Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی ‌صندوق نوآوری وشکوفایی، محمد مجتبی قبادی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان ساختارهای نوین اطلاع‌رسانی اساطیر در مورد ویژگی‌های این هوش تجاری گفت: در این سامانه داده‌های خام به دانش تصمیم‌گیری تبدیل می‌شود، دانشی که امکان ارزیابی شرکت را فراهم می‌کند.

قبادی افزود: در عصر فناوری اطلاعات داده‌های زیادی تولید می‌شود که این داده‌ها می‌توانند از طریق سامانه هوش تجاری به ابزاری برای تصمیم‌گیری یا اطلاعات مفید تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد تسهیلاتی که این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است، گفت: تسهیلات مورد استفاده ما در زمینه نمونه‌سازی بود که به صورت قرض الحسنه آن را دریافت کردیم. این تسهیلات برای حرکت اولیه شرکت بسیار تاثیرگذار بود، برای عقد قرارداد با شرکت‌ها و صنایع مختلف نیز قصد استفاده از خدمت لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی را داریم.

قبادی در مورد دیگر محصولات دانش بنیان این شرکت نیز گفت: محصولات دانش بنیان شرکت شامل سامانه‌های مبتنی بر انبار داده، سامانه هوش تجاری بانک، سامانه هوش تجاری شرکت‌های PSP، سامانه هوش تجاری مالی و فروش و منابع انسانی شرکت‌ها (در صنایع هواپیمایی، تولیدی، صنعتی و خدماتی)، سامانه مبارزه با پولشویی بانک و سامانه کشف تخلف بانک است.

وی در مورد قابلیت‌های این هوش تجاری گفت: مشابه این محصول وجود دارد، اما قابلیت چند زبانه از ویژگی‌های برتر این سامانه است که زبان‎‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کند. از طریق این سامانه تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی راهکارها و سامانه‌های مبتنی بر انبار داده و داشبوردهای مدیریتی با بهترین کیفیت و سطح خدمات برای مدیریت جامع به سازمان‌ها و ذینفعان مربوطه ارائه می‌شود.

قبادی در ادامه اظهار داشت:‌در واقع این سامانه‌ها به کمک مجموعه‌ای از ابزارها، تکنولوژی‌ها و فرآیندها، کار یکپارچه‌سازی، تلفیق، پالایش و تحلیل داده‌های موجود در پایگاه‌های مختلف اطلاعاتی سازمان را انجام داده و دانش مورد نیاز برای تصمیم‌گیری بهتر را فراهم می‌کنند. در یک کلام هدف این سامانه‌ها رساندن اطلاعات مناسب در زمان مناسب، به شکل مناسب و به فرد مناسب است.

وی خاطر نشان کرد : این پروژه‌ها به عنوان نمونه در حوزه بانک و پرداخت الکترونیک می‌توانند در قالب‌ها و نمونه‌های متنوع از جمله در هوش تجاری(BI) ، سامانه‌های کشف تقلب(Fraud)، داده‌های عظیم(Big Data) ، مبارزه با پولشویی(AML) ، سامانه ذینفع واحد(تحلیل اشخاص حقیقی یا حقوقی که از نظر مالی و مدیریتی به نحوی با هم در ارتباط  هستند)، خوشه بندی مشتریان(Customer Segmentation)، کارت امتیازی متوازن(BSC)، سامانه تحلیل سوئیچ(TPS,SA) و هوش رقابتی (CI) ارائه شوند.

قبادی چشم‌انداز آینده شرکت را تولید نمونه‌های دیگر بیان کرد و گفت: مزایای سامانه هوش تجاری شامل سرعت و کارایی بالا، یکپارچگی داده‌ها، پاکسازی داده‌ها، دخالت نکردن در سیستم‌ها و روش‌های تولید سازمان و ریسک پایین استفاده از آن است. هوش تجاری محصول نیست، بلکه یک راهکار است و برنامه توسعه‌ای ما تولید نمونه‌های دیگر و ورود به صنایع مختلف است و با توجه به پیشرفت شرکت‌های پرداخت، PSP‌ها و بانک‌ها محصول بر اساس نیاز سازمان مربوطه تغییر می‌کند.
وی درباره مشتریان سامانه هوش تجاری نیز گفت: کارخانه‌های تولیدی و شبکه‌های مویرگی مثل شرکت‌های هواپیمایی و صنایع غذایی می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان سامانه هوش تجاری صندوق نوآوری تصمیم گیری دانش بنیان سامانه ها شرکت ها داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست دبیرخانه دائمی مقابله با فقر، فساد و تبعیض، به راهکار‌هایی برای محافظت مالی در برابر مخارج کمرشکن سلامت در ایران اشاره و اظهار کرد: این مخارج به دلیل بالا بودن سهم پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب مردم، پایین بودن ظرفیت درآمدی خانوار، ضعیف بودن سازوکار‌های پیش پرداخت و تجمیع ریسک در تأمین مالی مراقبت‌های سلامت، ایجاد می‌شود. 

وی بیان کرد: کشور‌ها می‌توانند از طریق گسترش طرح‌های مبتنی‌بر پیش‌پرداخت و کاهش سهم پرداخت از جیب، احتمال بروز هزینه‌های کمرشکن خدمات سلامت را کاهش دهند. البته در کنار آن نیاز است که بسته مزایای بیمه‌های سلامت و عمق پوشش خدمات نیز مورد توجه قرار گیرد. 

روند بهره‌مندی خانواده‌های ایرانی از خدمات سلامت

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی، در زمان مناسب برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند، افزود: به همین دلیل ممکن است که با مخارج کمرشکن سلامت مواجه نشوند که این موضوع در محاسبات مخارج کمرشکن سلامت در نظر گرفته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین موضوع مهم در هنگام بررسی روند مواجهه با مخارج کمرشکن سلامت، روند بهره‌مندی از خدمات سلامت است. 

نگاهداری گفت: براساس آمار منتشر شده، در سال ۱۴۰۰، خانواده‌های ایران به میزان ۲.۴۲ درصد با هزینه‌های کمرشکن سلامت مواجه شده اند که این میزان با هدف تعیین شده در برنامه ششم توسعه یک درصد فاصله دارد.

وی ادامه داد: بنابراین، باوجود تأکید بر محافظت مالی از خانوار در برابر مخارج کمرشکن سلامت در قوانین برنامه‌های توسعه و سیاست‌های کلان، سلامت کشور طی سال‌های گذشته این هدف محقق نشده است.

بالا بودن سهم خانواده در هزینه‌های سلامت

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه دلیل اصلی عدم تحقق سلامت در کشور، بالا بدون سهم پرداخت از جیب خانوار در هزینه‌های سلامت است، گفت: پایداری و افزایش منابع مالی در دسترس عاملی مهم جهت کاهش پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت است. 

وی توضیح داد: همچنین سیاست گذاری برای کاهش هزینه‌های این بخش، نیازمند راهبرد‌هایی برای بهبود همکاری بین بخش‌های مرتبط از طریق تعیین اهداف و ایجاد چشم انداز مشترک است. 

نگاهداری بیان کرد: در این راستا لازم است که نقش متولی گری وزارت بهداشت تقویت شده و سازوکار‌های نظارت و ارزیابی سیاست‌های حمایتی طراحی شود. 

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها و اراده مسئولان برای کاهش هزینه‌های سلامت، گفت: ارائه دهندگان خدمات باید در امر سیاست گذاری در این زمینه مشارکت داشته باشند تا سیاست‌ها و تصمیمات کلان، در جامعه هدف، اثرگذار باشد. 

ضرورت پیش بینی تغییرات آینده برای کاهش هزینه‌های سلامت

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: پیش بینی تغییرات آینده بخش سلامت و برنامه ریزی برای مراقبت‌های سلامت مورد نیاز و آگاهانه تصمیم گرفتن درباره این موضوعات، از دیگر ملزومات برای کاهش هزینه‌های سلامت در کشور است. 

وی با اشاره به اهمیت بازنگری و بازتعریف سیاست‌های حمایتی برای کاهش هزینه‌های سلامت گفت: در این زمینه باید مداخلات هدفمند برای افزایش محافظت مالی از گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر در برابر هزینه‌های کمرشکن سلامت صورت گیرد. 

نگاهداری تصریح کرد: ایجاد نظام داده‌ای پویا و به روز جهت ارزشیابی شاخص‌های تأمین مالی نظام سلامت کشور و آگاهی از تغییرات آینده بخش سلامت و مراقبت‌های سلامت نیز در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA