Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@16:12:07 GMT

بیش از ۲ هزار تهرانی در شب‌های قدر خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۶۰۴۲

بیش از ۲ هزار تهرانی در شب‌های قدر خون اهدا کردند

خبرگزاری میزان- مدیرکل انتقال خون استان تهران از اهدای خون بیش از ۲ هزار تهرانی در شب‌های قدر خبر داد. تاریخ انتشار: 17:15 - 29 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۹۲۶

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: محمدرضا مهدی زاده با اشاره به آمار اهداکنندگان شهروندان تهرانی در شب‌های قدر اظهار کرد: در شب‌های قدر تعداد ۳ هزار و ۴۳۳ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۲۷ نفر موفق به انجام این کار خیر و خداپسندانه شده‌اند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۲۵۸ نفر اهداکننده مستمر و ۸۱۴ نفر باسابقه هستند. همچنین ۵۴۹ نفر از بانوان نیز جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه داشتند.

مهدی زاده گفت: در حال حاضر میزان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در وضعیت خوبی قرار دارد، اما با توجه به شرایط موجود، نیاز بیمارستان‌ها به خون و فرآورده‌های آن بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

او در پایان یادآوری کرد: نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و مردم باید مشارکت بیشتری در زمینه اهدای خون داشته باشند.

ببینید: روزنه امید بخش برای درمان کرونا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اهدای خون شب قدر انتقال خون استان تهران شب های قدر اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر

با توجه به نیاز استان کرمان به گروه‌های خونی مختلف اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، استان کرمان با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی مصرف خون بالایی دارد و مردم کرمان همواره با حضور خودشان در مراکز انتقال خون استان کمک کردند تا با تامین ذخیره خون، جوابگوی بیماران نیازمند به خون در سراسر استان باشند.

صبح امروز فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان با توجه به اعلام نیاز سازمان انتقال خون در گروه‌های خونی مختلف با حضور در مرکز انتقال خون کرمان بخشی از خون خود را به نیازمند اهدا کردند.

به گزارش تسنیم، با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی روزانه در سراسر استان کرمان به چیزی در حدود 250 واحد خون نیازمند هستیم که خون مصرفی و مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان باید تأمین و جبران شود.

به گفته ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیشترین مصرف گروه‌های خونی ا‌ستان کرمان در گروه خونی O و A مثبت و بیشترین نیاز استان به دو گروه خونی O و A منفی است.

وی با بیان اینکه اداره کل انتقال خون استان کرمان در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت یک مرکز و در مرکز استان دو پایگاه انتقال خون دارد، گفت: مردم استان کرمان تا کنون همیشه با ما همراهی کردند و هر زمان که اعلام نیاز شده مردم ما همیشه پای کار بودند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی