Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@01:08:51 GMT

کرونا در اروپا/طرح مشترک کرونایی مرکل-ماکرون

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۵۵۳۰

کرونا در اروپا/طرح مشترک کرونایی مرکل-ماکرون

خبرگزاری تسنیم: کرونا در اروپا همچون اسب افسار گسیخته ای جولان داده و خرابی های بیشتری به بار می آورد.

مرکل و ماکرون طرح مشترک کرونایی ارائه می دهند

جدیدترین اخبار کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می خواهند در یک ویدئو کنفرانس با یکدیگر مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات دفتر ریاست جمهوری فرانسه قرار است یک طرح مشترک آلمانی- فرانسوی درباره موضوعات بهداشتی و بهبود اوضاع اقتصادی با توجه به بحران کرونا ارائه شود.

اروپا برای لغو محدودیت های سفر آماده می شود

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم قرار است امروز با همتایان اروپایی خود درباره اقدامات هماهنگ برای کاهش محدودیت های سفر در دوران بحران کرونا مشاوره کند.

یونان هم در همین راستا اعلام کرده است که هتل های ما برای بازگشایی مجدد آماده می شوند.

شرکت هواپیمایی رایان ایر برخی شعبه های خود در اروپا را تعطیل می کند

رایان ایر، بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا هم انتظار دارد که مسافران به دلیل همه گیری بحران کرونا به تقریبا نصف و کم تر از 80 میلیون نفر کاهش یابد.

رئیس این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که در حال حاضر این امکان وجود ندارد که با توجه به بحران کرونا برای 12 ماه آینده چشم اندازی را تعریف کنیم. این شرکت هواپیمایی به دلیل کاهش مبادلات تجاری در دوران کرونا تصمیم دارد برخی شعبه های خود در کشورهای اروپایی را تعطیل کند.

کاهش شمار قربانیان کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی

خبرها همچنین حاکی از آن است که شمار قربانیان کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی به پایین ترین حالت خود از زمان شیوع این بحران می رسد. در ایتالیا روز یکشنبه 145 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت گزارش شده که پایین ترین میزان مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت از 9 ماه مارس محسوب می شد.

در اسپانیا هم 87 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت ثبت شده که برای اولین بار در عرض دو ماه گذشته شمار قربانیان به زیر 100 کاهش یافت.

در انگلیس هم 170 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت گزارش شده که پایین ترین آمار مرگ کرونایی از اواخر ماه مارس محسوب می شود.

با توجه به کند شدن شیوع ویروس کرونا دولت یونان برای پذیرفتن توریست از آلمان در تعطیلات تابستانی پیش رو تبلیغ می کند.

وزیر امور خارجه یونان در گفتگو با یک رسانه آلمانی در این باره گفته است که یونان به صورت تدریجی از این بحران خارج می شود و به روال عادی باز می گردد. آزادی تردد در این کشور دوباره ایجاد می شود.

ابراز نگرانی کمیسیون اروپایی درباره کندی روند بهبود اوضاع اقتصادی

"مارگرت وستاگر"، معاون رئیس کمیسیون اروپایی هم درباره تفاوت های زیاد در کمک های دولتی کرونایی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده است. به گفته این مقام اروپایی بر اساس آمارها آلمان به تنهایی نیمی از کمک های کرونایی را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد که در این شرایط این خطر وجود دارد که این امر باعث تحریف رقابت در بازار داخلی و کندی بهبود اوضاع اقتصادی شود و این امر تا حدودی اتفاق افتاده است.

دولت آلمان هم اعلام کرده است که با وجود بحران کرونا در بخش های وسیعی از اروپا امکان مرخصی های تابستانی وجود دارد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با توجه به بهبود اوضاع و پیشرفت ها در مقابله با شیوع کرونا اعلام کرده بعد از 15 ژوئن ( 26 خرداد ماه) دیگر هیچ هشدار سفر کرونایی نباید وجود داشته باشد.

بسیاری از کشورهای اروپایی هم محدودیت های کرونایی خود را کاهش می دهند.

در ایتالیا دوباره شهروندان اجازه دارند در منطقه محل سکونت خود به راحتی تردد کنند. همچنین رستوران ها، سالن های آرایش، کسب و کارها و موزه ها در این کشور دوباره باز می شود.

باز شدن مدارس در یونان و بلژیک

در بلژیک هم مدارس دوباره باز می شود، در یونان هم مدارس متوسطه کار خود را آغاز می کنند.

سران کشورهای انگلیس و ایتالیا که به شدت از عواقب بحران کرونا آسیب دیده اند هموطنان خود را به دوران طولانی بحران کرونا و عمل به تعهدات در این دوره فراخوانده اند.

جانسون: شاید هرگز واکسنی برای کرونا تولید نشود

نخست وزیر انگلیس در مقاله ای در یک رسانه چاپ این کشور نوشته است که این را ممکن می داند که هرگز واکسنی برای کرونا به وجود نیاید. وی همچنان راهی طولانی را برای مقابله با کرونا در پیش رو دانست.

وی با اشاره به کمک های کشورش برای تولید دارو و واکسنی علیه کرونا در عین حال گفت که انسان ها باید این را بپذیرند که احتمالاً یک دوران طولانی باید با این ویروس زندگی کنند.

مخالفت اسلواکی با کاهش محدودیت های سفر

اسلواکی هم اعلام کرده است که حتی اگر دیگر کشورهای اروپایی بخواهند به صورت تدریجی کنترل های مرزی خود را کاهش دهند اما این کشور همچنان به محدودیت های سفر پایبند خواهد ماند.

نارضایتی بالای انگلیسی ها از مدیریت بحران دولت در دوران کرونا

یک نظر سنجی هم نشان می دهد که بسیاری از انگلیسی ها از نحوه برخورد دولت با بحران کرونا راضی نیستند.

این نظر سنجی که از طرف موسسه اوپینیوم انجام شده است نشان می دهد که 42 درصد شهروندان انگلیسی از واکنش دولت محافظه کار جانسون روی شیوع کرونا راضی نیستند و تنها 39 درصد از اقدامات دولت رضایت دارند.

تدارم اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در برلین

همچنین رسانه های آلمانی از برگزاری اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بسیاری مناطق برلین و درگیری ها بین پلیس و معترضان خبر داده اند که طی آن چندین نیروی پلیس زخمی شدند.

در اتریش هم دانش آموزان می توانند با رعایت برخی قوانین کرونایی به مدرسه بروند.

نفوذ و گسترش کرونا در صنایع تولید گوشت آلمان

بعد از ایالت نوردراین- وست فالن حالا همچنین ایالت نیدرزاکسن آلمان هم شیوع گسترده کرونا در صنعت تولید گوشت خود را تجربه می کند. در یک کارخانه تولید گوشت در این ایالت 92 مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان ثبت شده است.

در نوردراین وست فالن هم پیش از این در یک کشتارگاه شیوع کرونا با 132 مبتلا گزارش شده بود.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد

نتیجه جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 277719 نفر به کرونا مبتلا شده و 27650 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

انگلیس هم به شدت تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته و تا به حال 243695 نفردر این کشور به کرونا مبتلا شده و 34636 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در ایتالیا هم تا به حال 225435 نفر به کرونا مبتلا شده و 31908 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 179569 نفر به کرونا مبتلا شده و 28108 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار داشته و تا به حال 176651 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 8049 نفر هم در اثراین ابتلا جان باخته اند.

تشدید دعواها در خانواده های آلمانی

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که بحران کرونا درگیری ها در خانواده ها را تشدید کرده است. بر این اساس از هر سه کودک آلمانی در سنین بین 3 و 15 سال یک نفر برای کنار آمدن با بحران کرونا مشکل دارد.

بر اساس این بررسی که انستیتو جوانان آلمان در مونیخ منتشر کرده است به طور قابل ملاحظه والدین بیشتری از مشکلات در رابطه با فرزندان خود در این بحران گزارش می دهند. بخصوص خانواده های با در آمد پایین تر در این شرایط بیشتر تحت فشار قرار دارند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج مرگبار دوم کرونا در اروپا

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده است که کشورهای اروپایی باید خود را برای یک موج دوم مرگبار کرونا آماده کنند.

"هانس کلوگ"، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در گفتگو با یک رسانه انگلیسی در واکنش به کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی گفت: اکنون زمان آماده شدن و نه جشن گرفتن از بهبود اوضاع است.

وی از کشورهای اروپایی خواست از زمان استفاده کنند و وضعیت بهداشتی و سلامت خود را تقویت کنندو ظرفیت ها در بیمارستان ها را افزایش دهند.

