Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت و تأیید سازمان ملل و مجامع جهانی است، از آزادسازی یک پایگاه هوایی مهم در نزدیکی مرز‌های این کشور با تونس خبر داد و اعلام کرد این پایگاه از دست نیرو‌های هوادار خلیفه حفتر آزاد شده است.

فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم «پایگاه ملی نظامی» از دست شبه نظامیان جنایتکار و عناصر مزدور خارج شده و این پایگاه آزاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: پیروزی امروز پایان جنگ محسوب نمی‌شود؛ بلکه ما را بیشتر از هر زمانی دیگر به روز پیروزی بزرگ نزدیک‌تر کرده است.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه لیبی اعلام کرد: ما بزودی شواهدی را مبنی بر نقض ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی از سوی برخی کشور‌ها به شورای امنیت ارائه خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: ما شواهدی ارائه خواهیم داد که نشان از دست داشتن امارات در ریخته شدن خون مردم لیبی و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دارد.

نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی همچنین از مصادره یک سامانه پدافند هوایی ساخت روسیه در داخل این پایگاه هوایی خبر دادند.

همچنین شبکه الجزیره به نقل از «محمد الغصری» از افسران دولت وفاق ملی گزارش داد که وی گفت: آزادسازی پایگاه ملی هیچ خسارت جانی در بر نداشت و هیچ کس در این عملیات کشته و یا زخمی نشده است.

این افسر دولت وفاق ملی همچنین گفت: تسلط دوباره بر پایگاه ملی، موضع سیاسی ما را بیش از موضع نظامی تقویت کرد.

وی همچنین گفت این مسأله به ما نیروی زیادی خواهد داد تا به مناطق دیگر نیز مانند «ترهقونه» و «الجفره» برای آزادسازی برسیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خلیفه حفتر دولت وفاق ملی پدافند هوایی دولت وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی

به گزارش رسانه جنگ نیرو‌های مقاومت اسلامی عراق، مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی با پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

گروه مقاومت بامداد شنبه نیز از حمله پهپادی به یک هدف مهم در ایلات واقع در فلسطین اشغالی خبر داد.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که مجاهدان ما در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر در غزه و در حمایت از مردم این باریکه و همچنین در پاسخ به حمله به پایگاه الحشد الشعبی به یک هدف مهم در ایلات اشغالی حمله پهپادی کرده‌اند.

سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) بامداد شنبه در بیانیه‌ای وقوع انفجار در پایگاه نظامی کالسو واقع در شمال استان بابل را تائید کرده بود.در بیانیه بسیج مردمی عراق آمد: انفجاری در مقر نیرو‌های حشد الشعبی در پایگاه نظامی کالسو در منطقه المشروع در شمال استان بابل رخ داد.

در همین رابطه مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داد که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیرو‌های حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • (ویدیو) مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان | آیا واقعا موشک به پایگاه هوایی اصفهان اصابت کرد؟ |ویدئو
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • جزئیات انجام عملیات وعده صادق روی قوی‌ترین پایگاه هواییِ رژیم صهیونیستی | ویدئو
  • حمله مقاومت عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی