Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@16:33:25 GMT

مهار آتش سوزی در پارک ملی دریایی نایبند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۷۰۲۱

مهار آتش سوزی در پارک ملی دریایی نایبند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس پاسگاه محیط‌بانی پارک ملی دریایی نایبند گفت: در ارتفاعات روستای صفیه از توابع بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه یک فقره آتش سوزی رخ داد که مساحت این آتش سوزی ۳۰۰متربع بود و ۱۰ اصله درخت کُنار وحشی طعمه حریق شد.

سالم احمدزاده افزود: به محض دیدن آتش سوزی در تماس تلفنی با آتش نشانی چاه مبارک و با همکاری شورای اسلامی روستای صفیه و جوانان روستا و محیط‌بانان پارک ملی دریایی نایبند بعد از یک ساعت آتش سوزی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در تحقیقات صورت گرفته، دلایل آتش سوزی مشخص نشد که آیا این اتفاق به صورت عمدی یا غیرعمدی است و از همین رو تحقیقات ادامه دارد.

حدود دو هفته پیش نیز یک مورد آتش سوزی دیگر در پارک ملی نایبند در ارتفاعات روستای هاله رخ داد و حدود یک هکتار از مراتع در آتش سوخت.

با حضور ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست، از سرایت آتش و افزایش خسارت به مراتع و درختان بومی جلوگیری شد.

پارک نایبند یکی از پارک‌های ملی مهم است که بخشی از آن خشکی و بخشی دریایی است و انواع گونه های جانوری و گیاهی در آن حضور دارند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی محیط زیست منطقه حفاظت شده مهار آتش پارک ملی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در بلوار جمهوری‌اسلامی خبر داد.

ابراهیم بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: این حادثه امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در طبقه چهارم یک مجتمع هفت‌طبقه واقع در بلوار جمهوری‌اسلامی رخ داد و خوشبختانه به هیچ‌کس از ساکنان مجتمع آسیبی وارد نشده است.

وی در تشریح این حادثه افزود: حریق از طریق داکت در حال سرایت به واحدهای فوقانی بود و شرایط به نحوی بود که تمام واحدهای فوقانی مسکونی مجتمع در معرض حریق بوده و بیم گسترش قابل توجه آتش‌سوزی و تحمیل خسارات بسیار زیاد می‌رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تصریح کرد: با برنامه عملیاتی استاندارد، حساب‌شده و دقیق، آتش‌نشانان با ورود به واحدهای در معرض آتش‌سوزی و نابودی، از خسارت بیشتر که استعداد تبدیل‌شدن آن به فاجعه‌ای عظیم وجود داشت، جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی که در یک مجتمع ٢١ واحدی به‌وقوع پیوست، آتش‌نشانان از دو ایستگاه آتش‌نشانی و با استفاده از سه دستگاه خودروی اطفایی و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در شرایط بسیار سخت عملیاتی (دود و حرارت بسیار زیاد) که از طریق داکت‌های ساختمان در حال سرایت به دیگر واحدها بود، موفق به مهار آتش‌سوزی شده و از سرایت حریق به دیگر منازل مجتمع مسکونی و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

بابایی با اشاره به اینکه علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است، تأکید کرد: لازم است نکات ایمنی از سوی شهروندان به‌منظور پیشگیری از حوادث بیشتر جدی گرفته شود تا شاهد رخدادهای این‌چنینی نباشیم.

کد خبر 747046

دیگر خبرها

  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • علت آتش سوزی در بازار بندرعباس اعلام شد | تلاش برای مهار آتش در یک منزل مسکونی ادامه دارد | ویدئو
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت
  • مهار آتش سوزی ۲ واحد تجاری و یک واحدمسکونی در رشت