Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@07:20:23 GMT

چرا در بازار طلا سرمایه گذاری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۶۰۳۴

چرا در بازار طلا سرمایه گذاری کنیم؟

سالیان درازی است که ارزش طلا چندین برابر شده است. سرمایه گذاری در این بازار باعث چندین برابر شدن سرمایه می‌شود. همچنین به دلیل کم پیدا بودن این فلز  گران‌بها قیمت آن روز به روز در حال افزایش است.

بدون شک سرمایه‌گذاری در این بخش یکی از جذاب‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری در جوامع امروزی به شمار می‌آید. در اغلب کشورها به دلیل کاهش ارزش پول ملی، اقشار مختلف مردم در بخش‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم از این اتفاق نگران بوده و برای حفظ ارزش سرمایه نسبت به تورم اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند ولی خیلی از افراد از بهترین زمان خرید طلا آگاه نیستند.

بیشتر افراد در ایران نیز برای حفظ ارزش سرمایه و به‌دلیل خاصیت نقدشوندگی سریع و بدون محدودیت بودن در بخش طلا مشغول به سرمایه‌گذاری هستند و سودهای کلانی نیز عایدشان می‌شود. حتی برای یک تعدادی تبدیل به شغل اول شده که در ادامه نحوه سودهای کلان روزانه از طلا را توضیح خواهیم داد.

 

دلیل سرمایه‌گذاری در بازار طلا

1-سود زیاد در نگهداری بلند مدت

به راحتی می‌توان قیمت طلا در سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار داد. آیا قیمت طلای سال 94 با 98 تفاوت دارد؟ قطعا قیمت طلا چندین برابر شده و حفظ و نگهداری طلا در درازمدت سود بسیار عالی را با توجه به ارزش روز سرمایه برای سرمایه‌گذار ارمغان می‌آورد.

-2نقد شوندگی بالا

طلا به دلیل کم پیدا و با ارزش بودن همیشه در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.

معامله‌گران این بازار هر زمانی که نیاز به سرمایه نقد داشته باشند به راحتی آن را تبدیل به پول می‌کنند.

3-حفظ ارزش سرمایه بر حسب تورم‌ها

در کشور ما چندین سال است که شاهد کاهش ارزش پول هستیم. فعالان و افراد متخصص با ارائه روش‌های گوناگونی در تلاش هستند از این امر جلوگیری کنند. وقتی تورم نیز همواره در تلاش باشد که قله‌های جدید را فتح کند، قیمت سهام و کالاها را نیز با خود بالا می‌کشد. افراد همیشه در تلاش هستند که راهی برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه خود پیدا کنند تا همسان با شرایط کشور این راه را سیر کنند. 

در کشور ما در سال‌های اخیر که شاهد تورم هستیم به وفور قابل مشاهده است که قیمت سهام و بخش‌های سرمایه‌گذاری نیز افزایش چشمگیری داشته بنابراین طلا هم که جزو بخش سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، اگر قیمت آن از سال 91 تا 98 را مقایسه کنید می‌بینید که افزایش زیادی داشته است. قطعا می‌توان از این بخش برای حفظ ارزش سرمایه در کنار تورم یاد کرد.

-4تاثیرات قیمت طلای جهانی 

همیشه با توجه به اتفاقات، بحران‌ها و تصمیم‌های سیاسی در جهان قیمت فلزات نیز دچار نوسان می‌شود. اگر قیمت این فلز با ارزش نیز دچار نوسان شده و در بازار جهانی افزایش یا کاهش  داشته در زمانی اندک تاثیرش را روی قیمت طلای داخلی نیز می‌گذارد. سرمایه‌گذاران نمی‌توانند در تحلیل‌ها از تاثیرات آن غافل باشند.

 

راه‌های سرمایه‌گذاری در بخش طلا

-1خرید فیزیکی

این روش از قدیم مرسوم بوده و افراد با سرمایه‌ای که در اختیار دارند اقدام به خرید طلا به صورت جواهرات می‌کنند. خرید فیزیکی شامل 3 مورد است: سرمایه‌گذاری در سکه، شمش یا جواهرات که در این مقاله قصد داریم مطالب مفید و کوتاهی برای آشنایی و شناخت بهتری از بهترین بخش سرمایه‌گذاری ارائه دهیم.

الف) سرمایه‌گذاری روی سکه

سرمایه‌گذاری روی خرید سکه به‌دلیل نداشتن اجرت ساخت جزو محبوب‌ترین گزینه‌های فیزیکی سرمایه‌گذاری بوده و افراد عادی تمایل زیادی دارند در این بخش سرمایه گذاری انجام دهند.

ب)سرمایه‌گذاری روی شمش 

پیش از این شمش طلا  به دلیل محدودیت در ساخت در بازار ایران کم پیدا بود ولی امروزه شرکت ایرانی آرون دریک رخشان با سیستم‌های هوشمندی شروع به تولید شمش‌های طلا می‌کند که می‌توان به‌عنوان اولین شمش شناسنامه‌دار ایرانی آن را معرفی کرد.

علائم مهم روی شمش طلا

مجموعه آرون در سایزهای متفاوتی شروع به تولید شمش طلا می‌کند و روز به روز قصد دارد سایزهای مختلفی را تولید و روانه بازار کند. همه این طلاها دارای شناسنامه برای رهگیری هستند. البته بخشی از این مطالب بر روی شمش حک شده است که در این مقاله به مفهوم آنها می‌پردازیم.

هنگام ساخت اسم شرکت سازنده روی آن حک می‌شود تا با وقوع هر گونه مشکلی بتوان پیگیری لازم را انجام داد. کارخانه سازنده نشان از اعتبار و ارزش آن است.

وزن باید به صورت دقیق روی شمش حک شده باشد. اگر شمش را روی ترازوهای مخصوص خود وزن کنیم باید دقیقا همان عددی را نشان دهد که روی آن نوشته شده است.

کارخانه سازنده شمش‌های 18 عیار را با درجه خلوص 750 روی شمش‌ها حک می‌کند.

سال ساخت، نشان از سال تولید آن است و منظور از کد مجوز نیز  T1664  که توسط اتحادیه طلا و جواهر کشور ارائه شده است.

ج)طلا و جواهرات

بیشترین سرمایه‌گذاری در داخل کشور در بخش خرید طلا و جواهرات انجام می‌شود.
اکثر خانم‌ها هم به دلیل زیبایی و هم برای سرمایه‌گذاری از این روش استفاده می‌کنند.
در این روش علاوه بر هزینه طلا، هزینه اجرت ساخت نیز محاسبه می‌شود که برای سرمایه‌گذاری چندان سودی ندارد.

-2سرمایه‌گذاری روی طلای آبشده

طلاهایی که به‌صورت نو خریداری شده بعد از مدت زمانی فروخته می‌شوند که این طلاها دست دوم محسوب می‌شوند و طلافروشان آنها را به طلای آبشده تبدیل می‌کند. اگر هنگام ساخت طلای آبشده؛ وزن، عیار و شکل رعایت نشده باشد موقع فروش، مجبور به فروختن آنها به مغازه یا شرکتی هستیم که طلا را از آنها خریده‌ایم. قطعا قیمت را نیز خود خریدار تعیین می‌کند ولی برای جلوگیری از این امر، خریداران می‌توانند طلای آبشده را به‌صورت شمش از شرکت‌های معتبر ایرانی خریداری کنند که شرکت آرون یکی از همین شرکت‌ها است.

 -3خرید سکه

سکه‌ها در طرح‌های متفاوتی هستند:

 -1طرح قدیم (بازار کم رونق‌تری دارد و قیمت آن نسبت به طرح جدید پایین‌تر است).

 -2طرح جدید (بازار پر رونقی دارد).

 -3نیم و ربع سکه (تفاوت‌شان فقط در وزن و ابعاد آن است).

- 4صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا ETF

صندوق سرمایه‌گذاری طلا چیست؟

از نظر خیلی از افراد این نوع سرمایه‌گذاری، سال‌هاست که در دنیا جزو محبوب‌ترین روش سرمایه‌گذاری می‌شود.

این صندوق‌ها ذخایر طلا در دنیا محسوب می‌شوند و در ایران نیز این صندوق‌ها وجود دارند. صندوق‌ها از نوع سرمایه‌گذاری و قابل معامله در بورس کالای ایران هستند و کار این صندوق‌ها خرید و فروش گواهی سپرده طلا است.

سخنی کوتاه


هدف از سرمایه‌گذاری حفظ ارزش و کسب سود است بنابراین با سرمایه‌گذاری در بخش‌های نامعلوم روی کالاهای نامطلوب سرمایه خود را از دست ندهید. یکی از شرکت‌های معتبر به نام آرون دریک رخشان با شماره ثبت 553887 که در کشور فعالیت می‌کند. شمش های مجموعه آرون دارای مجوز از اتحادیه طلا و جواهرات کشور هستند که در ایران شمش طلای 18 عیار تولید می‌کند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا روز قدس روز ملی جمعیت رزمایش مساوات دعای روز بیست و چهارم رمضان طلای جهانی سرمایه گذاری سود شمش طلا ویروس کرونا روز قدس روز ملی جمعیت رزمایش مساوات دعای روز بیست و چهارم رمضان سرمایه گذاری سرمایه گذاری روی سرمایه گذاری حفظ ارزش سرمایه طلای آبشده صندوق ها قیمت طلا روی شمش شمش طلا شمش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه شورای معادن استان با اشاره به اهمیت توسعه زنجیره ارزش در بخش معادن استان گفت: زنجیره ارزش در محصولات معدنی از جمله کربنات سدیم و شیشه و جام و بلور در استان در حال انجام است و در این زمینه، احداث یکی از بزرگترین واحد‌های تولید شیشه و بلور کشور در ارومیه در حال احداث است.    وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم نظیر معادن استان، بر معرفی این ظرفیت‌های جهت حضور هلدینگ‌های بزرگ ملی برای سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: بانک اطلاعاتی میزان ذخایر معدنی استان و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری معادن استان جهت معرفی و جذب سرمایه‌گذاران باید تدوین شود.   استاندار آذربایجان‌غربی به اهتمام جدی برای برگزاری جلسات شورای معادن نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اهمیت بخش معادن استان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری با مطالعه مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه معدن، زمینه برای حمایت و سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم می‌شود.   معتمدیان همچنین با تاکید بر همکاری استان با دستگاه‌های ملی جهت توسعه معادن استان، اضافه کرد: مطالعات ژئوفیزیک در حوزه معادن آذربایجان‌غربی با جدیت در شمال و جنوب استان دنبال می‌شود.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرآوری محصولات معدنی در استان، افزود: با تامین زمین و رفع موانع جذب سرمایه‌گذار، زمینه برای توسعه فرآوری محصولات معدنی در آذربایجان‌غربی مهیا می‌شود.   استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش معادن استان در دولت سیزدهم در استان، از افزایش سهم اشتغال و ارزش افزوده در حوزه معدن استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • برگشت بورس در کوتاه مدت
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
  • رفتار هیجانی بازار ارز در شرایط کنونی طبیعی است/ تجربه جنگ اوکراین و کاهش ارزش مقطعی روبل و بازگشت به شرایط قبل را نباید فراموش کرد+فیلم
  • الاکلنگ سرمایه‌گذاران کوچک با عرضه مسکن
  • زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد
  • ابزار جدید برای شناسایی ارزهای دیجیتال تقلبی و بدون پشتوانه
  • رکوردشکنی قیمت طلا؛ اقتصاد آمریکا متهم اصلی
  • ورود نقاشی ۳۰ میلیون دلاری به بازار هنر