Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@20:04:57 GMT

سقف پرداخت خسارت بدون کروکی چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۸۱۳

شرکت‌های بیمه موظف شدند بدون دریافت کروکی، تا سقف ۱۱ میلیون تومان خسارت حوادث رانندگی مربوط به بیمه شخص ثالث را پرداخت کنند.

بر اساس بخشنامه‌ای که مفید امینی، معاون نظارت بیمه مرکزی برای مدیران عامل شرکت‌های بیمه ارسال کرده، وفق ماده ۴ آئین‌نامه اجرایی ماده ۳۰ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، سقف پرداخت خسارت رانندگی بدون کروکی ۱۱ میلیون تومان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشنامه بیمه مرکزی آمده است:

«نظر به اطلاع واصله مبنی بر عدم رعایت دقیق مفاد ماده ۴۰ قانون بیمه اجباری شخص ثالث (مصوب ۱۳۹۵) – موضوع پرداخت خسارت مالی وارده به اشخاص ثالث زیان‌دیده بدون نیاز به گزارش مقامات انتظامی- در برخی از واحد‌های رسیدگی به خسارت، بدون وسیله اشعار می‌دارد وفق ماده ۴ آئین نامه اجرایی ماده ۳۰ قانون مذکور در اجرای ماده ۴۰ قانون، بیمه‌گر مکلف است در صورت وجود شرایط زیر با دریافت مدارک موضوع ماده ۳ این آئین‌نامه بدون اخذ گزارش مقامات انتظامی خسارت زیان دیده را پرداخت کند:

الف- وسیله نقلیه طرفین در زمان وقوع حادثه دارای بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر باشند.

ب- به نحو مطمئنی از جمله مراجعه همزمان مقصر و زیان‌دیده به همراه وسیله نقلیه مربوط یا مراجعه مستقیم کارشناس ارزیاب احراز شود که بین طرفین در خصوص راننده مسبب حادثه اختلافی نباشد.

پ- خسارت مالی وارده یا مطالبه شده از سوی زیان‌دیده حداکثر تا سقف تعهد مالی اجباری مندرج در ماده ۴۰ قانون باشد.

در این بخشنامه تصریح شده است: براین اساس امسال به منظور پرداخت خسارت مالی وارده یا مطالبه شده از سوی زیان‌دیده (در صورت فراهم بودن شرایط مذکور) تا سقف ۱۱۰ میلیون ریال نیاز به گزارش مقامات انتظامی وجود ندارد؛ لذا اقتضا دارد لزوم اجرای این تکلیف به تمامی واحد‌های ذیربط و ارزیابان خسارت طرف قرارداد آن شرکت ابلاغ و ضمن انجام بازرسی از واحد‌های رسیدگی و پرداخت خسارت، در صورت مشاهده موارد تخطی از مقررات مذکور، برخورد جدی با متخلفان صورت پذیرد.

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه در شرکت‌های بیمه نیز برعهده مدیران عامل قرار گرفته است.»

 

بیمه مرکزی

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ILM برچسب ها: بیمه شخص ثالث ، سقف پرداخت خسارت ، کروکی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث سقف پرداخت خسارت کروکی پرداخت خسارت زیان دیده شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر فنی تیم ملی یک ماه حقوق گرفت

به گزارش ورزش سه اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال در ماه‌های اخیر بدون دریافت حقوق  به فعالیت‌هایشان ادامه دادند تا تکلیف قرارداد و دریافتی آنها روشن شود.

مربیان تیم ملی خرداد ماه سال گذشته قراردادی 9 ماهه امضا کردند که با اتمام سال 1402 به پایان رسید و حالا  بیش از یک ماه است که آنها بدون قرارداد کار می‌کنند.

در عین حال فدراسیون فوتبال در پرداخت حقوق اعضای کادر فنی تیم ملی هم عملکرد جالبی نداشته و ماه‌ها آنها بدون حقوق کار کردند.

با این وجود هفته گذشته حقوق یک ماه این مربیان پرداخت شد اما آنها حقوق چهار ماه دیگر را طلب دارند ضمن اینکه یک ماه اخیر را هم بدون قرارداد کار کرده‌اند که دستمزد مربوط به این ماه هم به مطالبات‌شان اضافه می‌شود.

طبق قراردادی که اعضای کادر فنی تیم ملی منعقد کرده بودند حقوق آنها باید ماهانه پرداخت می‌شد.

فیفادی‌های بعدی در دهه سوم خرداد ماه خواهد بود و قبل از آن دوباره اردوی تیم ملی برای دو بازی مقابل هنگ کنگ و ازبکستان تشکیل خواهد شد که باید دید تا آن روز تکلیف قراردادها و مطالبات باقیمانده اعضای کادر فنی تیم ملی روشن می‌شود شد یا خیر.

دیگر خبرها

  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • کادر فنی تیم ملی یک ماه حقوق گرفت