Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردی با نام مستعار "الکس"، به مدت ٣ سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشور‌های مختلف، دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی به سرکردگی فردی با نام مستعار "الکس"، که به مدت ٣ سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشور‌های مختلف، دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه تبهکار به سرکردگی فردی با نام مستعار "الکس"، به مدت ٣ سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشور‌های مختلف، دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند.   گفتنی است علاوه بر دستگیری نفر اول باند قاچاق دختران ایرانی، تمام افراد این باند در داخل و خارج کشور نیز طی یک عملیات اطلاعاتی توسط پلیس امنیت عمومی ناجا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.   سال ۹۶ مهدی نقویان در مستندی با عنوان ءپول و پورن» به بررسی چگونگی فعالیت این شبکه در ایران و اغفال دختران برای فروش در دیگر کشور‌ها پرداخت.

پس از شبکه جهانی مواد مخدر با بیش از ۲ هزار میلیارد دلار گردش مالی، صنعت سکس و پورن در رتبه دوم قرار می‌گیرد. تنها در آمریکا گردش مالی آن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار است. بیزنسی که با باند‌های بزرگ قاچاق انسان و زنان در ارتباط است.

برای رصد فعالیت‌های باند‌های مواد مخدر، پورن، پولشویی و قاچاق اسلحه، هرگز نمی‌توان با فعالیت‌های معمولی اینترنتی به اطلاعاتی دست یافت، اما دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی که همواره درگیر این مسائل اند، به نقاط تاریکی دست پیدا می‌کنند که گاهی انتشار بخشی از آن، باعث تعجب مخاطبان می‌شود. در همین زمینه مستند پول و پورن با استفاده از اطلاعاتی از یک باند تحت ریاست یک ایرانی آمریکای تبار به نام الکس تولید شد.

در اواخر مهرماه سال ۹۶، شعبه دادگاه انقلاب برای اعضای یک باند با نام اسکورت سرویس، ۱۰۰ سال محکومیت زندان تعیین کرد. این باند با فعالیت دوساله در زمینه قاچاق دختر به دوبی و مالزی بیش از ۸۰۰ دختر را از کشور خارج کرده و در بازار سکس مالزی و دوبی به مشتریان ارائه سرویس می‌داد. شبکه‌ای پیچیده و گسترده که با نفوذ اطلاعاتی سرویس جرایم سایبری سپاه شناسایی و اعضای اصلی باند در تهران دستگیر شدند.

مستندات پرونده "اسکورت سرویس به ریاست الکس و مادرش" دستمایه‌ای شد برای ساخت یک مستند با عنوان "پول و پورن" توسط مرکز مستند سوره در حوزه هنری و یک مستندساز جوان مهدی نقویان به همراه برادرش؛ حسین نقویان که یکی از مشاوران وی در جریان ساخت فیلم بوده است. اطلاعات این مستند توسط نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی در اختیار این مستندساز قرار گرفته تا برای آگاهی بخشی به خانواده‌ها و افراد آسیب پذیر توسط پول، به کار گرفته شود.  
در مستند پول و پورن، انگشت بر روی دو نقطه ضعف انسان‌ها گذاشته شده است. دخترانی به طمع پول و زندگی لاکچری اغوا می‌شوند و سپس با رهسپار شدن به دبی و مالزی به عنوان خدمت کاران جنسی ده‌ها هزار مشتری در می‌آمدند.

الکس که با مادرش در آمریکا زندگی می‌کرد به دلایلی از این کشور دیپورت و به دبی پناه می‌آورد در دبی نیز با خاطر تجاوز و ارتکاب جرائمی به زندان و پس از آزادی از آنجا نیز اخراج می‌شود. در نهایت تهران مقصد بعدی الکس می‌شود و وی نیز با استفاده از تجربیات خود بستر فعالیت یکی از مخوف‌ترین و کثیف‌ترین باند‌های تبهکاری را راه اندازی می‌کند.

دام فریب الکس به کمک مادرش، با اغفال دخترانی پهن می‌شود که همگی آن‌ها تحت تاثیر زندگی لاکچری در شمال شهر تهران و خودرو‌های لوکس قرار گرفته اند و با پیشنهادات اغوا کننده همکاران جدید الکس، راهی هتل‌های دبی می‌شوند.

الکس به مرور با به خدمت گرفتن دختران بیشتری که با حربه‌هایی به دام وی می‌افتند، شبکه را گسترش و خود از خارج از کشور به وسیله واسطه ها، شبکه را کنترل و مدیریت می‌کند. یکی از پیام‌های اصلی که در مستند قرار دارد، ولنگاری افراطی است که در شبکه‌های اجتماعی از سوی دخترانی منتشر می‌شود و با به نمایش گذاشتن تصاویر خارج از عرف، سعی در ارضای حس دیده شدن می‌کنند.

اینستاگرام دقیقا به شبکه بازاریابی باند الکس تبدیل شده و ده‌ها دختر از این طریق جذب شبکه الکس می‌شوند. دخترانی که با آرزوی زندگی آزاد و پول بسیار راهی دبی و مالزی می‌شوند، اما آنچه انتظار آن‌ها را می‌کشید، هزارن مشتری برای بهره گیری از اندام آن‌ها بود.

هرچند این دختران از مقاصد باند برای خدمت در صنعت پورن آگاه بودند، اما برخورد با واقعیت‌ها آن‌ها را از کرده خود پیشمان می‌ساخت، ولی دیگر هیچ راه فراری نداشتند. الکس با ترفند‌هایی آن‌ها را مجبور به ارائه سرویس می‌کند که در مستند به خوبی به نمایش در آمده است.

مستند پول و پورن، زیر پوست شهری را به نمایش می‌گذارد که بوی منجلاب از آن بر می‌خیزد. اگر تا سال‌های قبل قاچاق دختران ایرانی به دبی تکذیب می‌شد، ولی واقعیات غیرقابل انکار در نهایت گوشه‌ای از این جرائم سازماندهی شده را که حتی برخی نهاد‌های دولتی و نظارتی نیز در آن شریکند، به نمایش گذاشت.  
این مستند صریح و جنجالی، بدون توجه به فرم و نحوه ساخت و تولید، یک ابتکار جدید و مهم پس از مستند‌های اجتماعی اوایل دهه هشتاد مانند مستند فقر و فحشا مسعود ده نمکی است. نقویان، کارگردان اثر عنوان می‌کند: «در جریان این پرونده متوجه شدم کسانی که در این پرونده قربانی شده‌اند یا مدیریت آن را برعهده داشتند به دنبال یک زندگی بسیار مرفه یا لاکچری بودند. آن‌ها همگی از یک زندگی متوسط برخوردار بودند و حتی شخصیت اجتماعی خوبی داشتند. مثلاً مانلی دانشجوی رشته‌ی هنر بود و شعر هم می‌گفت و درآمد خوبی داشت. به همین دلیل ما به دنبال انگیزه‌ی این افراد بودیم و در این راستا هم جمله‌ی مدّ نظر شما را در فیلم گذاشتم. یعنی اصلاً عمدی در بین نبود و این‌که پشت ماجرا چه مسأله‌ی عجیب و غریبی است را خبر ندارم. اما می‌دانم که امروز شیعیان دارای استراتژی مشخص هستند که برای تمدن غرب خطرناک است و آ‌ن‌ها از هر راهی برای ضربه‌زدن به آن استفاده می‌کنند. در این میان آن‌ها از راه قاچاق دختران به دبی تنها برای ضربه‌زدن به زنان شیعه استفاده نمی‌کنند، بلکه برای خود نیز درآمد کسب می‌کنند. زیرا سیستم «اسکورت سرویس»، دومین صنعت پول‌ساز در دنیا بعد از قاچاق مواد مخدر است.

مستند پول و پورن، به یکی از مهمترین معضلات اجتماعی کشور اشاره کرده و به قول این کارگردان در این زمینه شروع کار است و ممکن است نقد‌هایی به مستند وارد باشد، ولی باید این مسائل را جدی گرفت و آگاهی بخشی گسترده‌ای از ابزار‌های اغوا کننده به خانواده‌ها و جوانان صورت داد.

در حال حاضر اقدامات فرهنگی برای روشنگری تغییرات شگرفی کرده اند و در حالیکه شبکه‌های اجتماعی محیطی را برای تبادل اطلاعات فراهم آورده اند همچون چاقوی دو لبه خطراتی نیز به دنبال دارند و بستری‌های را برای اقدامات خارج از عرف و خطرآفرین ایجاد کرده اند. بستری که مطئنا باند‌های تبهاکار بر روی آن‌ها سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام داده اند و هر گونه غفلتی برای به دست آوردن شهرت، پول و اعتبار می‌تواند به بهای سنگینی برای افراد در دام افتاده، خانواده‌ها و حتی جامعه ایجاد کند. مستند پول و پورن با محور قرار دادن پورن، به بخشی از معضلات حاکم بر فضای شبکه‌های اجتماعی و تغییرات سبک زندگی در جامعه اشاره کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الکس پول و پورن قاچاق دختران مهدی نقویان قاچاق دختران ایرانی مستند پول و پورن خارج از کشور کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا با تشریح گوشه‌ای از دستاورد‌های پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه‌ای اظهار کرد: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

وی با تاکید بر این که اقدامات و ماموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقاء امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بینِ بخشی (نیمه آشکار و نیمه پنهان) به پروژه "سرویسِ اسکورت" و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آن‌ها به خارج از کشور می‌نمودند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.

به گفته منتظرالمهدی در فاز اول این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آن‌ها در دست اقدام و پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به "پروژه کینگ" که شبکه‌ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشور‌های ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آن‌ها با باندهایِ تجارتِ مستهجن و غیر اخلاقیِ خارج از کشور مشخص و در نهایت اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده "چَتِر بِیت" که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، گفت: متاسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه "چَتِربِیت" که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و ... تبلیغ می‌نمود گرفتار آمده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و ... می‌کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی "رافائل" که با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سر شبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکو‌های تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

وی خاطر نشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به اتمام نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشور‌های آمریکای جنوبی و ساکنِ کشور‌های همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باند‌های فساد، فحشا و سایت‌های شرط بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهایِ مبتذلِ ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارجِ کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و بطور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

سخنگوی پلیس در ادامه به سراغ پرونده "لِوِل آپ دنس" که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشور‌های همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشا و ... می‌نمودند، رفت و گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیما خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: پلیس امنیت عمومی به پرونده "سایه" همان خانه‌ی فسادِ یکی از مناطق مرفه تهران که زیر شاخه‌های متعددی داشته ورود کرد که پس از رصد و پایشِ اطلاعاتی دقیقِ صورت گرفته در فاز یکِ این پرونده ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی و دایرکنندگان فحشا شناسایی، دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده شدند و در فاز دوم که گستردگی جغرافیایی یافته، اما تمرکز و عمده فعالیت‌ها در تهران بود نیز ۵ زن و یک مرد در تور اطلاعاتی گرفتار و دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • جزئیات پرونده قاچاق دختران؛ ۸تصویربردار بازداشت شدند
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران