Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:35:17 GMT

خیرانی که بانی راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۹۵۶

خیرانی که بانی راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه شده‌اند

امام جمعه شهرستان بدره استان ایلام از ایجاد حسابی در بانک قرض الحسنه برای اعطای تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا خبر داد و گفت: وام‌های قرض‌الحسنه‌ای به برخی از کسبه که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، اعطا می شود.

حجت‌الاسلام سید مصطفی موسوی در گفتگو با گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص فعالیت‌های ستاد رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه دربده استان ایلام گفت: در ابتدای رزمایش، موضوع شناسایی در دستور کار قرار گرفت که طی آن سه گروه خانواده‌های شهدا، هیئت امنای مساجد و برخی از مردم موضوع شناسایی را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شهرستان بدره استان ایلام ادامه داد: در ادامه نهادهای مختلف هم از جمله کمیته امداد پای کار آمدند و به شناسایی محرومان و آسیب دیدگان از کرونا پرداختند؛ در این راستا قرارگاه مرکزی تشکیل دادیم و همه نهادها در آن حضور پیدا کردند و طی آن به پالایش فهرست‌ها پرداختیم تا به یک فهرست واحد رسیدیم.


حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل ستاد، سپاه پاسداران فعالیت خود را محکم آغاز کرد، گفت: در گام نخست سپاه ۱۲۰ بسته غذایی ارسال کرد که در بین محرومان توزیع شد و قرار است ۳۰۰ بسته غذایی دیگر هم اهدا کند.
امام جمعه بدره با بیان اینکه روحانیون مساجد فعالیت ویژه‌ای در موضوع شناسایی محرومان داشتند، گفت: یکی از گام‌های مهم در راستای شناسایی محرومان و آسیب دیدگان از شیوع کرونا فعالیت روحانیون مساجد در محله‌ها بود، این عزیزان هم چهره به چهره به شناسایی محرومان پرداختند و هم کمک‌هایی را جمع‌آوری کردند که در این راستا در مجموع ۳۰ میلیون تومان جمع آوری شد.


وی از ایجاد حسابی در بانک قرض الحسنه برای اعطای تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات این بود که به سراغ برخی خیران رفتیم و از آنها خواستیم تا مبالغی را به عنوان قرض در این حساب بگذارند تا از امتیاز آن رزمایش بتواند وام‌های قرض‌الحسنه‌ای به برخی از کسبه که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، اعطا کند.


حجت الاسلام موسوی راه‌اندازی پویش در فضای مجازی را از دیگر اقدامات رزمایش در منطقه بدره معرفی کرد و گفت: جلسه ای با مدیران گروه های مجازی شهرستان برگزار کردیم و از آنها خواستیم که کار تبلیغات را هم برای شناسایی محرومان و هم جمع‌آوری کمک‌ها انجام دهند، همچنین شهرداری هم پای کار آمد و در همه سطح شهر بنرهایی چاپ و نصب کرد.


وی ائمه جمعه و روحانیون را پرچم دار موضوع کمک به محرومان برشمرد و گفت: تلاش نهاد نماز جمعه این بود که در این کار رقیب دیگران نباشد، بلکه کمک‌کار باشد و دیگران را هم تشویق کند تا در این اقدام مهم حضور پیدا کند. از این رو اگر نهادی فعالیت می‌کرد در کارش دخالت مستقیم نمی‌شد و یا حتی اگر نهادی که در رزمایش مشارکت داشت قصد گزارش‌دهی داشت این کار برای آنها ذیل رزمایش تسهیل می‌شد.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی صندوق قرض الحسنه ایلام شناسایی محرومان آسیب دیدگان قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رسالت کمیته امداد خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه است تا طعم شیرین خدمت بی‌منت را بچشند.

وی افزود: همواره به وجود کمیته امداد و برنامه‌های حمایتی و تنوع خدمات آن افتخار می‌کنیم و این نهاد ارزشمند مایه فخر و مباهات همه ما است.

حجت‌الاسلام باوقار بیان کرد: در کنار دعا برای کارگزاران این مجموعه ارزشی، همواره به خدمت‌گذاران صدیق سنگر رفع مشکلات محرومان به ویژه در نهاد کمیته امداد، غبطه می‌خوریم و امیدواریم اجر و پاداش آنها بی‌انتها باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: امام راحل (ره) با اخلاصی تمام و باور و اعتقاد عمیق، در سال ۵۷ دستور شکل‌گیری کمیته امداد را داد تا این نهاد بتواند خادمی لایق و شایسته برای محرومان و نیازمندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت این نهاد را مرهون نفس پاک امام و اخلاص بنیانگذار کبیر انقلاب می‌دانیم و در عرصه محرومیت زدایی به ویژه توانمندسازی، اشتغال‌زایی، تامین مسکن و رفع نیازمندی موردی گروه‌های آسیب‌پذیر، فعالیت کمیته امداد بی‌نظیر بوده است.

باوقار افزود: فعالیت‌های خوبی را در سال گذشته در شهرستان مشگین شهر به همت و همراهی کمیته امداد شاهد بودیم و باید این فعالیت‌ها به صورت موثر و روشنگرانه تبیین و تشریح شود.

کد خبر 6087033

دیگر خبرها

  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • جوانانی که بانی شادی می‌شوند
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌‎شود
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان