Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر به پیشینه آمفی تئاترها و تالارهای نمایشی دنیا نگاهی بیاندازیم، متوجه می شویم که بیشتر این سالن های معروف و البته قدیمی در شهرهای بزرگ و پر جمعیت یا تاریخی ساخته شده بودند. در شهر تهران و از قدیم الایام نیز همینگونه بوده و تهران هم قطب تئاتر کشور محسوب می شده است.

در گزارش های قبلی که درباره معرفی سالن های نمایشی تهران ارائه شده درباره تماشاخانه های قدیمی چون تئاتر نصر، تماشاخانه سنگلج و تئاتر شهر مطالبی منتشر شد و حال در این گزارش تصمیم داریم پیشینه ای از تئاتر فردوسی تهران که قدمت آن به دهه بیست خورشیدی می رسد،  مطرح  کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*بنیانگذار تئاتر فردوسی که بود؟

همانطور که مطرح شد تئاتر فردوسی پس از تئاتر فرهنگ، از دهه بیست در زمینه عرضه آثار نمایشی در تهران گوی سبقت را ربوده بود و هنرمندان فعال زیادی در این تماشاخانه مشغول به فعالیت هنری بودند. شاید ابتدا بخواهید بدانید که موسس این تماشاخانه در محله قدیمی و خیابان لاله زار تهران چه کسی بود؟ عبدالحسین نوشین سرمایه گذار و موسس این تماشاخانه بود که به دلیل علاقه ای که به فردوسی و شاهنامه او داشت پس از جشن هزاره فردوسی در سال 1314 و اجرای چند پرده از داستان های فردوسی تصمیم به تاسیس این تماشاخانه و گذاشتن نام فردوسی بر آن گرفت. نوشین عضو حزب توده بود و به دلیل علاقه ای که به فرنگ و تحصیل در فرانسه داشت تلاش کرد تا تئاتر مدرن غرب را وارد ایران کند.


تماشاخانه فردوسی با سرمایه گذاری علی وثیقی، عبدالحسین نوشین و عبدالکریم عموئی در سال 1326 و بنا به روایت های دیگری از کتبی در سال 1324 تأسیس شد. مرتضی احمدی در کتاب «من و زندگی» درباره خاطرات تئاتری اش و تئاتر تهران می نویسد: «این تماشاخانه در خیابان لاله زار، کوچه ملی بود و قبلا به نام سینما فردوسی شناخته می شد، اما از لحاظ نمایش فیلم های پرجاذبه و جلب مشتری در وضع زیاد مناسبی نبود. در سال 1325 آقای عبدالحسین نوشین که پدر تئاتر مدرن ایران شناخته می شود با در اختیار گرفتن سینما و تبدیل آن به (تئاتر فردوسی) و بهره مند شدن از شاگردان خود که هر یک هنرمند توانایی بودند، این تماشاخانه را تأسیس کرد».

طبق مستندات دیگری عبدالحسین نوشین به دلیل اختلافاتی که در تئاتر فرهنگ با شرکایش پیدا کرده بود، از آنها جدا شد و تئاتر فردوسی را تأسیس کرد، در ابتدا کلاس گذاشت و عده زیادی اسم نوشتند و از این عده، او تعدادی را انتخاب کرد که تئاتر کار کنند، یکی از این افراد زنده یاد عزت الله انتظامی بود.

هنرمندان فعال در تئاتر فردوسی اعضاء گروه نوشین بودند هنرمندانی چون لرتا هایراپطیان(همسر عبدالحسین نوشین)، مهین اسکوئی، توران مهرزاد، حسین خیرخواه، حسن خاشع، صادق شباویز، محمدعلی جعفری، محمدعلی کهنموئی، محمد عاصمی، جلال ریاحی، عزت الله انتظامی، مهین دهیم، فریدون دهیم، مهدی امینی، مصطفی اسکوئی بودند.

* از مکان تئاتر فردوسی تا قوانین سفت و سخت عبدالحسین نوشین

این تماشاخانه در کوچه ملی خیابان لاله زار که خیابان هنر ایران محسوب می شد، قرار داشت که عده ای از هنرجویان هنرستان هنرپیشگی هم در آنجا فعالیت می کردند. سیاست عبدالحسین نوشین این بود که فعالیت های هنری در تئاتر فردوسی همچون تئاتر فرهنگ با زبان محاوره عامه مردم با رعایت نکات اخلاقی و فرهنگی و همین حفظ کردن دیالوگ ها انجام شود و جملات و کلمات مصنوعی از سوی نویسندگان گفته نشود. همچنین پیش از شروع نمایش نور سالن کم و موسیقی ملایمی برای آماده سازی ذهن مخاطبان پخش شود.

یکی از مسائل جالب در تئاتر فردوسی این بود که نوشین معتقد بود برای پاک باقی ماندن فضای تماشاخانه می بایست بازیگران متأهل باشند به همین دلیل عموما بازیگران به همراه همسرانشان در این تماشاخانه فعالیت می کردند. مسائل متفاوت این تماشاخانه به لحاظ فنی نیز بود مثلا تماشاخانه در دهه بیست سن گردان داشت و همین باعث جذب مخاطب بیشتری می شد چیزی که همین الان تنها در تالار وحدت و تئاتر شهر ما وجود دارد.

---

در کتاب «تماشاخانه های تهران» آمده است که علی اصغر گرمسیری در خاطراتش گفته: ما در تماشاخانه تهران فرصتی برای تمرین نداشتیم و هر بیست روز یکبار می بایست یک نمایش را آماده می کردیم و به روی صحنه می بردیم و مجبور بودیم از سوفلور استفاده کنیم؛ چون زمانی در اختیار نداشتیم که متن را حفظ کنیم. گاهی پیش می آمد که احمد دهقان می گفت: فورا نمایش را آماده کنیم چون نمایشی که در حال اجراست فروش ندارد و ما هر چه می گفتیم ما برای یکی دو هفته دیگر آماده می شویم قبول نمی کرد و مجبور بودیم نمایش را به صحنه ببریم و سوفلور جزء لاینفک این اجراها بود. اما نوشین و گروهش آنقدر وقت برای تمرین داشتند که کاملا متن را از حفظ کنند و نمایش دقیقا برای همه بازیگران جا می افتاد.

همین نظم و قانومندی نوشین از یک سو برای اجرا بردن یک نمایش روی صحنه و از سوی دیگر نیز احترام گذاشتن به هنرمندان برای تمرین و اجرا و مسائل دیگر چون تمرینات بیان بازیگران برای فصاحت کلام و گویش صحیح فارسی به همراه استفاده از لباس مناسب باعث شد که تماشاگران زیادی به سمت دیدن تئاتر فردوسی بیایند و از آن جمله مسئولان مملکتی بودند که برای دیدن تئاتر به این مکان می آمدند. نظم و سکوت در این تماشاخانه قبل و بعد از اجرا آن اندازه برای نوشین اهمیت داشت که دستور داده بود سالن پشت صحنه را هم با نمد مفروش کنند تا صدای کفش های پاشنه دار سکوت را نشکند.

*خاطرات زنده یاد عزت الله انتظامی از تئاتر فردوسی
عزت الله انتظامی در جایی مطرح کرده بود که  «تماشاگر وقتی به سالن تئاتر فردوسی وارد می شد دقیقا مثل این بود که به تئاتر اروپائی رفته است. نمایش دقیقا سر ساعت شروع می شد و درهای سالن نیز بسته می شد. بین دو پرده آنتراکت گذاشته شده بود که که معمولا زمانی برای استراحتی کوتاه بود.

نوشین با افتتاح تئاتر فردوسی و بعد فرزندش تئاتر سعدی تحولی در تئاتر ایران به مفهوم مطلق کلمه را پایه گذاری کرد. دور میز خوانی، تمرین های دو سه ماهه، تجزیه و تحلیل شخصیت بازی و کاراکتر سازی، فن گویش و بیان، میزانسن به معنی درست آن، بسته شدن سوفلور، استفاده نکردن از موسیقی زنده و استفاده از صحنۀ گردان و دکور سقف دار، بهره بردن از موسیقی کلاسیک مناسب مفهوم و موضوع نمایش و استفادۀ دقیق از نورپردازی و نظم و ترتیب در سالن باعث شد عده زیادی از فرهیختگان و مخاطبین علاقمند به تئاتر را دور هم جمع کند. افتتاح تئاتر فردوسی و سعدی باعث شد تئاترهای دیگر تحت الشعاع قرار بگیرند و در تمام تئاترهای تهران تغییر و دگرگونی بوجود آید.

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت نیز در مصاحبه ای مطرح کرد که وقتی در مدرسه، کلاس هشتم بوده اولین بازی در نمایش را در یک کمدی لاله‌زاری به کارگردانی بهمن فرسی تجربه کرده است. فرسی این متن کمدی را با یکی از متن‌های جدی عبدالحسین نوشین کنار هم گذاشته بود. در این نمایش با خدابیامرز مهدی فتحی هم بازیگر بوده است.

* «مستنطق» و «پرنده آبی» دو اثر ابتدایی تئاتر فردوسی

درباره نخستین اجرایی که در تئاتر فردوسی به صحنه رفت توافق نظر وجود ندارد عده ای مثل مرتضی احمدی در کتابش می گویند نمایش «پرنده آبی» و عده ای مثل مهدی امینی، کارگردان و مترجم نمایش «مستنطق» را مطرح کرده اند.
سایر نمایش هایی که در این سالن به صحنه رفته می توان به «ولپن» به کارگردانی عبدالحسین نوشین، «رزماری» اثر کلمانس بارکلی، «توپاز» اثر مارسل پانیون به کارگردانی عبدالحسین نوشین، «ماجرای خانواده لبنان» اثر ادگار والاس، «سه دزد» و «دختر شکلات فروش» به کارگردانی حسین خیرخواه اشاره کرد.

به دنبال تیراندازی به محمدرضا شاه در نیمه بهمن ۱۳۲۷ موج تازه‌ای از محدودیت‌های سیاسی آغاز شد که به منع فعالیت «حزب توده» انجامید. سران حزب، از جمله عبدالحسین نوشین دستگیر شدند. حکومت نظامی به فعالیت «تئا‌تر فردوسی»، که از پایگاه‌های حزب شناخته ‌شد، پایان داد. نوشین در دادگاه نظامی از عقاید خود دفاع کرد و به سه سال زندان محکوم شد.

بعد از دستگیری نوشین ، مدیریت تئاتر فردوسی هم  تغییر و بدست علی صدری افتاد و آثار نیز به گفته خیلی هنرمندان آن دوره به لحاظ کیفی افت زیاد پیدا کرد چرا که نوشین تلاش زیادی برای تغییر نوع تئاتر از سنتی به مدرن در ایران انجام داد چه زمانی که تئاتر فرهنگ بود و چه زمانی که برای تئاتر فردوسی فعالیت کرد.
در دوره صدری آثاری چون «ننگ جامعه»، «فیروز و فیروزه»، «دختر چوپان»، «در کشور پریون»، «حسن قناد»، «تارتوف»، «خسیس»، «عاشق گیج» و ... به اجرا در آمد.

علی نصیریان در جایی مطرح کرده بود که «نوشین نظم و ترتیب، احساس مسئولیت، احترام به هنر و حفظ حرمت محیط کار هنری را در تئا‌تر بنیاد گذاشت و به همکاران و شاگردانش آموخت که هیچ خطای اخلاقی و رفتاری قابل‌چشم‌پوشی نیست و همه عادات، خصلت‌ها و گفتار‌ها و رفتارهای زشت و غیرهنری و غیراخلاقی را طرد کردند. این خدمت بزرگی بود، چون وقتی محیط کار غیرفرهنگی باشد، کار فرهنگی و هنری در آن غیرممکن است. نوشین فضای آبرومندی برای تئا‌تر ایجاد کرد. از بیرون تئا‌تر گرفته تا سالن انتظار، سالن نمایش، صحنه و پشت صحنه».

سایر آثاری که در سال 1333 در تئاتر فردوسی به صحنه رفت چون «کمال همنشین»، «خواب اشفته»، «خانم احساساتی»، «تاجر ونیزی»، «انگل های اجتماع»، «دختر شکلاتی» و «شارلاتان ها» می توان نام برد.

اما در بالا مطرح کردیم که تئاتر فردوسی پس از نوشین نیز فعالیت خود را البته کم فروغ تر ادامه داد منتها این را باید اضافه کنیم که تئاتر فردوسی یک بار در جریان کودتای سال 1332 تعطیل شد منتها دو مرتبه در سال 1333توسط اصغر تفکری خریداری و به تئاتر تفکری تغییر نام داد.

بسیاری از هنرمندانی که آن دوره خاطراتی از نوشین و فعالیت هنری در تئاتر را دارند این روزها شناخته شده و در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون مطرح هستند.

منابع: تماشاخانه های تهران از ناصر حبیبیان، محیا آقاحسینی
من و زندگی ، خاطرات مرتضی احمدی
کوشش های نافرجام (سیری در صد سال تئاتر ایران) از هیوا گوران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عزت الله انتظامی عبدالحسین نوشین تئاتر فردوسی تئاتر فرهنگ تر فردوسی تئا تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اجرای موسیقی نمایش «مجنون آن لیلی»، صدور پروانه ساخت برای پنج فیلمساز و تجلیل ارتش از فیلم «آسمان غرب» از جمله خبر‌های ۲۹ فروردین‌ماه است.

به گزارش ایسنا، موسیقی-نمایش «مجنون آن لیلی» به طراحی، کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی و تهیه‌کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی‌نژاد از چهارشنبه پنجم اردیبهشت تا چهارم خرداد ۱۴۰۳ هر شب (به جز شنبه‌ها) ساعت ۱۹ به مدت ۹۰ دقیقه در تالار حافظ اجرا می‌شود.

«مجنون آن لیلی» نوشته محمود توسلیان است که عمار تفتی نقش مجنون و زهره فیروزی نقش لیلی را در آن ایفا خواهند کرد.

همچنین راوی بخش‌های مختلف این پروژه موسیقی-نمایش رشید کاکاوند است. ملیکا شهاب نقش نجلا، سپیده موسوی نقش نورا، رز ایزدی نقش محیا، آتنا قرائی نقش سرنوشت، علی تیمورفامیان نقش ابن سلام و سیما نوروزیان نقش دایه را بازی می‌کنند. طراحی فرم حرکت برعهده نارینه گالستانیان است و حامی جدلی دستیاری وی را برعهده دارد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «روزی روزگاری جایی توی این دیر مکافات، همای سعادت بال‌هاشو باز کرد و قصه عشق ساز کرد. به یه مکتب خونه رسید، نظر کرد. رو شونه لیلی نشست، مجنونو در به در کرد. اما...»

دیگر عوامل اجرای این نمایش عبارتند از: طراح لباس: مقدی شامیریان، دستیاران: تینا ساوجبلاغی و مبینا رمضانی، طراح گرافیک و تیزر: محمد صادق زرجویان، موشن‌گرافی: امیرحسین ستوده نسب (کت استودیو)، طراح صحنه: رها علی‌نژاد، کارگردان تیزر و تصویربردار: مهرورزان، عکاس: پیمان گرزم، دستیاران کارگردان: سمانه حبیب‌پور، علی تیمورفامیان، تبلیغات فضای مجازی: امیر قالیچی، سرپرست گروه موسیقی و نوازنده سنتور: ملینا فرجی، خوانندگان: هادی فیض‌آبادی، زهره فیروزی، امید نصری، نوازندگان: آتنا قرایی، ملینا فرجی، آنیتا هراتی، حمید اسماعیل‌زاده، همخوان: سیما نوروزیان، امیر نوروزیان.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت موسیقی-نمایش «مجنون آن لیلی» می‌توانند به سایت تیوال نشانی https://www.tiwall.com/p/leili.majnon۵ مراجعه کنند.

***

تجلیل ارتش از «آسمان غرب» / آغاز پویش سراسری شهید شیرودی در آستانه سالروز شهادت

مشاور فرماندهی کل ارتش در حاشیه تجلیل از عوامل «آسمان غرب» گفت: این فیلم ارتش را زنده می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فیلم، اکران ویژه فیلم سینمایی «آسمان غرب» برای خانواده کارکنان نیروی زمینی ارتش با حضور امیرحسین آرمان، روح الله زمانی، امیرحسین شام‌بیاتی، راهله لطفی بازیگران و محمد عسگری کارگردان و حبیب‌والی‌نژاد تهیه کننده فیلم در پردیس سینمایی صبامال برگزار شد.

در این اکران ویژه که با حضور امیر سرتیپ احمد دادبین مشاور فرماندهی کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و سایر فرماندهان برگزار شد، علاوه بر تجلیل از عوامل و بازیگران این فیلم سینمایی که با هدف نمایش رشادت‌ها و دلاورمردی‌های خلبان هوانیروز ارتش شهید علی‌اکبر شیرودی و همرزمانش ساخته شده است، «آسمان غرب» برای خانواده کارکنان نیروی زمینی ارتش به نمایش درآمد و با استقبال خوبی مواجه شد.

در حاشیه این مراسم امیر احمد دادبین از فرماندهان ارشد ارتش در ۸ سال دفاع مقدس ضمن تشکر از عوامل این فیلم سینمایی برای ساخت این اثر، در توصیف این فیلم گفت: «آسمان غرب» ارتش را زنده می‌کند.

همچنین عوامل این فیلم سینمایی همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های ویژه‌ای را در قالب یک پویش سراسری از امروز ۲۹ فروردین ماه تا ۸ اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید شیرودی برگزار خواهند کرد.
این پویش شامل یک مسابقه کشوری ویژه نوجوانان، اکران‌های سیار در پادگان‌های ارتش، بزرگداشت شهید شیرودی و…. خواهد بود.

«آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد از آثار راه یافته به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بود که سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری را دریافت کرد.

این فیلم سینمایی محصول بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی سوره است و پخش آن توسط پخش بهمن سبز در سینما‌های سراسر کشور ادامه دارد.

***

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با ۵ فیلم‌نامه موافقت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، فیلم‌نامه‌های «زیبا صدایم کن» به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی، کارگردانی سیدرسول صدر عاملی و نویسندگی آرش صادق بیگی‏ و میلاد و محمدرضا صدر عاملی، «مومو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی اکبر ثقفی و نویسندگی علی اکبر ثقفی‏‏ و شراره سروش، «یک عشق زیبا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی قاسم فهیم خواه، «خاتی» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی و نویسندگی فریدون نجفی و «برای رعنا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی و نویسندگی ایمان آقامحمدحسین یزدی، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

###

اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی تقدیم شد

دویست‌وشصتمین اجرای نمایش «هیدن» به مرحوم آتیلا پسیانی تقدیم شد.

نمایش «هیدن» با نویسندگی مشترک ریحانه رضی و کوروش شاهونه، کارگردانی کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان در دور چهارم اجرا در تماشاخانه هیلاج روی صحنه است.

گروه اجرایی این اثر نمایشی شب گذشته (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) دویست‌وشصتمین اجرای خود را در حضور ستاره پسیانی به پدر مرحوم و فقیدش، آتیلا پسیانی تقدیم کردند.

تماشاگران و مخاطبان حاضر در سالن نیز با شنیدن نام «آتیلا پسیانی» به مدت چند دقیقه این هنرمند فقید را تشویق و یادش را گرامی داشتند. محمدحسین مهدویان، رامبد جوان، امیر جعفری، بهنوش طباطبایی، فریدون جیرانی، خسرو نقیبی، وحید آقاپور، ستاره پسیانی و... برخی از هنرمندان مطرحی بودند که در هفته اخیر به تماشای نمایش «هیدن» نشستند.

این نمایش در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برنده تندیس بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری زن شد.

«هیدن»، همچنین در شاخه‌های نمایشنامه‌نویسی، بهترین بازیگر مرد و طراحی صحنه نیز نامزد دریافت جایزه بود.

نمایش «هیدن» در جشن حافظ که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، نیز تندیس بهترین کارگردانی و تندیس ویژه هیئت‌داوران را برای بهترین بازیگر زن به دست آورد.

بازیگران این نمایش حمید رحیمی، ریحانه رضی، عطا عمرانی، رستا رضوی، آیت بی‌غم، فرناز حسین‌مردی هستند که در دو ساعت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌روند.

ریحانه رضی و کوروش شاهونه (نویسندگان)، نوید دیوان (طراح صدا و آهنگساز)، ریحانه رضی (مشاور کارگردان و طراح لباس)، علی اکباتانی (مدیرتولید)، کوروش شاهونه (تکنسین آرت مداربسته و طراح صحنه)، علیرضا کرمی (دستیار کارگردان)، مینا پیروزیان (مدیر اجرا)، امیرحسام قربانی، عبد نیک‌سیرت، امیرحسین غفرانی (تیزر)، امیر قالیچی (تبلیغات مجازی) و علی کیهانی (مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای)، دیگر عوامل اجرایی نمایش «هیدن» هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

###

محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو می‌آید

محمد یغمایی نویسنده و کارگردان تئاتر، نمایش «شورش ذهن» را به زودی در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد برد.

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش «شورش ذهن» به نویسندگی و کارگردانی محمد یغمایی و تهیه کنندگی مهدی تیمورزاده از ۱۶ اردیبهشت در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

«شورش ذهن» یک فانتزی سیاه درباره افسری است که متوجه نقشه فرمانده‌اش برای حمله اتمی به ژاپن می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مایکل افسر ارشد نیرو‌های هوایی است و در جنگ جهانی دوم بعد از آنکه متوجه می‌شود مافوقش قصد عملیات با بمب اتم دارد یعی می‌کند با افشای سند از این فاجعه جلوگیری کند، اما ... این نمایش تولید گروه «اغما» است و آراز دانش به عنوان مدیر پروژه و محمد شاهی پوربه عنوان مدیرهنری این نمایش را همراهی می‌کنند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان و بازیگردان: سوفیا جمالی، مشاورپروژه: لیلی سعیدی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: مریم رودبارانی، دستیار دوم کارگردان: مرتضف‌ی موسوی، مشاورهنری: حمیدرضا نورزاده، طراح حرکت: سارینا شاد، طراح صحنه و لباس: زهرا آمالی، طراح گریم: سما زارع، دستیار اول گریم: ملیکا دادرسی، طراح نور: فرشاد نصیری، اپراتور نور: نوید کهریزی، موسیقی: امیر تهرانی، مدیر صحنه: سارا ابراهیمی - مریم سعیدا، ساخت موشن: علی اشرفی، کارگردان بصری: سینا خدابخش، طراح گرافیک:سینا افشار، ساخت تیزر: علی بنایی به زودی بازیگران این اثر نمایشی معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • نمایش طرح‌های گرافیکی هنرمندان استان همدان با موضوع وعده‌ صادق
  • نمایش طرح‌های گرافیکی هنرمندان استان همدان با موضوع اقدام تنبیهی وعده‌ی صادق 
  • رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم)
  • «طلوع خونین» را در تماشاخانه ایران‌شهر مشاهده کنید
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها