Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@09:31:11 GMT

نحوه برگزاری آزمون ابتدایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۶۰۱۲

نحوه برگزاری آزمون ابتدایی‌ها

خبرگزاری ایسنا: رضوان حکیم زاده با بیان اینکه در دوره ابتدایی یادگیری دانش آموزان بسیار مهم است، گفت: برای ما مهم است که همه دانش آموزانمان به آموزش دسترسی داشته باشند و اشکالاتشان جبران شود به همین خاطر در دستورالعملی که برای مدارس ابتدایی ارسال کردیم، مسئولیت بازگشایی دوره ابتدایی را بر عهده آموزگاران و مدیران گذاشته‌ایم مبنی براینکه تک تک دانش آموزانشان را ارزیابی کنند و اطلاع دهند که آیا اینها از آموزش‌های تلویزیونی استفاده کرده‌اند یا عضو شبکه‌های مجازی عضو بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار به اینکه با تشخیص معلم اگر دانش آموزی در یادگیری‌اش اشکالاتی داشته باشد، معلم موظف است یک برنامه مشخص برای دانش آموز طراحی کند تا بر اساس آن مشکلات یادگیری‌اش بر طرف شود، افزود: معلم گزارش خود را به شورای مدرسه می‌دهد و بر اساس همان ارزیابی یادگیری دانش آموزان، شورای مدرسه راجع به برگزاری امتحانات و اتمام محتوا تصمیم گیری می‌کند.

معاون وزارت آموزش و پرورش در رابطه با ارزیابی دانش آموزان اظهار کرد: برای ما دو نکته خیلی مهم است؛ یکی اینکه همه دانش آموزان باید همه محتوا را دریافت کنند و هیچ قسمتی از محتوا نباید نادیده گرفته یا حذف شود و دیگر اینکه دانش آموزان یاد بگیرند.


حساسیت آموزش و پرورش نسبت به کلاس اولی‌ها

وی به کلاس اولی‌ها اشاره کرد و گفت: ما در خصوص کلاس اولی‌ها حساسیت خاصی داریم و در دستورالعمل ارسالی هم اعلام کردیم که برای کلاس اولی‌ها که آغاز دوره تحصیلی‌شان بوده، یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن و حروف الفبا خیلی مهم است و برای همین تاکید کردیم هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی باید ارزیابی داشته باشند که همه حروف الفبا را یاد گرفته باشند و این را باید مدرسه هم تائید کند.

این مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون‌ها در مقطع ابتدایی لزوما حضوری نیست، اظهار کرد: تاکید ما این است که دانش آموزان در قالب دو یا سه نفر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بتوانند در مدارس جهت ارزیابی حضور پیدا کنند. اما اگر معلم بتواند به روش دیگری به این اطمینان برسد که دانش آموز هم از جهت نوشتاری و هم از جهت خواندن، مهارت‌های لازم را کسب کرده، اجباری برای حضور نداریم.

تقویت مهارت دانش آموزان با برنامه آموزش پرورش در ایام تابستان

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اعلام این خبر که در تابستان مدرسه‌ها باز نیست، گفت: با مذاکراتی که با عوامل شبکه آموزش داشتیم یکسری برنامه‌های تابستانی برای دانش آموزان داریم که تقویت مهارت‌ها است اما باز هم به صورت خاص تقاضای ما این بود که برای کلاس اولی‌ها و نوآموزان پیش دبستانی که باید زبان فارسی را یاد می‌گرفتند و آمادگی کسب می‌کردند تا وارد مدرسه شوند، بتوانیم یکسری برنامه‌های تقویتی در جهت یادگیری زبان و تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به اعلام نتایج در دوره ابتدایی اشاره و بیان کرد: در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی توصیفی داریم با محوریت معلم هر زمانی که تشخیص دهد دانش آموزان یادگیری ‌شان به اتمام رسیده، می‌تواند نتایج ارزشیابی را در کارنامه دانش آموز ثبت کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: نحوه برگزاری آزمون ابتدایی ها آموزش و پرورش دوره ابتدایی کلاس اولی ها دانش آموزان مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ساخت یک هزار هنرستان جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آئین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، این آئین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید و بر این اساس تا پنج سال آینده، یک هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد؛ این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است؛ ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این آئین نامه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد، معادل دو درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به عنوان مشوق در اختیار شرکت‌های و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: تأسیس هنرستان وابسته به دستگاه‌ها و غیردولتی و تیزهوشان در این آئین نامه دیده شده است و وزارت صمت مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است و وزارت تعاون، نفت صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، کشور و ورزش حداقل پنج هنرستان وابسته مبتنی بر طرفیت‌های خود برای تقویت مهارت آموزی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده به دانش آموزان به دوره دوم غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی بدهد، تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است، اگر هنرستانی قابل استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش و پرورش امکان تغییر بهره برداری از آنها ممکن است؛ آئین نامه توسعه سواد خواندن کشور و برنامه ملی اوقات فراغت به زودی به دولت خواهد آمد.

کد خبر 747528

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش