Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در 24 ساعت گذشته با مرگ 808 نفر دیگر، مجموع قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا به 89 هزار و 562 نفر افزایش یافت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، طبق گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با مرگ 808 مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس «کرونا» در ایالات متحده آمریکا به 89 هزار و 562 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آمار و ارقام همچنان حاکی از آن است که در بازه زمانی مذکور، ابتلای 18 هزار و 937 مورد جدید به «کووید-19» مورد تأیید قرار گرفت تا مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا به یک میلیون و 486 هزار و 757 نفر برسد.
مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز نمایانگر کاهش نسبی تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا است.
از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و 527 هزار و 664 مورد و مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور را 90 هزار و 978 مورد گزارش کرد. ایالت نیویورک همچنان با 359 هزار و 847 مورد ابتلا و 28 هزار و 325 مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.
طبق آمار و ارقام منتشر شده، تاکنون دستم چهار میلیون و 801 هزار و 875 نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان 316 هزار و 671 نفر جان خود را از دست دادند و یک میلیون و 858 هزار و 170 نفر بهبودی پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشور جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و فوتی‌های کرونا قرار دارد.

حمایت وزیر بهداشت آمریکا از آغاز مجدد فعالیت‌های اقتصادی
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ "آلکس آزار" (Alex Azar) وزیر بهداشت آمریکا از درخواست "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور برای از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی حمایت کرد.
آلکس آزار، بر لزوم از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا برای جلوگیری از پیامد‌های خطرناک ادامه تعطیلی اقتصاد بر سلامت شهروندان این کشور تاکید کرد.
وزیر بهداشت آمریکا خاطر نشان کرد: ما باید فعالیت‌های اقتصادی را از سر بگیریم، ادامه تعطیلی اقتصاد می‌تواند پیامد‌های خطرناکی برای سلامت جامعه مانند افزایش میزان خودکشی، کاهش آزمایش‌های مربوط به سرطان و قلب و نیز واکسیناسیون کودکان داشته باشد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: مردم سراسر آمریکا گرسنه هستند
"نانسی پلوسی"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی. بی. اس گفت:مردم در سراسر آمریکا گرسنه هستند. گرسنگی صبر نمی‌شناسد. مردم در سراسر آمریکا بیکارند. این موضوع صبر نمی‌شناسد. مردم نمی‌دانند چگونه باید اجاره خانه‌های خود را پرداخت کنند. ما باید به این مشکل بپردازیم.
 
تاکید نانسی پلوسی بر اتحاد دموکرات ها و جمهوری خواهان برای مقابله با کرونا
"نانسی پلوسی"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت دموکرات‌ها و جمهوری خواهان باید در ارتباط با مقابله با ویروس کرونا متحد شوند.
 پلوسی افزود، حدود 90 هزار آمریکایی به سبب وجود این ویروس وحشتناک، جان خود را از دست داده اند. ما -اختلافانمان هر چه که باشد- باید در مبارزه با این دشمن جان و زندگی مردم آمریکا به یکدیگر بپیوندیم. 90 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، این مسئله برای ما مهم است و مردم آمریکا خواهان بازگشایی اقتصاد هستند. ما خواهان باز شدن جوامع خود هستیم. همه ما این را می‌خواهیم. به منظور انجام چنین کاری، ما در حال انجام دادن آزمایشات، ردیابی تماس ها، درمان و قرنطینه کردن هستیم. این مسیر پیش روی ماست.
پلوسی تصریح کرد که ما باید بر اساس یک روش دو حزبی رو به جلو حرکت کنیم و باید یک برنامه داشته باشیم که شامل یک برنامه برای گرفتن آزمایش می‌شود. ما در ارتباط با حجم این چالش پیش روی کشورمان ایده‌ای نداریم، زیرا ما آزمایشات کافی انجام نداده ایم. پس اجازه دهید آزمایش انجام دهیم تا بتوانیم حجم این چالش را درک کنیم و سپس می‌توانیم درمان را آغاز کنیم و سپس شمار افرادی را کاهش دهیم که جان باخته اند.

نقض استاندارد‌های کنترل بیماری در خانه‌های سالمندان آمریکا
پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن پست در گزارشی نوشت، بررسی‌ها نشان می‌دهد خانه‌های سالمندان زیر نظر لایف کر سنترز، بزرگترین شرکت خصوصی مراقبت از سالمندان در آمریکا که یکی از مهمترین زنجیره‌ها در این صنعت به شمار می‌رود، در پی شیوع ویروس کرونا و آغاز مرگ و میر‌ها به علت ابتلا به بیماری کووید- 19 در مراکز نگهداری از سالمندان وابسته به این شرکت در سراسر آمریکا، استاندارد‌های فدرال را برای توقف شیوع این بیماری واگیردار رعایت نکردند.
در طول شش هفته گذشته، در شرایطی که آمار مرگ ومیر سالمندان در سراسر آمریکا رو به افزایش بود، بازرسان دولتی متوجه نقض مقررات کنترل و پیشگیری از بیماری کووید-19 در دست کم ده مرکز وابسته به شرکت لایف کر شدند.
بازرسان در بررسی‌های خود دریافتند کارکنان این خانه‌های سالمندان دستان خود را به طور مرتب نمی‌شویند و یا دستورالعمل‌های بهداشتی را درباره فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌کنند. در یکی از این مراکز در دنور در روز 5 مه، کارکنان با سهل انگاری در یکی از اتاق‌های قرنطینه را باز گذاشتند و یک بیمار مبتلا به کووید 19 بدون ماسک از اتاق خارج شد و در اتاق دیگر در کنار دو سالمند سالم نشست. همچنین در یک خانه سالمندان دیگر در کلرادو، یک دستیار پرستار در فاصله 12 اینچی از صورت یک بیمار در حال سرفه که ماسک به صورت نداشت، در حال انجام کار بود. در کانزاس کارکنان یک خانه سالمندان متوجه تب بالای دو بیمار نشدند و دست آخر یکی از آن‌ها که با تب 103 درجه‌ای راهی بیمارستان شده بود درگذشت.
در یک مرکز دیگر در میشیگان یکی از کارکنان یک دستگاه فشار خون را بدون ضد عفونی کردن از اتاق قرنطینه خارج کرد و به محوطه خارج از قرنطینه کووید 19 برد.
در گزارش بازرسان آمده است: این سهل انگاری و بی مبالاتی‌ها موجب افزایش احتمال گسترش ویروس کرونا در میان ساکنان این خانه‌های سالمندان شده است. آمار مبتلایان و تلفات کووید 19 به ویژه در خانه‌های سالمندان در سراسر آمریکا به شدت بالا بوده است و حدود یک چهارم آن‌ها ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده اند.

بیماری ناشناخته مرتبط با کرونا در کودکان آمریکا
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، مرکز کنترل بیماری در آمریکا (CDC) از مشاهده مواردی از یک بیماری ناشناخته در میان کودکان آمریکایی خبر داد که گفته می‌شود با بیماری کرونا در ارتباط است.
در آمریکا بحث کرونا در روز‌های اخیر دچار تغییرات نگران کننده‌ای برای والدین شده است. 18 ایالت در آمریکا و منطقه واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا درحال تحقیق در مورد بیماری ناشناخته‌ای در کودکان هستند که با ویروس کرونا مرتبط است.
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا (CDC) نام این بیماری را «سندرم التهاب مولتی سیستم» (Multi-system inflammatory syndrome) گذاشته است.
مواردی از این بیماری در کشور‌های فرانسه، ایتالیا و انگلیس نیز گزارش شده است. سازمان جهانی بهداشت اکنون از کلیه پزشکان در سراسر جهان خواسته است یادداشت‌ها و مشاهدات خود درباره این بیماری را به اشتراک بگذارند.
بیش از 100 مورد از ابتلا به این بیماری در نیویورک ثبت شده است.

ترامپ در چاهی که کنده، بیشتر فرو می رود
رئیس کمیته ملی دموکرات ها گفت دونالد ترامپ چه می کند. او روز به روز در چاهی که برای خود کنده است، بیشتر فرو می رود.
رئیس کمیته ملی دموکرات ها گفت دونالد ترامپ چه می کند. او روز به روز در چاهی که برای خود کنده است، بیشتر فرو می رود.
ما هم اکنون به توصیه های مقامات بهداشتی عمل می کنیم، اما اگر شرایط اجازه دهد، او (بایدن) شخصاً به این ایالت ها خواهد رفت. اما نگاه کنید دونالد ترامپ چه می کند. او روز به روز در چاهی که برای خود کنده است، بیشتر فرو می رود.
 
بازگشایی فروشگاه‌های اپل
دیرد اوبراین مدیر بخش خرده فروشی ومنابع انسانی شرکت اپل طی نامه‌ای بازگشایی حدود یکصد فروشگاه خرده فروشی را در هفته جاری در سراسر جهان اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در این نامه بر رعایت کامل موازین بهداشتی به منظور حفظ سلامتی مشتریان تاکید شده است.
بنا بر دستور العمل شرکت اپل دمای بدن مشتریان در بدو ورود به فروشگاه بررسی و به افرادی که از ماسک استفاده نکرده اند ماسک ارائه خواهد شد.
رئیس منابع انسانی اپل افزود فروشگاه‌های اپل در کشور‌های مختلف همچنین باید از دستورالعمل‌های محلی تبعیت کرده ودر صورت تخلف تعطیل خواهند شد.
 
نارضایتی یهودیان آمریکایی از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا
نتایج نظرسنجی مؤسسه پیو نشان می دهد یهودیان آمریکا از نحوه برخورد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بحران کرونا رضایت ندارند و حدود دو سوم آن ها به وی نمره پایینی می دهند.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: این نظرسنجی دیدگاه گروه های مختلف دینی درباره نحوه برخورد ترامپ با همه گیری کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن را بررسی کرده است.

سی میلیون آمریکایی تازه بیکار شده و ناتوان از مراجعه به پزشک
30 میلیون آمریکایی در 2 ماه گذشته شغل خود را از دست داده و در صورت بیماری نمی‌توانند به پزشک مراجعه کنند.
برنی سندرز، سناتور دموکرات در پیامی ویدئویی گفت:این موضوعی غیرقابل درک برای من است که یک رهبر جمهوریخواه به عنوان رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن داریم که از تایید شدت دردی که مردم آمریکا در همه مناطق به خاطر همه‌گیری آن را تجربه می‌کنند، امتناع می‌کند. ما درباره 30 میلیون آمریکایی صحبت می‌کنیم که در 2 ماه گذشته شغل خود را از دست داده اند. آن‌ها درآمد خود را از دست داده اند. آن‌ها افرادی هستند که زمانی که بیمار شوند، نمی‌توانند به پزشک مراجعه کنند. آن‌ها افرادی هستند که نگران این هستند که به خاطر نبود توانایی در پرداخت اجاره از آپارتمان‌های خود رانده شوند و خانه خود را از دست بدهند.

بی‌خانمان‌های لس آنجلس به شدت در معرض تهدید هستند
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز انگلیسی در گزارشی میدانی اعلام کرد، بی خانمان‌های لس آنجلس به شدت در معرض تهدید کرونا هستند.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، در میان یکی از ثروتمندترین شهر‌های روی زمین وسعت فقر رو به افزایش است. 5 هزار نفر از افراد بی خانمان در کمتر از یک متر مربع در شهر لس آنجس زندگی می‌کنند. یک شهر از خانه‌های محقر در حال شکل گیری است. آن‌ها چگونه از خود در برابر شیوع ویروس محافظت می‌کنند. آیا آن‌ها دستور ماندن در خانه را رعایت می‌کنند. حتی در یک نهاد حامی افراد بی خانمان هم آن‌ها در امان نیستند، زیرا این نهاد هم با بحران ناشی از کرونا روبرو است.
در ادامه مسئوول یک نهاد حمایتی گفت: از 7 روز گذشته تا کنون ما شاهد افزایش از 6 مورد ابتلا به 70 مورد ابتلا به کرونا بوده ایم. این بدترین تجربه زندگی من است. کرونا یک هیولای بزرگ و مبهم است. ما تنها می‌توانیم برای مبارزه با آن با همدیگر همکاری کنیم.
در ادامه خبرنگار گفت: یک حیاط که این نهاد از آن برای اسکان دادن 200 زن بی خانمان از آن استفاده می‌کند هم اکنون به محلی برای قرنطینه افرادی بدل شده که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است. مقامات می‌گویند تنها نیمی از این افراد در این پناهگان مانده اند. برخی از آن‌ها مدت 3 سال است که در خیابان‌ها به سر می‌برند.
در ادامه یکی از افراد بی خانمان گفت: من از اینکه در اینجا هستم خوشحالم. من نمی‌دانم که اوضاع در خارج از اینجا چگونه است. من 66 سال سن دارم. من نمی‌دانم که اگر از اینجا خارج شوم چه بر سر من می‌آید.
در ادامه خبرنگار گفت: پزشکان در خارج از این نهاد درمان‌ها را برای بی خانمان‌ها در خیابان‌ها انجام می‌دهند.
در ادامه یک پزشک گفت: افراد زیادی در یک منطقه کوچک حضور دارند. اگر آن‌ها را بررسی کنید آن‌ها با هزاران نفر در روز در تماس هستند. من درباره آن‌ها نگرانم. من از اینکه شاهد شیوع گسترده بیماری در مناطق فقیر نشین هستیم بسیار نگران هستم. در کشور‌های دیگر جهان می‌گویند بهتر است که شما در خانه بمانید، اما این افراد خانه‌ای ندارند. آن‌ها کاملا در معرض این بیماری هستند.
در ادامه خبرنگار گفت: برخی از افراد فقیر هم اکنون به ساختمان یک هتل منتقل شده اند. هزاران نفر از آن‌ها منتقل شده اند. اتاقک‌های موقت هم در ساحل برای اسکان آن‌ها در نظر گرفته شده است. حتی در مناطق ثروتمند لس آنجلس هم افراد فقیر مشاهده می‌شوند. بسیاری از آن‌ها نیمی از بی خانمانان آمریکا هستند که در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.
در ادامه خبرنگار گفت: مقامات آمریکا در طول سال‌ها تلاش کرده اند که این چادر‌ها را از خیابان‌های لس آنجلس جمع آوری کنند. اما شیوع کرونا سبب شده است که این موضوع را دوباره ارزیابی کنند و دوباره درباره کمک بهتر به آن‌هایی که نیازمند هستند، فکر کنند.
وی افزود: نخستین شهر خیمه‌ای لس آنجلس به طور رسمی برای مدت چهل سال برای بازنشستگان جنگی ساخته شده است. این تلاشی برای کمک به آن‌هایی است که جایی برای رفتن ندارند.

ترامپ: اوباما بی کفایت بود
به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور را بی کفایت توصیف کرد.
ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: اوباما گفته که همه گیری ویروس کرونا نشان می‌دهد بسیاری از مقامات آمریکایی حتی وانمود نمی‌کنند که مسئول هستند، پاسخ شما به وی چیست، گفت: توجه کنید، او (اوباما) یک رئیس جمهور بی کفایت بود، این همه مطلبی است که من می‌توانم بگویم، کاملاً بی کفایت بود. متشکرم.

عقب‌نشینی پامپئو از ادعای ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه‌های چین
وزیر خارجه آمریکا از ادعاهای خود و دیگر اعضای دولت این کشور درخصوص ساخته شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های چین عقب‌نشینی کرد.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، پامپئو در مصاحبه روز شنبه خود با رادیوی رسانه «بریت‌بارت» گفت: «می‌دانیم که [شیوع] این [ویروس] از شهر ووهان شروع شده است، اما نمی‌دانیم از کجا یا از چه کسی، و این‌ها چیزهای مهمی هستند».
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «بارها درخواست کرده‌ایم تیم‌هایی به آنجا بروند و به آن‌ها در شناسایی منشاء ویروس کمک کنند».
پامپئو در حالی این سخنان را مطرح کرد که پیش تر بارها با تکرار ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفته بود «شواهدی محکمی وجود دارد» که نشان می‌دهد منشاء ویروس کرونا آزمایشگاه‌های شهر ووهان است.
این ادعا از همان ابتدای مطرح شدنش، از سوی جوامع اطلاعاتی آمریکا رد شد. دولت استرالیا نیز با انتقاد از طرح این فرضیه هشدار داد چنین ادعاهایی مانع از پیش‌برد تحقیقات مستقل درخصوص منشاء کووید-19 می‌شود.
با این حال پامپئو در این مصاحبه همچنان پافشاری بر دیگر اتهامات علیه چین را ادامه داده و این کشور را به عدم شفاف سازی متهم کرد و گفت با رایزنی با همتایان خود و ترامپ، در پی طرح ریزی ساز و کار دقیقی علیه چین در زمینه کرونا هست.

ترامپ: چین در متوقف کردن کرونا کوتاهی کرد
رئیس جمهور آمریکا: منشاء این ویروس چینی است و آنها باید جلوی آنرا می گرفتند. آنها می توانستند این منبع ویروس را متوقف کنند. من آن را منبع می نامم و باید متوقف می شد.
به گزارش شبکه فاکس نیوز؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با این شبکه گفت چین باید کرونا را در منشاء آن متوقف می کرد.
مجری شبکه از ترامپ پرسید مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت او شواهد محکمی در اختیار دارد که نشان می دهد این ویروس از یک آزمایشگاه ویروس شناسی خارج شده است. شما همچنین گفتید شواهدی را در این رابطه دیدید. آیا می توانید از اطلاعاتی که کسب کرده اید برای ما بگویید؟
ترامپ گفت نه نه اما ما اطلاعات زیادی داریم.این موضوع خوبی نیست. همه می دانند، چه این ویروس از آزمایشگاه آمده و چه از خفاش ها آمده باشد منشاء این ویروس چینی است و آنها باید جلوی آنرا می گرفتند. آنها می توانستند این منبع ویروس را متوقف کنند. من آن را منبع می نامم و باید متوقف می شد.
در ادامه مجری شبکه پرسید آیا آنها تصمیم گرفتند که اجازه فرار ویروس از مرزهای خود را بدهد؟
ترامپ در پاسخ گفت من نمی دانم که آنها این تصمیم را گرفتند یا نه؟ اما این ویروس از کنترل شان خارج شد.
در ادامه مجری شبکه پرسید: سناتور کاتن گفت که چینی ها نمی خواهند اقتصاد چین 20 درصد و سایر کشورهای جهان 2 درصد کوچک شوند.
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ گفت ما آنها را قبل از این خیلی بد شکست دادیم. ما آنها را شکست دادیم.ما با وضع تعرفه ها و کارهایی که انجام دادیم از آنها بالاتر می رفتیم. آنها سال بسیار بدی را پشت سر گذاشتند.آنها بدترین سال را در 56 سال گذشته داشته اند.
در ادامه مجری شبکه پرسید همانطور که می دانید چینی ها بیماری را کم اهمیت جلوه دادند. آنها ویروس را جدی نگرفتند.در همین زمان ، آنها اجازه مسافرت بین المللی را می دهند. سپس آنها شروع به بررسی استفاده از بازار تجهیزات محافظ بهداشتی می کنند.چین هم اکنون بزرگترین تولید کننده این تجهیزات است.
ترامپ در پاسخ گفت شاید آنها چنین کنند. این نکته مهمی نیست ببین مسئله بزرگ این است که آنها هرگز نباید اجازه می دادند این اتفاق بیفتد. من یک توافق تجاری مهم را با آنها منعقد کردم . جوهر آن توافق به سختی و به تازگی خشک شده بود که این طاعون روی داد . شما همه چیز را خواهید فهمید.
در ادامه مجری شبکه پرسید:آیا آنها قصد دارند این توافق را انکار کنند؟ آیا آنها قصد ندارند دیگر 250 میلیارد دلار کالا از ما بخرند ؟
ترامپ در پاسخ گفت آنها 250 میلیارد دلار خریداری می کنند.من در جایی شنیدم که آنها می خواهند بار دیگر بر روی این توافق مذاکره کنند.من هیچ مذاکره مجددی نمی کنم.توجه داشته باشید من در رابطه با این موضوع خوشحال نیستم.
در ادامه مجری شبکه پرسید:آیا شما در این رابطه با شی جینپینگ رئیس جمهور چین صحبت کرده اید؟
ترامپ در پاسخ گفت:من روابط بسیار خوبی با وی دارم.اما حالا نمی خواهم با او صحبت کنم.

دروغ‌های واشنگتن درباره واکسن کرونا
شبکه سی جی تی ان چین: اظهارات ترامپ درباره تاریخ شروع فعالیت دانشمندان آمریکایی برای ساخت واکسن کرونا، ثابت می‌کند اتهامات قبلی او علیه چین چقدر بی اساس بوده است.
شبکه تلویزیونی سی جی تی ان چین در تفسیری گفت اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره تاریخ شروع فعالیت دانشمندان آمریکایی برای ساخت واکسن ویروس کرونا، ثابت می‌کند که اتهامات قبلی او علیه چین چقدر بی اساس بوده است.
به گزارش رویترز، سی جی تی ان افزود اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه دانشمندان موسسه ملی سلامت آمریکا از تاریخ یازدهم ژانویه گذشته تلاش خود را برای ساخت واکسن کرونا شروع کرده اند، جهان را شگفت زده کرده است. این اظهارات ثابت می‌کند که چین به موقع اطلاعات مربوط به توالی ژنتیکی کووید-19 را در اختیار آمریکا قرار داده بود، ولی واشنگتن این موضوع را از عموم مخفی نگه داشته بود.
این در حالی است که کاخ سفید بار‌ها ادعا کرده است چین در خصوص تبادل اطلاعات مربوط به کووید-19، شفاف عمل نکرده است.
رابرت ردفیلد مدیر مرکز ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا اخیرا در یکی از جلسات کنگره گفته بود وی در تاریخ دوم ژانویه در تماسی با همتای چینی خود درباره ویروس کرونا با او تبادل نظر کرده بود.
رئیس جمهور آمریکا روز جمعه درکنفرانسی خبری گفت:"دانشمندان موسسه ملی سلامت آمریکا از روز 11 ژانویه و ساعاتی پس از دریافت اطلاعات مربوط به توالی ژنتیکی کووید-19 از طریق ایمیل، کار برای ساخت واکسن کرونا را آغاز کردند. " این اظهارات با ادعا‌های قبلی او تناقض داشتند که گفته بود وی تا اواخر ماه ژانویه اطلاعی از این ویروس نداشت. کدام صحبت‌ها درست است؟
اظهارات ترامپ بدان معناست که دولت آمریکا با دو ماه تاخیر و در تاریخ 13 مارس وضعیت فوق العاده اعلام کرد. حالا، شمار بیشتری از مردم آمریکا دریافته اند که خیلی قبل از آنکه دولت این کشور رسما خبر همه گیری ویروس کرونا را اعلام کند، کووید-19 در آمریکا شیوع پیدا کرده بود.
مایکل ملهام شهردار نیوجرسی ماه گذشته گفته بود فکر می‌کند که ماه نوامبر پارسال به این ویروس مبتلا شده بود.
اداره بهداشت عمومی شهر سانتا کلارا نیز فردی را شناسایی کرد که هیچ سابقه سفر خارجی نداشت، ولی در تاریخ ششم فوریه براثر ابتلا به کووید-19 جان باخت یعنی سه هفته پیش از آنکه دولت فدرال آمریکا اولین مورد فوت براثر کووید-19 را رسما اعلام کند.
رسانه‌های آمریکا از آن زمان گزارش داده اند دو ماه قبل از آنکه مسئولان فلوریدا همه گیری ویروس کرونا را در این ایالت اعلام کنند، 171 نفر که هیچ سابقه سفر به مناطق آلوده به کووید-19 نداشتند، به این ویروس مبتلا شده بودند.
این بیماران نشانه‌های ویروس کووید-19 را تقریبا اوایل ماه ژانویه به پزشکان و مراکز درمانی خود گفته بودند، ولی این اطلاعات بدون هیچ دلیلی در تاریخ چهارم ماه مه از روی وبسایت رسمی ایالت فلوریا حذف شدند.
در ادامه تفسیر تلویزیون چین آمده است: اختفا و پنهانکاری اطلاعات، بی توجهی به واقعیات علمی، اولویت دادن به منافع شخصی به جای منافع عموم، طفره رفتن از پاسخ به سوالات و متهم کردن نادرست دیگران در صدر اقدامات واشنگتن در مدیریت همه گیری ویروس کرونا قرار داشته است. همچنین دلایل و ریشه بحران غم انگیز همه گیری کووید-19 در آمریکا بی جواب مانده است؛ فقط این سوال باقی می‌ماند که: مسئولان آمریکایی سعی دارند چه چیزی را پنهان کنند؟

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه مجری شبکه پرسید ایالات متحده آمریکا خود را از دست داده اند رئیس جمهور آمریکا ادامه خبرنگار گفت همه گیری ویروس کرونا فعالیت های اقتصادی خانه های سالمندان شبکه تلویزیونی سی ترامپ در پاسخ گفت بیماری ناشناخته بیشتر فرو می رود سراسر آمریکا برای ساخت واکسن دونالد ترامپ کنترل بیماری آمار و ارقام مردم آمریکا واکسن کرونا نشان می دهد لس آنجلس دموکرات ها کووید 19 بی خانمان علیه چین بی کفایت هم اکنون آیا آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری سالک در دامغان کنترل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خرسندی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشتی و درمان دامغان به میزبانی فرمانداری شهرستان بیان کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری سالک در دامغان سال گذشته به ۹ نفر رسیده است.

وی از کنترل بیماری سالک در دامغان خبر داد و افزود: هر چند بیماری سالک ریشه کن نمی‌شود ولی قابل کنترل است و تلاش می‌کنیم این آمار امسال به صفر برسد.

معاون بهداشت و درمان دامغان گفت اجرای عملیات مبارزه با جوندگان در حاشیه روستاها و شهرهای به همت نهادهای دولتی و دهیاران و رعایت بهداشت فردی و محیط مهمترین عامل در کاهش مبتلایان و کنترل این بیماری بوده است

خرسندی با بیان اینکه پشه‌های خاکی ناقل این بیماری از جوندگان به انسان هستند که باعث زخم شدید در بدن انسان می‌شود افزود: استفاده از پماد دافع حشرات، ونیز استفاده از پشه بند در شب، و پوشیدن لباس‌های آستین بلند بویژه در باغات و رعایت بهداشت از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6085629

دیگر خبرها

  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند
  • تعداد خدام کاروان حج امسال هم کاهش پیدا کرد