Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:29:29 GMT

احتمال برگزار نشدن نماز عید فطر در ایلام

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۹۱۷

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: نماز عید سعید فطر به احتمال زیاد در شهر ایلام و شهرستان‌هایی که از نظر ابتلا به کرونا وضعیت سفید ندارند، برگزار نمی‌ شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور  کریمی‌تبار»، در نشست شورای زکات استان با محوریت جمع آوری زکات فطره ، اظهار کرد: همان طور که روزه تاثیرات و  برکات معنوی، اقتصادی و جسمانی دارد، زکات فطره هم نقش مهمی در  بعد معنوی و جسمانی فرد دارد و پرداخت آن مکمل و تکمیل کننده روزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت  فرهنگسازی در پرداخت و بیان محل مصرف، تصریح کرد: افراد روزه دار که به طور قطع، زکات فطره خود را پرداخت می کنند ولی برخی افراد که روزه دار نیستند فکر می کنند که نباید زکات فطره را پرداخت کنند، در حالی که فرقی بین روزه دار و غیر روزه دار در امر پرداخت زکات فطره  وجود ندارد و زکات فطره جزئی از روزه است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر ترویج فرهنگ زکات از طریق رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و به ویژه صدا و سیما، تصریح کرد: در مصرف کردن زکات و نوع آن از جمله  کفاره روزه عمد و غیرعمد باید به احکام شرعی توجه کرد چرا که محل مصرف کفاره عمد و غیرعمد متفاوت است و همچنین در پرداخت زکات نیز باید فقرا و نیازمندان را با توجه به شرایط شیوع کرونا در اولویت قرار داد.

کریمی‌تبار ادامه داد: افرادی که نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام می کنند باید ساماندهی شده و از سوءاستفاده برخی سودجویان در خصوص جمع آوری زکات در این ایام خودداری  شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نهاد تصمیم گیرنده در خصوص بحث زکات، شورای زکات استان است، یادآور شد: موسسه های خیریه ای که مورد تائید شورای زکات استان هستند، می توانند نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام کنند و اولویت اول در جمع آوری زکات، توجه به سفره نیازمندان جامعه است.

کریمی‌تبار با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در مناطقی از استان، تصریح کرد: در خصوص برگزاری نماز عید سعید فطر در مرکز استان و شهرستان های تابعه، تابع نظر و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم،اما نماز عید سعید فطر به احتمال زیاد در شهر ایلام و شهرستان هایی که از نظر ابتلا به کرونا وضعیت سفید ندارند، برگزار نمی شود.

وی گفت: اگر در روزهای آینده دستورالعمل جدیدی مبنی بر برگزاری نماز عید سیعد فطر ابلاغ شد، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زكات فطره عيد فطر جمع آوری زکات زکات فطره نماز عید روزه دار عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است

سرهنگ مهدی میدانی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش روز گذشته و در آیین افتتاح نخستین اجلاسیه نماز در نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال مهم ترین برنامه خودش را با موضوع نماز آغاز کرد.


اجلاس سراسری نماز که امروز در نیروی هوایی آغاز به کار کرد، اولین اجلاس سراسری در بین کارکنان نیروی هوایی ارتش بود اما از خرداد سال پیش که اجلاس نماز در ارتش برگزار شد، بیش از 130 اجلاس در کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که تا خرداد امسال ادامه دارد.
سال گذشته جشنواره حدیث ما در ارتش "با نماز در سیره امام علی (ع)" که کتاب بسیار خوبی در زمینه نماز است برگزار شد و این جشنواره با استقبال و حضور بیش از 14 هزار نفر به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود