشد. تکرار هر یک از این موارد در روزهای پایانی لیگ به شدت ویران‌کننده است. داوران انگار روی زمین پر از مین راه می‌روند. یک قدم کج، همه چیز را روی هوا می‌برد؛ یک سوت اشتباه سرنوشت‌ها را تغییر می‌دهد، گریه را تبدیل به لبخند و لبخند را تبدیل به گریه می‌کند. بدتر از همه، این سوت‌های اشتباه ممکن است سایه یک تیم را از روی جام بردارد و نقش تیم دیگری را روی آن بیندازد که هیچ چیز بدتر از این نیست. 
   
انتخاب نهایی
کمیته داوران فدراسیون فوتبال از همین الان برای انتخاب داوران هفته‌های پایانی دست به کار شده است و البته که کار بسیار سختی دارد. با توجه به دیدارهای استقلال و پرسپولیس به نظر می‌رسد کار سرخ‌ها در هفته‌های منتهی به اتمام لیگ بسیار سخت‌تر است و شاید انتخاب داور برای بازی‌های این تیم با حساسیت بیشتری دنبال شود. به هر حال با توجه به تجربه‌ای که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری بابت اشتباهات سهوی داوران از سر گذرانده‌اند، نمی‌توان انکار کرد که هفته‌های نگران‌کننده‌ای در انتظار است. یعنی می‌شود یک لیگ تمام شود و هفته‌های پایانی آن عاری از هرگونه اشتباه داوری باشد؟

دیگر خبرها

  • عکس| سرنوشت ترسناک احمدی نژاد از زبان رائفی‌پور
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • سوت سرنوشت
  • ممی‌زاده: اوزونیدیس از لحاظ شخصیتی و فنی بهترین است
  • نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم
  • شهد شکرستان به کام مخاطبان
  • زمان جلسه سرنوشت‌ساز ژاوی و بارسا مشخص شد
  • کمک‌های جدید آمریکا بعید است که سرنوشت کی‌یف را به طور اساسی تغییر دهد
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر