Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@08:49:25 GMT

گزارش| ابتکاری جالب در بوشهر برای بررسی وضعیت نرخ بیکاری + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۵۷۳۴

گزارش| ابتکاری جالب در بوشهر برای بررسی وضعیت نرخ بیکاری + فیلم

‍‍‍‍‍‍

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در بوشهر تک رقمی شد گفت: نرخ بیکاری استان بوشهر سال گذشته به ۹.۹ درصد رسید که با اجرای طرح آمارگیری نیروی کار برای افزایش طرح‌های اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی می‌شود. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، طرح آمارگیری  فصلی نیروی کار در استان بوشهر آغاز شد و این طرح با مشارکت 14 آمارگیر تا 3 خرداد ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اجرای طرح آمارگیری  فصلی نیروی کار 1021 خانوار شهری و  587  خانوار روستایی در 55 روستا و 25 شهر استان بوشهر زیرپوشش قرار می‌گیرند و اطلاعات آنها در بخش‌های مختلف بارگذاری می‌شود و خروجی آن وضعیت نرخ بیکاری فصلی استان بوشهر و برنامه‌ریزی برای اشتغال آنان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اجرای طرح آمارگیری  فصلی نیروی کار گام مهمی برای برنامه‌ریزی طرح‌های اشتغال‌زایی دانست و اظهار داشت: در اجرای این طرح تا 3 خرداد ماه 14 آمارگیر از طریق تماس تلفنی جمعه مورد هدف را آمارگیری می‌کنند.

علی درویشی ، نرخ بیکاری سال گذشته در کشور را 10.6 درصد دانست و افزود: براساس بررسی انجام شده نرخ بیکاری در 4 فصل سال گذشته به صورت متوسط تک رقمی و 9.9 درصد اعلام شد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار آمارگیری نیروی کار به صورت تلفنی انجام می‌شود که همکاری مرکز پاسخگویی 118 مخابرات و دهیاران، و مشارکت خانوارها در شهرها و روستاها ستودنی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه  در این طرح آمارگیران اطلاعات اعضای خانوار را جمع آوری می‌کنند تصریح کرد: اطلاعاتی از جمله، میزان سواد، وضعیت مهاجرت،  اشتغال، نوع فعالیت، محل و ساعت کار و وضعیت بیمه آنها در طرح آمارگیری نیروی کار بررسی می‌شود.

درویشی یادآور شد: طرح آمارگیری نیروی کار با هدف ارزیابی سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و همچنین کمک به تعیین شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در نقاط شهری و روستایی از جمله تعیین میزان مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری انجام می‌شود.

طرح آمارگیری نیروی کار در استان بوشهر به صورت غیرحضوری آغاز شد +تصاویر اجرای آمارگیری ویژه نیروی کار در فصل بهار 99 با تلفن آمارگیری ویژه نیروی کار در کردستان تلفنی اجرا می‌شود/شهروندان با ماموران آمارگیر همکاری کنند

وی اضافه کرد: در این راستا ماموران آمارگیر به جای مراجعه حضوری به منازل، با استفاده از تلفن‌های سازمانی با خانوارهای نمونه طرح‌های آماری تماس می‌گیرند.

گزارش ویدئویی از اجرای طرح آمارگیری فصلی نیروی کار در استان بوشهر ارائه می‌شود:

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح آمارگیری نیروی کار اجرای طرح آمارگیری فصلی نیروی کار برنامه ریزی نیروی کار استان بوشهر نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آرام است

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا یکشنبه هفته پیش رو، وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در این مدت غبار محلی، در بعد از ظهر وزش باد و طی صبحگاه در برخی از نقاط مه رقیق، از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

وی گفت: از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه، ضمن افزایش پوشش ابر، با وزش بادهای جنوبی در برخی ساعات سواحل استان متلاطم پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در بعد از ظهر وزش باد و در صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر خواهد بود.

کد خبر 6081795

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آرام است
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • پاک‌ترین هوا سهم بوشهر و سنندج است
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از ۱۵ اردیبهشت در سنندج
  • استقرار ۲۵۰ نیروی راهداری در جاده‌های هرمزگان