در دانمارک نیز محدودیت های ضد کرونایی کاهش می یابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا اروپا کرونا مبتلا شده اعلام کرده کشورهای اروپایی محدودیت های سفر شرکت هواپیمایی نشان می دهد جان باخته اند بهبود اوضاع بحران کرونا تا به حال آلمان هم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا

حسین کرمانپور درباره بیماری‌هایی که در فصل بهار شیوع دارد، گفت: در فصل بهار بیشتر آلرژی شیوع دارد و اغلب مراجعه‌ها به ما توسط افرادی است که دچار آبریزش بینی و عطسه شدند و فکر می‌کنند سرما خورده‌اند در حالی که به آلرژی دچار شدند و چنانچه خودشان را از عوامل آلرژی زا دور کنند بهبود پیدا می‌کنند و به مصرف دارو احتیاج ندارند، اما آن‌هایی که سال‌هاست دچار این عارضه هستند باید دارو مصرف کنند.

وی ضمن اشاره به سرد و گرم شدن هوا در فصل بهار ادامه داد: ممکن است افراد به دلیل سرد و گرم شدن هوا در پوشیدن لباس مناسب اشتباه کنند، گرچه سرما و گرما هیچ تاثیری در ابتلا به بیماری‌ها ویروسی ندارد اما به سبب واکنش‌هایی نظیر تجمع افراد در کنار یکدیگر، بستن پنجره و نبودن تهویه مناسب می‌تواند افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های ویروسی و باکتریال کند، از این رو توصیه می‌شود تا ۱۵ اردیبهشت که ممکن است این وضعیت آب‌وهوایی ادامه پیدا کند چه در خانه و چه بیرون از خانه مراقب پوششمان باشیم به ویژه اینکه سرمای هوای می‌تواند موجب آسیب به عضلات و بدن درد نیز شود.

رئیس اورژانس بیمارستان سینا افزود: نکته دیگری که در این فصل با آن رو به رو هستیم این است که افراد به سبب گرم و سرد شدن هوا به صورت منظم مایعات نمی‌نوشند و هنگام گرما مایعات بیشتر و هنگام خنک شدن هوا مایعات کمتری استفاده می‌کنند که می‌تواند افراد را مستعد سردردهای گذرا کند، هنگامی که مایعات بدن کم شود ممکن افراد دچار سردردهای کوتاه مدت و درد عضلات شوند و از این رو توصیه می‌شود افراد چه در هوای گرم و چه در هوای سرد روزانه بین ۵ تا ۸ لیوان آب مصرف کنند تا دچار این عوارض زودگذر نشوند.

کرمانپور با بیان اینکه علاوه بر پاییز و زمستان اوایل فصل بهار و اواخر تابستان نیز فصل شیوع آنفلوآنزای فصلی است، توضیح داد: از جمله علائم این بیماری تب، بدن درد، آبریزش بینی، سردرد و سرفه است و ما هر سال در این فصل با پیک مختصری از آنفلوآنزا نیز مواجه هستیم، همچنین در حال حاضر با افزایش بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کووید رو به رو شده‌ایم که دلیلش افزایش سفرهاست که منجر به جابه‌جا شدن ویروس می‌شود و این جابه‌جایی می‌تواند پیک‌های کوتاه مدتی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری‌ها برای افراد جوان و افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای نیستند مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد و مثل سرماخوردگی بروز پیدا می‌کند، بیان کرد:، افراد سالمند، اشخاصی که دچار بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای هستند و مبتلایان به دیابت باید مراقب این بیماری‌ها باشند، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها عفونی بسیار موثر است.

رئیس اورژانس بیمارستان سینا عنوان کرد: متاسفانه گاهی دستمال‌هایی که هنگام بیماری به ویژه توسط کودکان استفاده می‌شود در خانه و مدارس پراکنده شده و پس از جمع آوری نیز در فضای بسته نگهداری نمی‌شود، این مسئله می‌تواند در انتقال بیماری به اعضای خانواده و سایر دانش‌آموزان موثر باشد و به همین دلیل توصیه می‌شود هم در خانه و هم در مدارس به دانش‌آموزان در این مورد آموزش کافی داده شود و به آن‌ها گفته شود که دستمال‌های آلوده را در مکانی سربسته بگذارند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • توماس توخل، متخصص جدید صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا