Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی نژاد با بیان اینکه تمهیدات لازم برای جمع آوری زکات فطره در استان فراهم شده است، گفت: همزمان با عید سعید فطر ۳۰۰ پایگاه در سطح مساجد و محلات مرکز استان و شهرستان های تابعه برای جمع آوری زکات فطره در سطح استان فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، ظهر امروز(۲۹ اردیبهشت) در نشست شورای زکات استان با محوریت جمع آوری زکات فطره، اظهار کرد: دبیرخانه شورای زکات موظف به ساماندهی، جمع آوری و توزیع  زکات زیر نظر نمایندگان مقام معظم رهبری در استان ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«قنبر موسی نژاد» با بیان اینکه باید با همکاری اعضای شورای زکات استان بستری فراهم شود که مردم  مومن، روزه دار و ولایی استان در کمترین  زمان ممکن زکات فطره خود را پرداخت کنند، یادآور شد: دبیرخانه شورای زکات نیز وظایفی در راستای مصرف زکات بر اساس تکالیف دینی دارد که این زکات جمع اوری شده به دست مستحقان و نیازمندان برسد.

 

وی  با بیان اینکه در استان ایلام حدود ۵۰ هزار پاکت برای جمع آوری زکات فطره در سطح استان و در بین مردم توزیع شده است، افزود: همچنین ۳۰۰  پایگاه در سطح مساجد و محلات مرکز استان و شهرستان های تابعه برای جمع آوری زکات فطره در سطح استان در روز عید فطر فعالیت خواهند داشت.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام یادآور شد: در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقشار مختلف مردم و روزه داران عزیز ۲ هزار و ۵۰۰ پوستر در خصوص پرداخت زکات و جمع آوری کفاره روزه اعم از عمد و غیرعمد تهیه و توزیع شده است.


موسی نژاد تصریح کرد: از ائمه جمعه استان و شهرستان ها  و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان درخواست می شود که شورای زکات را در سطح شهرستان ها تشکیل و جمع آوری زکات را در دستور کار قرار دهند که بتوانیم جمع آوری زکات را در سطح استان به نحو شایسته ای ساماندهی کنیم.

 

وی  بیان کرد: تنها دستگاه ها و موسسات مجازی که از سوی شورای زکات استان مجوز دریافت می کنند، می توانند نسبت به  جمع آوری زکات فطره اقدام کنند و به غیر از این، هیچ دستگاه و فردی اجازه دریافت زکات فطره را ندارد که انتظار می رود  همه دستگاه ها و موسسات خیریه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای مساجد و سایر نهادهایی که در مساجد فعالیت دارند،  بستر های لازم را برای جمع آوری زکات در  محل مساجد و مکان های برگزاری نماز عید سعید فطر  فراهم کنند.

 

موسی نژاد با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده در اولین فرصت در اختیار نیازمندان و مستحقان قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: موسساتی که مورد  تایید هستند، دارای مجوز بوده و گردش مالی آن ها در سال گذشته تایید شده است می توانند با دریافت مجوز از دبیرخانه شورای زکات اقدام به جمع آوری زکات کنند.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: زکات فطره کمیته امداد ایلام برای جمع آوری زکات فطره سطح استان استان ایلام شورای زکات شهرستان ها موسی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان