Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@10:02:59 GMT

هشدار نسبت به آینده فاجعه بار بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۶۴۰۶

هشدار نسبت به آینده فاجعه بار بازار مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه جوان، طی سال‌های اخیر به‌رغم ریزش شدید حجم معاملات به دلیل آنکه حجم مبنایی برای تغییر قیمت‌ها در بازار مسکن وضع نشده‌ است، دلالان به سادگی قیمت‌ها را با رشد همراه کرده‌اند از این رو کارشناسان نسبت به آینده فاجعه بار قیمت در بازار مسکن تهران به مسئولان هشدار می‌دهند و معتقدند که باید پلیس امنیت اقتصادی به سرعت به بازار مسکن ورود داشته‌ باشد تا با دلالانی که از طرف برخی از سوداگران مأمور شده‌اند تا با انجام معاملات مسکن بالاتر از نرخ عرف بازار، مقدمات جهش قیمت‌ها را فراهم کنند، برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درعین حال مجلس جدید باید برای تغییر قیمت مسکن در هر منطقه از تهران فرمول جدید دامنه نوسان و حجم مبنا به همراه فاکتورهای دیگر وضع کند تا بازار زمین و ساختمان از نابسامانی خارج شود، سازمان امور مالیاتی نیز باید از وضعیت انفعال نسبت به خانه‌های خالی و کم استفاده خارج شده و طرح مالیات سنگین از این خانه‌ها را عملیاتی کند.

وضعیت بازار مسکن پس از حذف قیمت‌های در سایت‌های اینترنتی کد خبر 513022 برچسب‌ها پلیس امنیت قیمت مسکن و زمین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس امنیت قیمت مسکن و زمین بازار مسکن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه، سامانه خودنویس از بهمن ماه سال گذشته راه‌اندازی شد گفت: این سامانه نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن داشته است.

او اظهار کرد: اجرای این طرح توانسته است بازار اجاره را به سمت ثبات و بهبود هدایت کند، به طوری که ورود متقاضیان به این بازار توانسته است، وضعیت را آرام کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از سامانه خودنویس متقاضیان تا حدودی توانسته اند به بازار اجاره وارد پیدا کنند گفت : به این صورت افراد بدون واسطه می توانند اقدام به انعقاد قرارداد کنند. این اقدام  به نوعی  استفاده از مشارکت مردمی محسوب می شود‌.

او تاکید کرد: با راه اندازی سامانه  خودنویس ما شاهد انحصار زدایی از بازار اجاره نویسی و کاهش  سوداگری در این بازار هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت سکه امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟
  • پیش‌بینی وضعیت هوای استان قزوین در چند روز آینده
  • پیشبینی دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران از انفجار قیمت مسکن در آینده؟