Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@18:49:03 GMT

تحصیل ۱۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران همدان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۴۹۸۶

تحصیل ۱۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران همدان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان از تحصیل بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ام‌کلثوم امید بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هدف اصلی حوزه‌های علمیه خواهران مهارت‌افزایی علمی و اجتماعی طلاب است تا بتوانیم افراد تأثیرگذاری را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معتقدیم طلاب باید در جامعه عناصر کنش‌گر و اثرگذاری باشند گفت: به دنبال این موضوع هستیم در حوزه بانوان، دختران و خانواده شاهد فعالیت‌های چشم‌گیر طلاب خواهر باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: برنامه‌ در مدیریت حوزه علمیه خواهران به این شکل است که طلاب از بین اقشار افراد مستعد و فرهیخته انتخاب و با شعار به‌گزینی حرکت شود.

وی با بیان اینکه پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی 1400ـ1399 از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه دارد گفت: احتمال تمدید این زمان نیز دور از ذهن نیست.

امیدی با اشاره به پذیرش در دو سطح عمومی و تکمیلی بیان کرد: سطح عمومی معادل مدرک لیسانس است که در مدارس علمیه 10 شهرستان استان همدان پذیرش انجام می‌شود و 9 مدرسه با مدرک دیپلم و مدرسه علمیه خواهران سامن با مدرک سیکل نیز پذیرش دارد.

افزایش شرط سنی در پذیرش مقطع عمومی

وی بیان کرد: از شرایط اختصاصی پذیرش در سطح 2 می‌توان به دارا بودن مدرک دیپلم یا لیسانس با معدل کل 12 اشاره کرد ضمن اینکه دانش‌اموزان مقطع متوسطه به شرط ارائه مدرک دیپلم تا پایان شهریور ماه امکان ثبت‌نام و پذیرش را دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان اضافه کرد: شرط سنی در این مقطع 40 سال است که نسبت به سال‌های گذشته با توجه به حذف شیوه نیمه‌حضوری افزایش یافته است.

وی گفت: امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا آزمون عمومی کتبی برگزار نمی‌شود و جذب بر اساس صلاحیت‌های عمومی و معدل انجام می‌شود.

امیدی با بیان اینکه تماکم بانوان می‌توانند جهت ثبت‌نامwac.ir www. یا به سایت مراجعه و یا به مدارس علمیه مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه شهرستان سامن که با مدرک سیکل پذیرش انجام می‌دهد، دارای شرط سنی حداقل 17 سال و معدل 15 است.

وی ادامه داد: در مقطع تکمیلی نیز که معادل مدرک کارشناسی ارشد است، در سطح استان همدان یک مدرسه به نام مؤسسه آموزش عالی فدک در شهر همدان فعال است که این مدرسه در 4 رشته تفسیر علوم قرآن کریم، کلام اسلامی، فقه و اصول و اخلاق اسلامی به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری پذیرش انجام می‌دهد.

زمان آزمون مورودی سطح 3 متعاقبا اعلام خواهد شد

وی تصریح کرد: از شرایط عمومی ثبت‌نام دارا بودن دانشنامه سطح دو یا کارشناسی مدرسه عالی شهید مطهری یا جامعه‌المصطفی با معدل 14 است و شاغلین به تحصیلی مشروط به اینکه دانشنامه خود را تا پایان شهریور ارائه بدهند می‌توانند در این مقطع ثبت‌نام کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: شرایط اختصاصی در شیوه حضوری و نیمه‌حضوری ساکن بودن داوطلب در شهری که مدرسه ثبت‌نام می‌کند و عدم اشتغال به تحصیل به صورت هم‌زمان در دو رشته تحصیلی است و از شرایط اختصاصی شیوه غیرحضوری معدل حداقل 17 است.

وی افزود: پذیرش سطح سه منوط به قبولی در آزمون ورودی است که زمان آزمون ورودی در سال جاری با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در سطح کشور متعاقبا اعلام خواهد شد.

امیدی با اشاره به اینکه 152 استاد در مدارس علمیه خواهران استان همدان مشغول به تدریس است،گفت: در سطح استان همدان 1500 طلبه جاری و هزار و 414 طلبه فارغ‌التحصیل در مقطع سطح دو و در مقطع سطح سه 158 طلبه جاری مشغول به تحصیل و قریب 79 طلبه فارغ‌التحصیل در این مقطع وجود دارد.

وی در ادامه درباره فعالیت‌های طلاب خواهر در ایام مبارزه با ویروس کرونا اذعان کرد: در این ایام طلاب استان همدان بسیار فعال بودند و قرارگاه‌های جهادی متعددی در سطح استان شکل گرفت.

وی ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب به صورت ویژه از فعالیت جهادی بانوان مدرسه علمیه در شهرستان نهاوند تقدیر کردند باعث شد که بانوان در شهرستان‌ها فوج فوج به مدارس علمیه خواهران جهت فعالیت‌های جهادی رجوع کنند.

اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در مدارس علمیه خواهران استان همدان
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در استان همدان با بیان اینکه در کلیه مدارس علمیه خواهران در سطح استان همدان به کمک طلاب و خیرین رزمایش کمک مؤمنانه با موفقیت در چند مرحله انجام شد، تأکید کرد: بالغ بر 165 میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی از طلاب جمع‌آوری شد و به خانواده‌های آسیب‌پذیر در ایام شیوع کرونا بسته‌های حمایتی کمک شد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان مدارس تحصیل طلاب مدیر حوزه های علمیه خواهران علمیه خواهران استان همدان مدارس علمیه خواهران سطح استان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد

احمد رضا اجتهادی گفت: این تعداد فضای آموزشی شامل ۲۴۰ کلاس درس با زیربنای ۴۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع است که در اختیار دانش‌آموزان استان قم قرار گرفته‌است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم عنوان کرد: سال گذشته کلنگ‌زنی پنج پروژه جدید نیز به انجام رسید که در حال ساخت است.

اجتهادی بیان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس قم، طرح استفاده از ظرفیت‌های خیری برای درآمدزایی و خودکفایی مدارس و پیگیری این موضوع را در استان در دستور کار دارد که یکی از جلوه‌های این امر، پیگیری تاسیس سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی در پشت بام مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم  بیان کرد: سال گذشته همزمان با آیین بهره‌برداری از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در ایام الله دهه فجر، سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسید که ۲۰ کیلووات ظرفیت دارد و طبق نرخنامه مصوب سال گذشته، می‌تواند در هر ماه حدود ۹۰ میلیون ریال درآمد برای مدرسه کسب کند.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • چگونه طلبه شویم؟
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است