Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهضت گلخانه‌ای ‌که از سال گذشته در ‌خراسان جنوبی رقم خورده، ۷۲ طرح ‌با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اما متاسفانه به دلیل عدم ابلاغ یارانه تسهیلات طرح‌های گلخانه‌ای متوقف شده است. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، نهضت گلخانه‌ای طرحی است که از سال گذشته در استان خراسان جنوبی استارت خورده و امسال نیز در راستای شعار سال تلاش می‌شود به طور جدی‌تر پیگیری شود تا شاهد جهش تولید محصولات گلخانه‌ای در خراسان جنوبی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش قابل توجهی از درآمد مردم استان مرزی و کویری خراسان جنوبی از بخش کشاورزی حاصل می‌شود و به عبارتی عمده‌ترین اتکای اقتصاد مردم استان متکی به بخش کشاورزی و دامداری است.

بیش از 85 هزار بهره‌بردار کشاورزی در خراسان جنوبی فعالیت دارند که 35 درصد جمعیت شاغلان استان را در برمی‌گیرند و این امر نشان دهنده اهمیت بخش کشاورزی در توسعه پایدار استان است.

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در خراسان جنوبی که استانی کم آب‌بر است و خشکسالی‌های 20 ساله را پشت سر گذاشته اهمیت زیادی دارد.

گزارش| استارت طرح "نهضت گلخانه‌ای" در خراسان جنوبی برای تحقق "جهش تولید"استاندار خراسان جنوبی: نگاه انتفاعی به نهضت گلخانه‌ای ممنوع استطرح نهضت گلخانه‌ای در استان خراسان جنوبی اجرایی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این باره اظهار داشت: در کنار توسعه نهضت گلخانه‌ای ارتقای سطح تکنولوژی گلخانه‌ای باید محقق و نواقص برطرف شود.

مهدی سورگی با بیان اینکه توسعه گلخانه کوچک مقیاس در کنار گلخانه تجاری در خراسان جنوبی در دستور کار است افزود: در بحث واگذاری و جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت‌های گلخانه‌ای در استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضرر گلخانه‌ها 50 درصد پیشرفت دارد و تاکنون برای 256 هکتار گلخانه، 4 هکتار مجتمع دامی و 18 هتکار بارگاه زرشک مجوز داده شده است.

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 1300 هکتار اراضی مستعد برای گلخانه‌ها در استان شناسایی شده افزود: از این میزان 950 هکتار مربوط به مجتمع‌های گلخانه‌ای، 130 هکتار شاخص مجتمع‌های دامی و 300 هکتار احداث بارگاه‌های زرشک است.

سورگی اظهار داشت: با توجه به مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا برای گلخانه‌داران، لیست تمامی گلخانه داران به استانداری و وزارتخانه ارسال شده و امیدواریم بسته حمایتی شامل حال گلخانه‌داران شود البته میزان ارائه تسهیلات به متقاضیان باتوجه به طرح‌های توجیهی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای احداث بارگاه‌های زرشک نیز به دنبال این هستیم که اطلاعات متقاضیان و مکان در سامانه بارگذاری شود و مطالعات نهایی برای 250 هکتار انجام شده و به زودی بحث اجرا و آماده سازی زیرساخت در شرکت شهرک‌ها آغاز خواهد شد و شاهد سرمایه گذاری‌های خوبی در استان خواهیم بود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه سال گذشته 12 هزار و 900 تن محصولات گلخانه‌ای در خراسان جنوبی برداشت شد اظهار داشت: برای امسال پیش بینی می‌شود حدود 60 هکتار زمین برای کشت گلخانه‌ای در استان داشته باشیم.

رضایی افزود: سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در استان 72.3 هکتار است و گلخانه کوچک مقیاس کمتر از 300 متر است و متقاضی می‌تواند با مراجعه با سامانه پنجره خرید برای دریافت صدور پروانه اقدام کند.

وی در زمینه ارائه تسهیلات و معرفی به بانک برای فعالیت‌های گلخانه‌ای عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل نداشتن یارانه و تسهیلات معرفی به بانک انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گلخانه ای در استان خراسان جنوبی نهضت گلخانه ای گلخانه ای گلخانه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

جعفری اظهار کرد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

او گفت: ۳۵۲ بهره‌بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت کار برداشت محصول را آغاز کرده و این کار تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی