Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی از احداث و راه‌اندازی بزرگ‌ترین شرکت تولید سلول‌های خورشیدی خاورمیانه در شهرستان خمین طی آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده ظهر امروز در حاشیه سفر نیم روزه به شهرستان خمین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقاطع کمربندی خمین به اراک تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و به واسطه راه اندازی این طرح می‌توان شاهد تسهیل تردد و کاهش ترافیک مرکز شهر از خودروهای سنگین باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه رویکرد سفر روز جاری بررسی مباحث و مشکلات طرح‌های عمرانی شهرستان‌ها است، افزود: احداث کمربندی خمین تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته که در حال حاضر مشکل اتصال دارد و کار احداث عرشه انجام شده و نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار است که مقرر شده با سفر معاونت زیرساخت راه و شهرسازی این میزان  اعتبار اختصاص یابد تا پایان سال جاری افتتاح شود.
استاندار مرکزی افزود: محور خمین به الیگودرز در حال تعریض است که تاکنون ۱۲ کیلومتر آن انجام و ۱۵ کیلومتر آن در حال انجام است که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری تعریض و چهار بانده می‌شود. 

آقازاده با اشاره به بازدید از ناحیه صنعتی شهید سعیدی روستای شهابیه از توابع شهرستان خمین و عملیات احداث واحد تولید سلول‌های خورشیدی نیز گفت: این واحد تولیدی یکی از کارهای بزرگ در زمینه تولید انرژی و برق خورشیدی در کشور است و  برای ساخت مرحله اول این مجموعه تولیدی بزرگ ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده و پیش بینی می‌شود تا سه ماه آینده تولید سلول‌های خورشیدی به شکل آزمایشی در این مرحله آغاز شود و  مرحله دوم این واحد تولیدی به ساخت صفحاتی که سلولهای خورشیدی بر روی آن قرار می‌گیرد اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز از کشورهای اروپایی در حال حمل به این واحد تولیدی است و این  مجموعه تولید سلولهای خورشیدی بیش از سه هزار فرصت اشتغال ایجاد می‌کند که در  مرحله اول واحد سلول‌های خورشیدی برای ۳۰۰ نفر و مرحله دوم این واحد برای ۵۰۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد خواهد کرد.

آقازاده بیان داشت: بهره برداری از این واحد کشور را به فضای فن آوری و تولید تجهیزات پیچیده با بهره گیری از انرژی خورشیدی وارد می‌کند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مطالبات مردم روستاهای جلماجرد، قیدو و مزاین از توابع بخش مرکزی خمین درباره حقابه از سد کوچری قانونی است، گفت: این حقابه در دوران خشکسالی این شهرستان به دست کشاورزان این مناطق روستایی نمی‌رسید چرا که روستاهای استان اصفهان و گلپایگان بیش از اندازه از آن برداشت می‌کردند.
وی ادامه داد: امروز مشکل این حقابه قانونی حل نشده اما تاحدودی به دلیل جاری شدن آب در رودخانه  وضعیت بهتر شده و آب برای مصرف کشاورزان وجود دارد.

 

استاندار استان مرکزی گفت: کم آبی و عدم بارش نزولات آسمانی سبب بازگشت مشکلات کشاورزان از این حقابه می‌شود و چاه برای تامین آب شرب و کشاورزی این روستا وجود ندارد.
آقازاده خاطرنشان کرد: سهم حقابه کشاورزان خمین از طریق وزارت نیرو و منابع آب پیگیری می‌شود‌ و در این راستا فرماندار خمین و گلپایگان تفاهمنامه به منظور  بهره برداری از این حقابه تنظیم کنند و گلپایگان به سهم حقابه خود قانع باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: خاورمیانه تولید خمین سلول های خورشیدی تولید سلول های خورشیدی واحد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همزمان با حضور محمدعلی نیکبخت در گرمسار که در قالب سفر استانی دولت سیزدهم به استان سمنان صورت گرفت، واحد تولیدی خوراک دام که به همت تعاونی عشایر احداث شده است، به بهره برداری رسید.

با فعالیت هر دو خط تولید این کارخانه، هر سال ۴۰ هزار تن از خوراک مورد نیاز دام های عشایر منطقه تامین می شود.

نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی در جمع خبرنگاران گفت: در این مجموعه، انواع نهاده‌ها تبدیل به کنسانتره و محصول نهایی مورد استفاده دام‌ها می‌شود و همه مراحل و جزئیات لازم از قبیل نظارت‌های بهداشتی، تعیین جیره غذایی و یا کنترل فنی برای بهینه سازی روند تولید اجرا می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از اتمام عملیات احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گندم در گرمسار حداکثر تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: سازهاصلی از لحاظ ساختاری ۱۰۰ درصد کامل شده و جزئیات باقیمانده مانند تاسیسات برق در سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

در دومین سفر آیت الله رئیسی و وزرای دولت سیزدهم به استان سمنان چندین طرح عمرانی دیگر نیز افتتاح می شود.

دیگر خبرها

  • واحد صنعتی بزرگ فروسیلیس خاورمیانه در دامغان افتتاح شد
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان