Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@08:45:57 GMT

دلیل توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۳۶۶۹

دلیل توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده

خبرگزاری میزان- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور به دلیل ابلاغیه سازمان محیط زیست متوقف شده است. تاریخ انتشار: 14:35 - 29 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۸۲۲

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: علیرضا قنادان درباره توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده به علت ابلاغیه جدید سازمان محیط زیست اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۰۰۰ راننده تاکسی که ۵۰۰ نفر آن‌ها مربوط به تهران بوده‌اند تاکسی‌های فرسوده خود را اسقاط کرده و با تهیه مبالغی اقدام به خرید تاکسی‌های نو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: ۱۰۰۰ خودروی تاکسی توسط شرکت ایران‌خودرو تهیه شد و پرونده خرید برای تاکسیرانان تکمیل و وجوه اعلام شده نیز به حساب ایران خودرو واریز شد، حتی شماره شاسی خودرو نیز به رانندگان مربوطه اختصاص یافت، ولی به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مراکز شماره گذاری در اسفند ۹۸، شماره‌گذاری تاکسی‌ها به سال ۹۹ موکول شد.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز سال۹۹ سازمان محیط زیست ابلاغیه‌ای اعلام کرد که تاکسی‌های جدید ایران خودرو استاندارد یورو ۵ را ندارند و امکان شماره گذاری برای آن‌ها نیست که این مساله با انتقاد فراوانی از سوی شهرداری و رانندگان تاکسی همراه شده است.

قنادان به مشکلات اقتصادی و شرایط ناشی از کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در حال انجام مکاتباتی از طریق شهردار تهران به سازمان محیط زیست هستیم چرا که بسیاری از این رانندگان خودرو‌های فرسوده قبلی خود را اسقاط کرده و با مشکلات شدید مالی و اقتصادی همراه هستند از طرفی این خودرو‌ها جهت واگذاری به رانندگان در پارکینگ ایران خودرو آماده تحویل است و باید اقدامات لازم هرچه سریع‌تر در این راستا صورت گیرد.

قنادان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت وجود دارد که باید اقدامات لازم جهت نوسازی آن‌ها انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: میزان افزایش کرایه تاکسی‌ها از ابتدای خرداد ۹۹ چقدر است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تاکسی شهرداری محیط زیست تاکسی های فرسوده سازمان محیط زیست ایران خودرو تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: ­۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران بیمه نیستند که به صورت جدی برای بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت‌های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

شادی مالکی افزود: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال را بیمه تکمیلی کردیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره گلایه برخی شهروندان از افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نرخ کرایه در سال جدید افزایش یابد.

شادی مالکی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده کرایه‌ها بیشتر از ۴۵ درصدافزایش یافت، گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می‌کنند، فقط در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از طراحی سامانه جامع برخط در این سازمان خبر داد وگفت: رانندگان تاکسی می‌توانند زیرنظر این سامانه خدمات ارائه کنند و نظارت هوشمندی نیز برآن‌ها می‌شود که به زودی این مهم درشهر محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • قیمت گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده تغییر می‌کند
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • کمبود تعمیرگاه تخصصی ویژه تاکسی‌ دغدغه رانندگان شد
  • امضای توافقنامه جایگزینی ۲۰۰۰ خودروی برقی مدیران خودرو با تاکسی‌های فرسوده شهر تهران
  • جایگزینی ۲ هزار خودروی برقی با تاکسی‌های فرسوده
  • جایگزینی ۲۰۰۰ خودروی برقی با تاکسی‌های فرسوده
  • شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد