Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر عتباتی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با نهاد داوری با تبیین اهمیت نهاد داوری و لزوم استفاده از ظرفیت واحدهای مصالحه و شوراهای حل اختلاف افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری استان در سال جاری تلاش برای کاهش ورودی حجم پرونده‌ها به محاکم با استفاده از ترویج فرهنگ صلح و سازش و استفاده از ظرفیت نهاد داوری و شوراهای حل اختلاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: تاثیر مختومه شدن پرونده‌ها از طریق شورای حل اختلاف و موسسات داوری بیشتر از مختومه شدن آنها در محاکم است، چرا که مختومه شدن پرونده‌ها از طریق واحدهای مصالحه و شورای حل اختلاف موجب از بین رفتن اثر کدورت و اختلاف در بین طرفین دعوا خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل همچنین با اشاره به مزیت‌های نهاد داوری گفت: در دسترس بودن داور، کم هزینه بودن، تسریع در رسیدگی‌ها و تخصصی بودن آن از مهم‌ترین

مزیت‌های نهاد داوری می‌باشد که شهروندان برای برخورداری از این امتیازات باید در زمان تنظیم قراردادهای مالی  خود شرط داوری را در قراردادهای خود بیاورند. 
وی همچنین بر لزوم تخصصی کردن موسسات نهاد داوری و صدور آراء و نظرات اقناعی از سوی موسسات داوری تاکید کرد.
 وی تصریح‌کرد: معاونت شوراهای حل اختلاف دادگستری استان به عنوان ناظر بر عملکرد این نهاد باید دوره‌های آموزشی مداوم و مستمری به منظور بهبود عملکرد این نهاد در دستور کار خود داشته باشند.

برچسب‌ها دادگستری اردبیل قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری اردبیل قوه قضاییه دادگستری اردبیل قوه قضاییه شوراهای حل اختلاف نهاد داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد

معاون قضایی دادگستری خوزستان و رئیس توسعه حل اختلاف این استان گفت: پرونده اختلاف خانوادگی منجر به قتل با تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول و با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم ازدزفول، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه 12 شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

حجت الاسلام بهبهانی گفت: شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، 235 پرونده قصاص نفس در این استان، سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال 1401 با 90 فقره پرونده، 161 درصد پیشرفت داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم طرح نور با جدیت
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است