Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@14:54:04 GMT

سپاه برای حل مشکلات عشایر آمادگی کامل دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۵۳۷

سپاه برای حل مشکلات عشایر آمادگی کامل دارد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اعلام آمادگی برای حل مشکلات جامعه عشایری، گفت: مشکلات عشایر جمع بندی و کمیسیون و هیئت اندیشه ورز تشکیل و مشکلات بررسی شود زیرا حوزه فرهنگ و اجتماعی و بهداشت آنها را نمی توان نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی، دوشنبه(۲۹ اردیبهشت) در ویژه برنامه گرامیداشت روز بسیج عشایری با اشاره به اینکه مشکلاتی که زنان عشایر در زمینه های مختلف با آن روبرو هستند برای حل آن قدرت توان و امکان عملیاتی در درون استان وجود دارد؛ اظهار داشت: از این مشکلات به سادگی نمی توان گذشت زیرا عشایر سهامدار انقلاب هستند و خصوصیات منحصربفردی در قشر عشایر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه عشایر یک پنجم شهدای استان را دارند و نباید از امکانات اولیه هم محروم باشند؛ تصریح کرد: عشایر برخوردار از عقبه مؤمنانه و سلحشوری هستند و تعداد شهدا و جانبازان این قشر نشان از عقبه بزرگ و استحکام درونی این قشر ارزشمند است.

 



وی ایمان، اخلاص، صداقت و وفاداری به اسلام و اهل بیت را از جمله ویژگی های عشایر فهرست کرد و گفت: ذات آنان وفاداری به دین است لذا سزاوار نوکری و توجه ویژه هستند؛ بهترین جنگجویان و سلحشوران دوران دفاع مقدس عشایر بودند.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه همه اقشار نیازمند تولیدات عشایر است و اشاره به این مطلب که عشایر نان زبان نمی خورند بلکه نان بازو می خورند؛ دانشجویان عشایری را مثال زد و گفت: پسر دانشجو گوسفند داری هم می کند و باه این کار افتخار می کند لذا حلال ترین لقمه سر سفره‌ عشایر است و ذات اقتصادمقاومتی در عشایر است.

 

 

وی تأکید کرد: پس از این جلسه باید مشکلات عشایر جمع بندی و کمیسیون و هیئت اندیشه ورز تشکیل و مشکلات بررسی شود زیرا حوزه فرهنگ و اجتماعی و بهداشت آنها را نمی توان نادیده گرفت اما ترحم در خدمت به عشایر ممنوع است باید تکریم کرد زیرا آنها بزرگ اند و ما نیازمند آنها هستیم که هر کجای کشور دچار چالش شود بچه های عشایر راحت تر در صحنه قرار می گیرند.

 


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تصریح به این مطلب که در خدمت به عشایر، فرهنگ عشایری را نباید تغییر داد که این خطای استراتژیک است زیرا باید این فرهنگ را تقویت کنیم؛ افزود: حتی برای بالابردن سواد رسانه ای آنان هم بادی اقدام کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه سپاه در خدمت به مردم کرامت، انسانیت، دیگاه امام و رهبری را مد نظر داریم نه مسائل اعتقادی، سیاسی، مذهبی و قومی زیرا مردم ما نادرترین امت تاریخ هستند؛ اظهار داشت: پیاز کشاورزان جنوب را هر کیلو ۷۰۰ تومان بیشتر و به قیمت هزار تومان خریداری کردیم و عده ای گفتند این عقل معاش نیست و ضرر کردید؛ ما می گوییم دنبال رونق سفره مردم، امیددادن به آنان و نگه داشتن ایشان در صحنه هستیم نه دنبال منافع خود؛ خواستیم با از دلال بازی جلوگیری کنیم زیرا دسترنج چند ماهه کشاورز نباید از دست برود.

 

 

سردار معروفی با تأکید مجدد بر این موضوع که ما جز به مردم گزارش نمی دهیم؛ اظهار داشت: از این همه فعالیتی که از زمان شیوع کرونا انجام دادیم حتی یک خط برای فرماندهی کل گزارش ننوشتم؛ ما نباید خود را سرگرم این چیزها کنیم.
 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار معروفی حل مشکلات عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلبِ نبردِ نرم

سپاه پاسداران به فراخور زمانه و تهدیداتی که در هر دوره‌ای مطرح بوده، پا به رکاب ولایت برای مردم شمشیر به‌دست گرفته و امروز که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تهدیدکننده جمهوری اسلامی بنا به اذعان رهبر انقلاب شبیخون و تهاجم فرهنگی است، نقش‌آفرینی این نهاد مقدس در این عرصه بیش از هر زمان قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپاه پاسداران در طول حیات ۴۵ ساله خود دلیرمردان و رشادت‌های فراوانی را به خود دیده است؛ مردانی که نه فقط در میدان جنگ نظامی، بلکه هر جایی که نیاز بوده است دل به میدان خطر زده‌اند و حماسه آفریده‌اند؛ حاج قاسم نماد سپاه حضرت روح‌الله در زمانه ما بود و البته این نهاد انقلابی سرداران محبوب کم ندارد، به گفته حاج قاسم «در میان سپاه، هزاران اولیای خاص خدا قرار دارد که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم.»

سپاه نهادی که از دل حوادث انقلاب در اواخر دهه ۵۰ تا سخت‌ترین روزهای جنگ، ترور و تحریم در قرن جدید، پشتوانه امن دفاعی و نظامی کشور بوده و قواره آن عظیم‌تر از یک سازمان معمولی است، سپاهی که در مواقع بحرانی و بلایای طبیعی هم در کنار مردم بوده است و شاید نزدیک‌ترین خاطره جمعی ما سیل سال ۹۸ در خوزستان باشد که حاج قاسم چگونه همچون پروانه به دور سیل‌زدگان چرخید؛ در واقع باید گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فراخور زمانه و تهدیداتی که در هر دوره‌ای مطرح بوده، پا به رکاب ولایت برای مردم شمشیر به‌دست گرفته و امروز که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تهدیدکننده جمهوری اسلامی بنا به اذعان رهبر انقلاب شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی است، نقش‌آفرینی این نهاد مقدس در این عرصه بیش از هر زمان دیگری قابل توجه است، چرا که سرمایه‌گذاری نظام سلطه در مسیر مبانی دینی و فرهنگی جامعه است و در این مسیر باید گفت که دشمنان نظام اسلامی با ضربه‌های سختی که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان مبارزه سخت خوردند، به جنگ نرم روی آورده‌اند، غافل از اینکه همان مردانی که در میدان جنگ سخت ایستادند، در این مسیر نیز بیش از پیش مقاومت داشتند و دارند.

فرهنگ هوا است

رهبر معظم انقلاب نیز در برهه‌های زمانی مختلف بر نقش‌آفرینی فرهنگی بسیج و سپاه تاکید داشتند و یکی از مهم‌ترین این تأکیدات، در اردیبهشت ۱۳۹۲ در دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که بیان کردند: «حقیقتاً نگرانی بنده در طول سال‌های متمادی بیش از نگرانی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی، نگرانی فرهنگی بود. علت هم برای شماها واضح است؛ البته برای خیلی‌ها واضح نیست، اما شماها که خودتان اهل فرهنگید، می‌دانید که فرهنگ هوا است؛ اگر این هوا سالم بود، یک بدن مستعد با تنفس آن، انرژی می‌گیرد. اگر هوا مسموم بود، آدم‌های سالم هم صرفاً تنفس در این هوا بکنند مریض می‌شوند، ناتوان می‌شوند، معلول می‌شوند. فرهنگ یک چنین حالتی دارد. این نگرانی، یک نگرانی بجایی بود؛ نگرانی از روی آشنایی و آگاهی به واقعیت‌های جامعه بود؛ توهّمات نبود. آن چیزی که من در مجموع احساس کردم در این سال‌های متمادی این است که این ناهنجاری‌های فرهنگی که در گفتار و در آثار فرهنگی و در رفتار و از قبیل این‌ها مشاهده می‌شود، نه اینکه بخواهیم بگوییم همه این‌ها را دشمن‌ها دارند ترتیب می‌دهند و تزریق می‌کنند -این را نمی‌شود گفت- ناهنجاری‌ها [یی است که] پشت آن یک برنامه وجود دارد؛ انسان این را احساس می‌کند. حالا گاهی هست که فرض بفرمائید در یک جمع آدم بی‌خیال و مست و مثلاً فلان که کارهای عجیب و غریبی انجام می‌گیرد، نمی‌شود گفت که این حرکتی که این آدم ناباب یا مست یا بی‌خیال انجام داد، این را قبلاً به او دستور دادند؛ مثل یک هنرپیشه که می‌گویند این کار را بکن، انجام بده؛ نه، لکن گاهی اوقات پشت صحنه یک نفر، دو نفر نشستند، این حرکات را رصد می‌کنند و آنجایی که باید تشدید کرد، تشدید می‌کنند؛ آنجایی که باید تضعیف کرد، تضعیف می‌کنند؛ آنجایی که باید با هم جفت‌وجور کرد، جفت‌وجور می‌کنند. یک برنامه‌ریزی انسان احساس می‌کند پشت این حوادث فرهنگی و آفت‌های فرهنگی که در طول این زمان‌ها سر راه ما پیدا شد.»

در عرصه فرهنگی همچون عرصه نظامی باید حضور داشت و حرکت کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با بسیجیان در آذر ۱۳۹۸ نیز بیان کردند: «البته بسیج دو جلوه دارد؛ این حتماً مورد توجه باشد. یک جلوه، جلوه‌ِ مجاهدت در عرصه دفاع سخت است؛ همان که برای خاطر آن شما آموزش نظامی می‌بینید. در دوران هشت سال دفاع مقدّس، معجزه حضور بسیج خودش را نشان داد؛ دلگرمی مجموعه‌های نظامی ما به حضور بسیجی‌ها بود در میدان نبرد و بعد از آن هم در موارد گوناگون در کشور هر حادثه‌ای پیش آمده، بسیج در میدان دفاع سخت و دفاع نظامی حضور داشته. همچنین در عرصه دفاع نرم، جنگ نرم که اینجا هم همین جور است. در عرصه جنگ نرم، یعنی عرصه علم، عرصه خدمت‌رسانی، عرصه سازندگی، عرصه تبلیغات دینی، عرصه فرهنگی هم بسیج مثل عرصه نظامی حضور دارد و باید حضور داشته باشد و باید تلاش کند و حرکت کند.»

مجموعه سپاه و بسیج در وادی فرهنگ و هنر اقدامات آشکاری کرده است

ایشان همچنین در دیدار مجمع عالی فرماندهان سپاه در مهر ۱۳۹۸ با اشاره به نقش‌آفرینی‌های سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف تاکید کردند: «یک سرفصل دیگر ورود در وادی فرهنگ و اندیشه و هنر است که در این زمینه، مجموعه سپاه و بسیج کارهای نمایانی کردند؛ یعنی آن کسانی که سرشان در وادی فرهنگ و هنر و ادبیات و شعر و بقیه شاخه‌های هنری است، احساس می‌کنند که کأنّه یک موجود جدیدی در عالم هنر دارد متولد می‌شود یا متولد شده، یک حادثه جدید است، کار برجسته‌ای است؛ [این] ربطی هم به مسائل سوق‌الجیشی و مسائل نظامی و مانند اینها ندارد. این هم یک عرصه است.»

مقام معظم رهبری ادامه دادند: «یک سرفصل دیگر که به نظر ما از همه این‌ها مهم‌تر است، تلاش برای حفظ معنویت است که در سپاه وجود دارد؛ این مسئله معنویت خیلی مهم است -که من حالا بعداً هم ممکن است [مطالبی در مورد آن] عرض کنم- و مثل یک باران رحمتی است که بر یک بوستان متنوعی ببارد؛ هم حیات‌بخش بوستان است، هم طراوت‌بخش و جلوه‌بخش بوستان است. وقتی باران می‌بارد، صرفاً این نیست که زندگی می‌دهد به بخش‌های مختلف این بوستان، بلکه به آن زیبایی هم می‌دهد، جلوه هم می‌دهد، طراوت هم می‌دهد، آن را در چشم‌ها عزیز هم می‌کند؛ بارانِ معنویت این [جور] است… توکل، توسل، معنویت، دعا را از دست ندهید؛ اُنس با قرآن را از دست ندهید؛ اُنس با اهل بیت و عترت را از دست ندهید؛ اجتناب از گناه را فراموش نکنید. جزو بیشترین توصیه‌ها یا شاید بشود گفت در رأس توصیه‌های کسانی که ما برای کلمه‌کلمه حرف‌های آن‌ها خیلی اعتبار قائل بودیم، اجتناب از گناه بود؛ اساس کار، این‌ها است. هم در خودتان، هم در خانواده‌تان، هم در فرزندانتان و همه متعلقین به خودتان، این‌ها را نهادینه کنید…»

به گزارش ایمنا، این بیانات رهبر انقلاب و ابراز نگرانی ایشان در موضوع فرهنگ در جمع پاسداران نکته‌ای حائز اهمیت است، چرا که همانگونه که در ابتدا مطرح شد نقش پاسداران در زمان تهدیدات بیش از هر زمان دیگری معنا پیدا می‌کند و امروز که موضوع فرهنگ، از اساسی‌ترین موارد مطرح در جامعه است، بنا بر اذعان رهبر انقلاب اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این حیطه غیرقابل انکار و چشم‌پوشی است.

کد خبر 746490

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب
  • قلبِ نبردِ نرم