Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:53:37 GMT

فروش 1500 جلد کتاب در طرح «بهارانه کتاب» چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۳۱۷۸

فروش 1500 جلد کتاب در طرح «بهارانه کتاب» چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از فروش 1500 جلد کتاب در طرح «بهارانه کتاب99» در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شریفی با اشاره به افزایش ٢٠ درصدی اعتبار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه کتاب ٩٩ در چهارمحال و بختیاری گفت: طرح بهارانه کتاب ۹۹ از بیستم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و خریداران کتاب تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو این طرح تا سقف ۱۵۰ هزار تومان با یارانه ۲۰ درصد کتاب خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی مؤسسه خانه کتاب به عنوان مجری طرح از میزان استقبال مخاطبان و مطالبات کتابفروشان و همچنین نظر به دغدغه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سیاست‌های حمایت از کتاب‌فروشان و چرخه نشر با همراهی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه کتاب ۹۹ در سراسر کشور ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده که این افزایش مشمول کتاب فروشی‌های چهارمحال و بختیاری نیز شده‌ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: با باقی ماندن دو روز تا پایان طرح بهارانه کتاب۹۹، حدود هزار و پانصد نسخه کتاب به مبلغ ٦٠ میلیون ریال در پنج کتابفروشی سطح استان به فروش رسیده‌ است.

شریفی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ طرح‌های فصلی فروش کتاب را برای هدفمند کردن یارانه نشر آغاز کرد، افزود: در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند در فروش کتاب به خریداران تخفیف داده و مبلغ تخفیف داده‌ شده را از وزارت‌خانه دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح بهارانه کتاب در سال ۱۳۹۹ به مدت یازده روز از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه تا پایان روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه با شعار «بهار کتاب، همزمان با بهار دل‌ها» برگزار می‌شود و در طی این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق می‌گیرد.
انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب تخفیف ابراهیم شریفی فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری طرح بهارانه کتاب اردیبهشت ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور

بهمن میری اظهار داشت: باید شورای اسلامی را نمونه جامعی از دموکراسی در جامعه دانست، زیرا افرادی از دل مردم، با رای مردم و برای مردم انتخاب می‌شوند که کار جهادی و بدون منت را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حقیقت شورای اسلامی ساختاری است که پاسخگو بوده، اما اختیاری ندارد که این یک خلأ قانونی به شمار می‌رود.

میری با بیان اینکه طرح‌ها و مصوبات خوبی در استان فراهم و به شورای عالی کشور ارسال شد که تعداد قابل توجهی به تصویب رسیدند، اضافه کرد: ۱۰ طرح در شورای عالی کشور مورد تصویب قرار گرفت و در انتظار تصویب مجلس شورای اسلامی هستند.

وی در خصوص موضع شورای اسلامی در دوره ششم در خصوص طرح‌های غیرقانونی انتقال آب، تصریح کرد: موضع شورای اسلامی استان در این دوره کاملاً روشن است و در کنار مردم قرار دارد.

محمدیعقوب باقری نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان با بیان اینکه شورای اسلامی نهادی است که می‌تواند طرح و لایحه به دولت و مجلس ارائه دهد، گفت: در دوره ششم اندکی از این ظرفیت استفاده شده است.

وی افزود: به واسطه شرایط توپوگرافی در چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان دیده نشده و با نگاه محروم بودن، در زمره استان‌های کم برخوردار قرار گرفته است که اگر دید ما تغییر کند و مطالبه‌گری صورت گیرد می‌توان انتظار داشت که در این راستا اندکی مشکلات رفع شود.

باقری بیان داشت: ۱۰ طرحی که در شورای عالی استان‌ها مطرح شد شامل توزیع عادلانه آب، تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها، عضویت شورای اسلامی در شورای تامین و برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، اصلاح قانون شورای حفظ حقوق بیت المال، اصلاح قانون حریم رودخانه‌ها، حقآبه‌ها و اصلاح ماده ۱۰۱ از جمله مهم‌ترین طرح‌ها بود.

به گفته وی دو هزار جامعه شورایی در سطح استان وجود دارد.

باقری بیان کرد: از ۳۲ طرحی که در شورای عالی استان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت ۱۲ طرح مربوط به چهارمحال و بختیاری بود، اما امسال طرح‌هایی در دست بررسی است که یکی از مهم‌ترین آنها اصلاح ماده ۱۰۱ است.

احمد هاشمی ننماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان، افزود: با توجه به اینکه شورا و رسانه دو بازوی اصلی امر مطالبه‌گری هستند با این تفاوت که قلم رسانه پرقدرت‌تر از شوراست.

بیشتر بخوانید

ایجاد تحول در شهرکرد نیازمند هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی است

وی گفت: مهمترین مشکل استان و شهرستان فارسان موضوع پسماند بوده که موجب ضربه به آینده استان شده است، در حقیقت موضوع پسماند در شهر‌ها به مهم‌ترین آیتم بیماری سرطان تبدیل شده است.

مهری امینی رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان با بیان اینکه در سطح استان ۱۰۱ نقطه غیر اصولی دفن پسماند وجود دارد، گفت: این نقاط در حال آلوده کردن منابع آبی و خاکی هستند، این نقاط در بالا دست منابع آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، انجام پروژه‌های عمرانی و خیرین در حوزه‌های ورزشی فرهنگی و... خوب است، اما سلامت مردم شوخی بردار نیست و مردم باید آگاه شوند تا طرح تفکیک از مبدا در همه مناطق استان به خوبی اتفاق بیفتد.

غلامرضا چهلگردی سامانی نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان، افزود: از بدو تاسیس ششمین دوره شورای اسلامی استان، اعضا کاملا متحد و یکدل پیگیر مسائل استان از جمله بحث آب، راه‌ها، راه آهن، فرودگاه و.. بودند.

وی افزود: در بحث انتقال آب موضع شورا کاملاً مشخص و مخالفت خود را به صورت صریح با هرگونه طرح غیرقانونی اعلام کرده و می‌کند، در حقیقت اگر قرار است انتقالی انجام شود باید نیاز‌های مبدا دیده شود و کاملاً علمی این اتفاق بیفتد.

جعفر عسگری حسنوند نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان، خاطرنشان کرد: در استان‌های صنعتی و نفت‌خیز درصدی از درآمد نفتی به پروژه‌های عمرانی آن استان اختصاص می‌یابد با توجه به اینکه استان‌هایی در بحث صنایع و سایر بخش‌ها از منابع آبی استان استفاده می‌کنند، باید درصدی از درآمد آن استان‌ها به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شود که این امر می‌تواند موجب ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، عمرانی و. در استان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد/ این جشنواره دوسالانه است
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد