Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در کارگروه سلامت استان کرمان که به ریاست بصیری معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزارشد با بیان اینکه با برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها این نگرانی وجود دارد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزایش پیدا کند اظهار داشت: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که خطر ابتلا به ویروس کرونا هنوز جدی است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز اینکه تا زمان برچیده شدن کامل ویروس کرونا از جامعه یکی از دستور کارهای کارگروه سلامت استان بررسی وضعیت بیماری کویید۱۹ در استان است گفت: مردم تصور نکنند که کرونا رو به کاهش است در حالی‌که در بعضی از استان‌های کشور آمار رو به افزایش بوده و باید مراقبت و پیشگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ادارات باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری داشته باشند افزود: هر اداره باید بر اساس تعداد ارباب رجوعی که دارد پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز را رعایت و سلامت کارکنان خود را در نظر بگیرد.

وی با عنوان اینکه امروز با تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا در استان روبه‌رو خواهیم شد که عمده این بیماران در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است گفت: طبیعی است وقتی بیماری زیاد شود و حتی آنهایی که خوشه‌ای است اگر به موقع شناسایی شوند قابل کنترل خواهند بود و از شیوع بیشتر جلوگیری می‌کند.

رشیدی‌نژاد تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بیماران به‌موقع شناسایی شوند تا از بستری در بیمارستان جلوگیری شده و در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی ماسک و دستکش برای کادر درمان استان وجود دارد و در اختیار آنها گذاشته می‌شود گفت: در سطح استان کرمان هم به اندازه کافی ماسک تولید شده و مازاد هم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه هر شغل، کارگاه و کارخانه‌ای که قرار باشد ایجاد شود باید پیوست سلامت داشته باشد افزود: متاسفانه تا بحرانی ایجاد نشود کسی به فکر نیست در حالی‌که باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

سیدوحید احمدی‌طباطبایی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیوست سلامت آن است که برنامه‌هایی اجرا می‌شود که ممکن است تاثیراتی روی سلامت مردم داشته باشد و باید اقدامات پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد گفت: طرح‌های اجرایی استان از عمرانی و غیره باید پیوست سلامت بگیرند و تاثیر آن بر سلامت جامعه بررسی شود.

 در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ نفر دیگر در استان به کرونا مبتلا شدند که ۳۱ مورد از مبتلایان جدید مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۶ مورد بم، ۱۱ مورد کرمان، ۶ مورد سیرجان و یک مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

لازم به ذکر است یک نفر در جنوب کرمان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و تعداد کل جان باختگان در استان به ۶۴ نفر رسیده است.

46

کد خبر 1389669

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همایش علمی دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در محور‌های حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور، دانشگاه دوستدار خانواده برگزار شد.

در این همایش هفت نفر از پژوهشگران حوزه خانواده در موضوعاتی چون «اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی»، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «الگو‌ها و مدل‌های سطح حکمرانی سلامت خانواده»، «استاندارد‌های سلامت خانواده و رشد و تعالی خانواده»، «سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده» و «تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده» صحبت کردند.

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان