Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مقامات فلسطینی تاکید کردند که مقابله با نقشه کابینه جدید رژیم صهیونیستی درباره طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، منطقه الاغوار و شمال البحر المیت مستلزم اقدامات متعددی است که مهم‌ترین آن لغو همه توافقنامه‌های به امضا رسیده با این رژیم و سازش نکردن کشورهای عربی با اسرائیل و اقدام اردن و مصر در لغو توافقنامه صلح با این رژیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین حال رهبری تشکیلات خودگردان قرار است سه شنبه شب نشست گسترده‌ای را برای تصویب طرح مقابله با برنامه رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی برگزار کند.

«واصل ابو یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش در گفت‌وگو با القدس العربی گفت: «این نشست که ساعت نه و نیم فردا شب برگزار می‌شود مسائل مهمی را مورد بررسی قرار خواهد داد که مهم‌ترینش تصمیم الحاق کرانه باختری و پیامدهای آن در شرایط حمایت آمریکا از این تصمیم است».

وی افزود: «در این نشست  تکلیف فلسطینیان در سطح تماس‌ها با جامعه بین المللی و همچنین خلاصی از توافقنامه‌ها با رژیم اشغالگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «صالح رأفت» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش و دبیر کل حزب «اتحادیه میهنی فلسطین» (فدا) هم سخنان نتانیاهو در جریان رای اعتماد به کابینه او در کنست را محکوم کرد که تاکید کرده بود کابینه او شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ملحق می‌کند.

رأفت در بیانیه‌ای خبری تاکید کرد که پاسخ فلسطین به برنامه کابینه رژیم صهیونیستی می‌بایست به شکل اجرای تصمیم‌های شورای ملی و شورای مرکزی باشد که همه توافقات اسرائیل و فلسطین را تمام شده خوانده است ،زیرا اسرائیل از همه تعهدات خود در این توافقنامه‌ها شانه خالی کرده و قوانین بین المللی و همه قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل را زیر پا گذاشته است.

او قطع فوری همه روابط با رژیم صهیونیستی از جمله قطع هماهنگی امنیتی را ضروری خواند و گفت:« شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل هم باید تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند که راه حل دو کشوری را نابود می‌کند و اشغالگری استعمارگرایانه خود را بر اراضی کشور فلسطین گسترش می‌دهد».

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین همچنین خواهان تعهد به طرح صلح عربی و سازش نکردن با اسرائیل شد و از اردن و مصر خواست عمل به توافقات با اسرائیل را در صورت اقدام این رژیم به الحاق اراضی کرانه باختری و منطقه الاغوار را ملغی و همه روابط خود را با آن قطع کنند.

او تاکید کرد:«تهدید به الحاق بخش‌های وسیعی از کرانه باختری در چارچوب عمل به توافق دونالد ترامپ با نتانیاهو برای اجرای معامله قرن است».

این مقام فلسطینی همچنین خواهان قطع همه اشکال روابط با دولت آمریکا شد و از گروه‌های فلسطینی و نهادهای رسمی و داخلی و شهروندان خواست با همه اشکال مقاومت مردمی به مقابله با این اقدامات اسرائیل بروند.

«احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز اظهارات نتانیاهو را درباره اینکه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی صلح را نزدیک‌تر می‌کند یک تبلیغات سیاسی لو رفته خواند که اصلا به نفع هیچ صلحی نیست بلکه تهدید علیه امنیت و ثبات منطقه را بیش‌تر می‌کند.

او نیز سیاست الحاق را بخشی از معامله قرن ادعایی آمریکا خواند و گفت جامعه بین المللی باید علیه کابینه جدید اسرائیل پاسخ دهد.

«عبدالحکیم حنینی» یکی از رهبران حماس هم گفت که ملت فلسطین با همه اشکال مقاومت به مقابله با طرح رژیم صهیونیستی خواهد رفت.

او تاکید کرد:« پیام کرانه باختری از همه روستاها، شهرها و اردوگاه‌های آن به سران دشمن واضح است اینکه پروژه‌های توسعه طلبانه و الحاق تنها توهماتی است که در سر شماست».

«حازم قاسم» سخنگوی حماس هم تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی را اضافه شدن جنایتکاران جنگی به کابینه راست گرای افراطی این رژیم خواند که چالش‌های روبه روی ملت فلسطین را تقویت می‌کند.

وی تاکید کرد: «ملت فلسطین اصلا به تشکیل رژیم صهیونیستی اهمیتی نمی‌دهد و به مبارزه مشروع خود تا بازپس گیری کامل اراضی و مقدسات خود و دستیابی به زندگی شرافتمندانه روی خاک آزاد شده خود ادامه خواهد داد».

قاسم خواستار یکپارچگی تلاش‌های ملت برای مقابله با سیاست این رژیم تندرو شد که موضوع الحاق کرانه باختری را در راس اولویت‌های خود قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کرانه باختری رژیم صهیونیستی الحاق بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو| لحظۀ ترور یک پیرمرد فلسطینی در کرانه‌باختری

طبق ویدئوی منتشرشده در رسانه‌ها، نظامیان اشغالگر چند روز پیش در نزدیکی شهرک «گوش عتصیون» یک پیرمرد را در حالی که دستانش را به نشانۀ تسلیم بالا برده بود، به رگبار بستند. رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • ۱۷۵مین روز از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ بیش از ۳۲ هزار شهید و ۷۵ هزار مجروح
  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین
  • ویدئو| لحظۀ ترور یک پیرمرد فلسطینی در کرانه‌باختری
  • بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون
  • ممنوعیت خرید عمومی کالا‌های صهیونیست از سوی شورای شهر بروکسل
  • لحظۀ اعدام یک پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری
  • تصاویر لحظه اعدام خیابانی پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری