Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسم سالگرد تاسیس موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک ساره جوانمردی سه مدال طلا خود را اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سالگرد افتتاح موزه ورزش با حضور روسای فدراسیون ها و پیشکسوتان در موزه ملی ورزش برگزار شد. در مراسم امروز رونمایی از تندیس قهرمانان و پیشکسوتان محمد نصیری، تقی عسگری و محمدرضا جعفر قلی زهتاب صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی امیری در این مراسم گفت: موزه ورزش را ثبت ملی کردیم و وزیر ورزش رئیس هیئت امنا این موزه است و متعلق به هیچ فرد و سازمانی نیست و هر وسیله ای که در این موزه است متعلق به مردم ایران است. در حال حاضر تک تک اثار را ثبت کردیم.۲۵۰۰ شی گران قیمت در این موزه داریم که ثبت ملی و جهانی خواهند شد. حجم عظیمی از اثار هم در راه اهدا است. 

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: مجموعه ۶۰ سال تلاش مرحوم فارسی در حال جمع آوری است و این یک بانک اطلاعاتی بزرگ در اختیار ورزش ایران است.سایت موزه فعال شده تا بازدید مجازی از آن صورت بگیرد.

وی گفت: تاریخ شفاهی ورزش ایران در قرن جاری را در حال تدوین هستیم. این آثار ارزشمند در تاریخ ورزش ماندگار خواهد شد. این پروژه مورد حمایت وزارت ورزش، کمیته پارالمپیک و فدراسیون هاست و امیدواریم در دهه فجر آن را رونمایی کنیم. 

صالحی امیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر از فدراسیون ها لیست می گیریم تا از آن ها تندیس ساخته شود. حجم اثار قهرمانان به حدی است که آقای وزیر، محل کمیته دیگر جوابگوی موزه نیست و یا باید ما را بیرون کنند یا موزه را منتقل کنند. از قهرمانان خواهش می کنیم هر آثاری دارند به ما امانت بدهند. انتظار ما این است که تعداد آثار در سال آینده به ۵ هزار اثر برسد.

همچنین در این مراسم ساره جوانمردی قهرمان پارالمپیک سه مدال طلا خود را به موزه ورزش اهدا کرد.

همچنین در این مراسم از وصیت نامه تختی که به صورت امانت در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گرفته است، رونمایی شد.

انتهای پیام/۴۰۵۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: صالحی امیری کمیته ملی المپیک ساره جوانمردی موزه ورزش وصیت نامه تختی موزه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، پس از آنکه ده‌ها نویسنده و نامزد جوایز قلم آمریکا، در اعتراض به جنگ علیه غزه، از شرکت در مراسم انجمن قلم آمریکا (پن) انصراف دادند، این انجمن مراسم سالانه اهدای جوایزش را لغو کرد.

شماری از نویسندگان سرشناس در نامه‌ای انجمن قلم آمریکا را به «خیانت» به تعهداتش متهم کردند.

بایکوت و لغو این مراسم در بحبوحه گسترش جنبش اعتراضی به جنگ غزه رخ داده است.

انجمن قلم آمریکا که بخش عمده‌ای از تلاش خود را به دفاع از آزادی بیان معطوف کرده است، روز دوشنبه اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند.

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کد خبر 6086232 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • قصاب، رنگرز و کادرش در جایگاه کمیته فنی/ آغاز اردو از هجدهم
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان