Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی به منظور تشویق مالکان املاک واقع در محلات هدف بازآفرینی به مشارکت در احیاء و بهسازی بافت‌های مذکور و بازگشایی معابر واقع در آن، لایحه بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تصویب شد.

احمد نوروزی امروز، 29 اردیبهشت ماه، در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در جریان تصویب این لایحه اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که اتفاق افتاد این است که در موضوع بازآفرینی رویکرد خود را کامل تغییر دادیم و کار را بر مبنای مشارکت مردم و حضور آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد،  بیان کرد: بر اساس ستاد ملی بازآفرینی و دستورالعمل‌ها، ۲۸ دفتر تسهیلگری فعال شده که ۲۳ مورد آن توسط شهرداری برای ۲۵ محله و ۵ مورد توسط استانداری و مسکن و شهرسازی بوده که بعد به شهرداری واگذار شده است.

نوروزی افزود: از لحاظ مساحتی بیش از ۵۵ درصد مساحت محلات هدف بازآفرینی و ۷۰ درصد جمعیت را در دفتر تسهیلگری داریم. این لایحه بیشتر برای مناطق پیرامونی و حاشیه‌نشینی است. برای مناطق مرکزی شهر خواسته شده، شهرداری ظرف یک ماه لایحه خود را بفرستد. 

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این موضوع بیشتر متوجه خود مردم است. این مشوق‌ها را با این سیاستگذاری انجام می‌دهیم که قطعات ریزدانه امتیازات کمتر و قطعات بزرگ امتیاز بیشتر می‌گیرند. در معابر کم‌عرض امتیازات کمتر و در معابر بالای ۸ متر امتیاز بیشتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد محلات فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم سیدالحسینی ظهر پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سند توانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی در صورت تصویب در هیأت وزیران بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:: مبنا و محور این برنامه بر پایه مشارکت مردمی است، و بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که کار در رأس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه در این برنامه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند، افزود: توسعه شهری به جای کارشناسی و تخصصی بر مبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر به‌عنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

کد خبر 6088642

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور