Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله جلال زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارندگی اواخر اسفند و نیمه اول فروردین ماه طرح اصلاح کیفی رویه آسفالت راه‌های کشور در فروردین‌ماه امسال ابلاغ شد که  با استفاده از ظرفیت پیمانکاران، نیروهای اداره‌کل و ادارات تابعه بلافاصله شروع شده است.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح اعتبارات خاصی در نظر گرفته نشده بلکه با استفاده از منابع در اختیار و توان ماشین‌آلات در راستای انجام کارهای امانی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: طول راه های استان بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۳ کیلومتر است که از این میزان ۵۲۸ کیلومتر بزرگراه، هزار و ۴۳۰ کیلومتر راه اصلی ۲ خطه، سه هزار و ۹۴۷ کیلومتر راه فرعی درجه یک و پنج هزار و ۵۶۳ کیلومتر راه فرعی درجه دوم روستایی است.

 وی مجموع راه‌های آسفالته استان را ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر عنوان کرد که هر ساله باید رصد شود و افزود: اگر عمر مفید ۱۰ ساله در نظر بگیریم سالی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر به روکش نیاز دارد.

جلال زاده بیان کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۷۹۴ کیلومتر نیز راه شوسه خاکی و فرعی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت مستمر اکیپ‌های راهداری و پیمانکاران برای اصلاح رویه آسفالت راه‌های خراسان جنوبی از ابتدای فروردین‌ و به‌ویژه در شهرستان‌های فردوس، طبس و نهبندان بیان کرد: این اقدامات با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خراسان جنوبی که در مسیر ۲ کریدور اصلی جنوب به شمال، یعنی راه آسیایی بندر چابهار به مرز سرخس و راه ارتباطی استان‌های جنوب و مرکز کشور به خراسان رضوی و مرزهای شرقی و شمال شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا و کاهش حجم سفرها در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: در این مدت پیمانکاران و همکاران ما به فعالیت خود برای روکش و لکه‌گیری آسفالت محورهای مواصلاتی استان ادامه دادند و این اقدامات همچنان نیز ادامه دارد.
 
وی، خراسان جنوبی را از استان‌های پیشرو در اجرای آسفالت‌های حفاظتی در کشور خواند و عنوان کرد: از ابتدای فروردین تاکنون ۴۰ کیلومتر اسلاری‌سیل، ۶۲ کیلومتر فوکسیل و  حدود۷۰ کیلومتر روکش آسفالت گرم و ماسه آسفالت در سطح استان انجام شد است.

جلال زاده همچنین از انجام چهار هزار و ۵۰۰ تن لکه‌گیری در این مدت خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پیش از تعطیلات عید سعید فطر و افزایش میزان ترددها، اقدامات ایمنی لازم را برای تسهیل تردد کاربران جاده‌ای انجام دهیم و پس از این پیک سفرهای جاده‌ای، اقدامات ترمیمی را از سر بگیریم.

وی با اشاره به روزرسانی ایمنی جاده‌های استان یادآور شد: در برنامه ۲ ساله ایمنی تابلوها در کریدورهای اصلی به روزرسانی کامل انجام می‌شود که در شهرستان نهبندان ۹۰ درصد آن انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی افزود: به روزرسانی تابلوهای ایمنی جاده‌ها در شهرستان طبس بالای ۸۰ درصد بوده و در شهرستان‌های دیگر هم کار در دست انجام است.

وی عنوان کرد: سیل اواخر اسفند پارسال و فروردین ماه امسال خسارت زیادی به راه‌های استان وارد کرد که حدود ۵۰ میلیارد تومان برآورده شده است.  

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا خراسان جنوبی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا خراسان جنوبی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: تا صبح روز جمعه روند کاهشی دمای هوا ادامه دارد. 

لطفی افزود: با توجه به الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی انتظار داریم که تا پنج شنبه شب با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار، گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد برق در مناطق مستعد، بارش تگرگ و برخورد صاعقه و همچنین در ارتفاعات تشکیل مه را داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به حجم بارش‌ها و ماهیت رگباری آنها وقوع روان‌آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص در نیمه جنوبی، و شمال شرق استان در ابن مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در خصوص بارش‌ها هشدار سطح نارنجی دیروز صادر شده است افزود: پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، خودداری از تردد در جاده‌های مواصلاتی استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد و همین طور خود داری از اسکان و جابه جایی و چرایی دام و حاشیه رودخانه‌های فصلی ورعایت  سرعت مطمئنه با توجه به کاهش دید به ویژه در جاده های کوهستانی از جمله توصیه های هواشناسی است. 

دیگر خبرها

  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه های روستایی لرستان
  • آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • آماده باش ۴۸ تیم راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب
  • ۴۸ اکیپ راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب آماده باش هستند
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام