Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:31:54 GMT

5 اولویت محیط زیستی و خدمات شهری شورای شهر تهران مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۵۱۱۵

5 اولویت محیط زیستی و خدمات شهری شورای شهر تهران مشخص شد

کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، 5 اولویت این کمیته که باید تا پایان سال به نتیجه برسد را تشریح کرد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، هشتاد و هفتمین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور رئیس، مشاوران و کارشناسان این کمیته برگزار شد.

سید آرش حسینی میلانی در ابتدای این جلسه که به موضوع بررسی مهمترین اولویت‌های کمیته محیط زیست و خدمات شهری در سال 1399 اختصاص داشت، گفت: امسال، وارد چهارمین سال و به عبارتی، آخرین سال فعالیت شورای پنجم می‌شویم و باید موضوعاتی که در سال‌های گذشته شروع کردیم را تا جای ممکن به نتیجه برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس کمیته محیط زیست، فعال‌سازی شورایاران در موضوعات زیست محیطی با اجرای کمپین‌های حمایت‌طلبی، ساماندهی موضوع سگ‌های بلا صاحب، احیای روددره‌ها، بهینه‌سازی مصرف انرژی و طرح جامع مدیریت پسماند از جمله موضوعات و مسائلی هستند که باید تا پایان امسال به نتیجه برسند.

بررسی چالش‌های تامین آب شرب شهر تهران و مسائل مختلف با دستگاه‌های متولی، مصرف بالای آب و انرژی در مدیریت شهری، نهایی کردن دستورالعمل احیای روددره‌ها و تعیین الزامات آن در این رابطه و همچنین انتخاب نماینده ناظر از سوی شورای شهر در این باره، ثبت طبیعی روددره‌ها، نظارت بر روند اجرای طرح کاپ، تدوین نهایی طرح جامع مدیریت پسماند، بازچرخانی فاضلاب برای استفاده در فضای سبز، طرح پایش زیست محیطی و بررسی کیفیت آب از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی مشاوران کمیته محیط زیست و خدمات شهری مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پایان این جلسه از ارسال طرح مطالعاتی امکان‌سنجی مناطق حفاظت شده شهری از سوی شورای شهر به مرکز مطالعات شهرداری تهران خبر داد و تصریح کرد: این طرح می‌تواند نقش مهمی در صیانت و حفاظت از محیط زیست تهران و میراث باقی مانده سبز شهری داشته باشد که ضروری مرکز مطالعات هرچه زودتر به بررسی آن پرداخته و نتایج بررسی‌های خود را به کمیته محیط زیست ارسال کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست شورای شهر تهران شهر تهران تهران کمیته محیط زیست و خدمات شهری خدمات شهری شورای شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، وحید جعفری افزود: یکی از معظلات امروز جامعه تولید و دفع غیر بهداشتی پسماندهاست و با توجه به اینکه در زندگی روزمره مصرف زیادی داریم متاسفانه سرانه تولید زباله در کشور بالاست.

وی ادامه داد: افراد جامعه کمتر به مباحثی مانند استفاده مجدد و بازیافت و دفع غیربهداشتی پسماند‌ها فکر می‌کنند و یا پسماند‌ها در طبیعت رها می‌شود که موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

جعفری تصریح کرد: یکی از معظلات امروز جامعه استفاده بیش از حد پلاستیک در فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها و سوپری‌ها و.. است و همه ما بدون فکر کردن به عواقب و مضرات آن از پلاستیک استفاده می‌کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بحث میکروپلاستیک‌ها موضوع داغی در حوزه سلامت است و به دلیل اینکه وارد چرخه زندگی ما می‌شوند بر سلامت تاثیر گذاشته و باید بیشتر مواظبت و دقت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز هم با اشاره به اینکه همه ما باید رفتار مسئولانه نسبت به محیط زیست اطرافمان داشته باشیم، گفت: سعی کنیم کمتر زباله تولید کنیم و در مصرف کمتر پلاستیک دقت داشته باشیم.

دکتر مختاری بیان داشت: در خرید میوه حتی الامکان به جای پلاستیک از سبد و در خرید نان به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنیم تا از از آلودگی نان جلوگیری و همچنین در مصرف پلاستیک صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: در هنگام مراجعه به طبیعت، کیسه زباله همراه داشته باشیم و نسبت به جمع آوری زباله در طبیعت اقدام کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • «ایستاده با گرگ» به یک جشنواره جهانی دیگر رفت/ حضور در بخش رقابتی
  • گرامیداشت روز زمین پاک در قزوین 
  • مکان آرامستان‌های جدید تهران مشخص شد؟