خبرگزاری میزان- لوکا گاداگنینو کارگردان فیلم سینمایی «مرا با نام خودت صدا کن» نسخه بازسازی فیلم سینمایی «صورت زخمی» را کارگردانی خواهد کرد و برادران کوئن نویسندگی این فیلم را بر عهده خواهند داشت. تاریخ انتشار: 13:30 - 29 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۴۶۷

خبرگزاری میزان - لوکا گاداگنینو کارگردان فیلم سینمایی «مرا با نام خودت صدا کن» نسخه بازسازی فیلم سینمایی «صورت زخمی» را کارگردانی خواهد کرد و برادران کوئن نویسندگی این فیلم را بر عهده خواهند داشت.

از این داستان چند بار تاکنون اقتباس سینمایی شده که جدیدترین آن نسخه ۱۹۸۳ فیلم کلاسیکی با بازی آل پاچینو و میشل فایفر به کارگردانی برایان دی‌پالما بود. فیلم جدید نیز با تمرکز بر مهاجرت ساخته می‌شود که در دو فیلم قبلی محصول سال ۱۹۳۲ و ۱۹۸۳ در مرکز داستان بود و قصه در لس‌آنجلس رخ می‌دهد.

خبر بازسازی فیلم سینمایی «صورت زخمی» یکی از ماندگارترین آثار سینمای جهان که پیشتر آل پاچینو به عنوان نقش اول آن به ایفای نقش پرداخته بود شاید یکی معدود اخبار خوب سینمایی جهان طی ماه های گذشته است.

«صورت زخمی» سال ۱۹۸۳ به کارگردانی برایان دی‌پالما با بازی آل پاچینو و میشل فایفر و فیلم نامه الیور استون در واقع نسخه بازسازی و بازنگری شده «صورت زخمی» محصول ۱۹۳۲ به کارگردانی هاوارد هاکز و ریچارد راسن با فیلم‌نامه بن هکت و بازی پل مونی بود. آل پاچینو از ایده ساخته شدن یک «صورت زخمی» تازه استقبال کرده و گفته است که از ساخته شدن این فیلم پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:  برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید

این بازیگر ۷۵ ساله که ۳۲ سال پیش نقش تونی مونتانا ملقب به «صورت زخمی» را ایفا کرده است، روی فرش قرمز افتتاحیه فیلم تازه‌اش با عنوان «دنی کالینز» در نیویورک به سؤالی در مورد ساخته شدن فیلم تازه «صورت زخمی» چنین پاسخ داد: «خیلی خوب است. جالب است.» و بعد با توضیح اینکه روند بازسازی فیلم‌‌ها در هالیوود عادی و قابل درک است، گفت: «این بخشی از کار ماست. ما فیلم‌ها را بازسازی می‌کنیم.»

به گزارش ددلاین قرار است لوکا گوادانینو کارگردان فیلم‌های، چون «من را به نامت صدا بزن» ساخت این پروژه را برعهده بگیرد.

در حقیقت استودیو یونیورسال از سال ۲۰۱۱ تصمیم به بازسازی این فیلم کالت گرفته بود. ابتدا دیوید آیر و آنتون فوکوآ به عنوان کارگردان پروژه نامشان مطرح شد.

تاکنون دوبار فیلم‌هایی با نام صورت زخمی ساخته شده. کمپانی یونایتدآرتیس پخش فیلم هاوارد هاوکس به همین نام در سال ۱۹۳۲ برعهده داشت. کمپانی یونیورسال نیز «صورت زخمی» ساخته برایان دی پالما با بازی ال پاچینو را به نمایش عمومی درآورد.

در پروژه جدید که داستانش کاملا در شهر لس آنجلس می‌گذرد، فیلم نامه را برادران کوئن نوشته اند که سه سال گذشته را به این کار مشغول بودند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار هالیوود سینمای هالیوود فیلم سینمایی نسخه بازسازی بازسازی فیلم صورت زخمی آل پاچینو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizanonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت www.mizanonline.ir بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۷۹۹۲۴۴۷ را به همراه موضوع به آدرس info@khabarban.com ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

تصاویر| ویلاهای لوکس زمین‌خواران در دل جنگل‌های هیرکانی

رییس سازمان محیط زیست: ۹۹۰ هکتار جنگل سوخت، طبیعی است، نباید نگران باشیم که انگار کشور می‌سوزد

فیلم| اظهارات جنجالی مدیرعامل صندوق بازنشستگی: سطح زندگی ما و بازنشستگان متفاوت است!

جزییات یک اختلاس ۲۵ هزار میلیارد تومانی؛ چرا متهم ردیف اول آزاد است؟

حضور امام خمینی (ره) همچنان در جامعه احساس می‌شود

خبر بعدی:

فیلم کوتاه در ایران فرصتی برای دیده شدن ندارد/«ساعت صفر» دژاووی نسل جدید است

امید مسعودفر که به تازگی فیلم کوتاه او با عنوان «ساعت صفر» به مرحله پایان فیلم‌برداری رسیده است در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه فیلم‌های کوتاه در ایران فرصتی برای دیده شدن ندارند، گفت: کارگردانی مانند سعید روستایی تنها پس از موفقیت فیلم‌های بلندش بود که سه فیلم کوتاهش را هم اکران کردند. در ایران باید فیلم‌های کوتاه بسازی تا بتوانی فرصت ساخت فیلم بلندت را پیدا کنی و تازه بعد از آن اگر توفیق داشته باشی فیلم‌های کوتاه‌ات هم دیده می‌شوند.

مسعودفر خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه در حالت عادی هم در کشور ما با مشکل اکران و بازگشت مالی مواجه بوده و هیچ‌وقت در یک ژانر دسته‌بندی نشده بلکه به آن به‌عنوان تجربه‌ای برای ساخت فیلم بلند نگاه می‌شود، در دوره کرونا هم همه این مشکلات مضاعف و فشار آن بر فیلم‌سازان این حوزه سنگین‌تر شده است.

کارگردان «ساعت صفر» تصریح کرد: این شرایط باعث شده بچه‌های جوان فیلم‌ساز به این فکر کنند که فیلم کوتاه‌شان را نهایتا به جشنواره‌های خارجی بفرستند. در صورتی که من وقتی در ایران فیلم‌سازی می‌کنم باید بتوانم مخاطب داخلی را هم جذب کنم.

مسعودفر ادامه داد: کارگردانی مانند سعید روستایی تنها پس از موفقیت فیلم‌های بلندش بود که سه فیلم کوتاهش را هم اکران کردند. در حالی‌که باید ابتدا فیلم‌های کوتاهی که ساخته بود اکران و دیده می‌شد. اما قضیه برعکس است؛ باید فیلم‌های کوتاه بسازی تا بتوانی فرصت ساخت فیلم بلندت را پیدا کنی و تازه بعد از آن اگر توفیق داشته باشی فیلم‌های کوتاه‌ات هم دیده می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه «فیلم کوتاه تهیه‌کننده و شرایط اکران و در نتیجه بازگشت سرمایه ندارد و همین باعث دلسردی بسیاری از جوانان فیلم‌ساز می‌شود» گفت: درحالیکه در بسیاری از کشورها، فیلم کوتاه سینمایی مستقل است و بسیاری از کارگردان‌ها اصلا به دنبال ساخت فیلم سینمایی بلند نیستند.

این کارگردان جوان یادآور شد: من مدیر نیستم که بدانم چه راهکاری می‌توان برای این مشکل پیدا کرد اما تصورم این است که وقتی فقط دنبال این هستیم که از فیلم کوتاه پول دربیاریم، هیچ‌وقت به آن توجهی نخواهد شد. در نتیجه اصلا در چرخه‌ای قرار نمی‌گیرد که دیده شود و تنها محل اکران فیلم‌ها هم نه سینمای داخلی که جشنواره‌های خارجی خواهد بود.

مسعودفر با اشاره به فضای آنلاین برای اکران هم خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر رایزنی‌هایی با وی‌اودی‌های داخلی کرده‌ام تا در صورت امکان شرایط پخش آنلاین فیلم را پیدا کنم.

او همچنین با اشاره به فیلم کوتاه «ساعت صفر» آن را شمایلی از دژاوو (آشناپنداری) خواند و گفت: در این فیلم با فردی روبه‌رو هستیم که در تصورات زندگی‌اش نوعی از مازوخیسم و توهم توطئه دارد. ساختار فیلم بیشتر بر شیوه روایتش استوار است و با اثری روبه‌رو نیستیم که صرفا به داستان‌گویی خطی خلاصه شود.

مسعودفر با اشاره به پیوند قصه با فرمی که برای روایت انتخاب کرده است،‌ گفت: با علی دیهیمی آشنایی قبلی داشتم که این داستان را نوشت و باهم درباره‌اش گپ زدیم و فرمی که برای ساخت فیلم انتخاب کردیم خیلی پیچیده و عجیب نیست. داستان فیلم درباره چند جوان در یک خانه است و فرم روابط درباره بازی بچه‌های دهه هفتاد و هشتاد و نسل امروزی است. در کنار اینها، درون خودش اندکی خشونت کلامی آدم‌ها را نیز باهم دارد.

این کارگردان ادامه داد: آدم‌های قصه در تمام مدت دچار توهم توطئه و خیانت هستند و شاهد عدم اعتماد آدم‌ها به‌هم هستیم. شاید بتوان گفت تصویری از نسلی ارائه می‌دهیم که تمام مدت دنبال حاشیه‌هاست؛ که به‌نظر من این قضیه ناشی از عدم آگاهی درست نسبت به دنیا از طریق تماشای فیلم و خواندن کتاب است.

مسعودفر خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم «ساعت صفر» به دلیل موضوع‌محور و دیالوگ‌محور بودن، می‌تواند باعث شود آدم‌ها در صحنه‌های مختلف فیلم جا بخورند و شوکه شوند.

یادآور می‌شود، به تازگی تصویربرداری فیلم کوتاه «ساعت صفر» به کارگردانی امید مسعودفر و تهیه‌کنندگی بهنوش یگانه به پایان رسیده است. امید مسعودفر عکاس با سابقه سینماست که اولین فیلم کوتاه خود را کارگردانی کرده است و هم‌اکنون مراحل فنی فیلم خود را پشت سر می‌گذارد.

در خلاصه داستان «ساعت صفر» آمده: «اگر مراقب ذهنت نباشی تبدیل به یه قاتل می‌شی...» و شقایق جعفری‌جوزانی، مرتضی حکاکیان، محمد فتح‌اللهی، بشری فروزنده، کیوان فیضی و بهنوش یگانه در آن بازی کرده‌اند.

از دیگر عوامل می‌توان به وحید رضویان (صدابردار)، سهند ثبوتی (فیلم‌بردار)، علی مردانی (تدوین)، سهیل ثابت (طراح گریم)، فرزانه موحدافشاری، فرزانه شکوری (دستیاران کارگردان)، مریم افشار (منشی صحنه)، مرتضی سامانی (دستیار صدا)، فوژان پارسا (عکاس) و سارا حدادی (مشاور رسانه‌ای) اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • فیلمساز شیرازی فینالیست ششمین دوره فستیوال جهانی فیلم ویوا بوسنی شد
  • قصه آسیاب هزارساله زواره چیست؟
  • سیامک انصاری ۲۵سال پیش در «سفر به چزابه» ! +عکس
  • سرقت از کارگردان قصه های مجید! / آرزوی نوید محمد زاده!/ ماجرای سحر قریشی کماکان ادامه دارد/ چرا امیر آقایی بازیگر سریال ترک نشد؟
  • نمایش «ژنرال» در شرف اجرا بود اما کرونا نگذاشت/ مجبور به توقف کار شده‌ام
  • از مالک خانه تاریخی مشکاتیان در نیشابور شکایت کرده‌ایم/ انجام بازسازی این خانه تاریخی
  • فهرست فیلم‌های کن 2020 اعلام شد
  • فهرست فیلم‌های کن ۲۰۲۰ اعلام شد
  • کلاه ست و یکدست شبنم مقدمی و کارگردان /عکس
  • سهم سیاه‌پوستان از هالیوود چقدر است؟
  • ماجرای گریم سخت بازیگر نقش «امام خمیتی(ره)» از زبان گودرزی/ کارگردان شنای پروانه «سوپرایز» دارد
  • برنابئو برای فصل بعد آماده می‌شود
  • «فرزند صبح» را برای پرده عریض سینما ساخته‌ایم/ توزیع یکباره آن به شکل آنلاین ظلم به فیلم است
  • پیشرفت ۹۰ درصدی بازسازی واحدهای احداثی لرستان بعد از سیلاب
  • بازسازی مناطق سیل زده در لرستان پیشرفت ۹۰درصدی داشته است
  • بازسازی ۱۴ خرداد ۶۸ در رادیو/ افسانه یونانی از فردا شنیدنی می‌شود
  • عکسی قدیمی از سیامک انصاری پشت صحنه یک فیلم خاطره‌انگیز
  • «سوپرایز» کارگردان شنای پروانه برای سینمای ایران
  • پژمان جمشیدی و ژاله صامتی در فیلم مهدویان/ زوج زیرخاکی در شیشلیک