Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین "سید حمید حسینی" عصر دوشنبه در نخستین روز کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی در دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: به همت جوانان عراق و مسئولان این کشور، اخراج آمریکا از این کشور بزرگترین رویداد سیاسی سال ۲۰۲۰ عراق خواهد بود.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق، در ادامه ، اظهار داشت: مساله فلسطین در چند دهه اخیر موضوعی محوری است که در چند دهه اخیر در همه معادلات و مناسبات تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینی، گفت: آزادی قدس یک مطالبه مردمی در امت اسلامی به ویژه برای مردم عرق است و نمی توان از این مطالبه دست برداشت.

وی افزود: در دهه های گذشته تلاش های زیادی انجام شده است تا آرمان فلسطین را از ذهن امت اسلامی کمرنگ و حذف کنند ولی اقدام امام خمینی(ره) در اعلام روز جهانی قدس مانع از تحقق این نقشه ها علیه قدس شریف شد.

حجت الاسلام حسینی، آزادی قدس را موضوعی اعتقادی دانست و تاکید کرد: برپایی راهپیمایی های عظیم ملت عراق در زمان اشتغال این کشور توسط آمریکایی ها نشان داد که این آرمان مقدس، جایگاه ویژه ای در نزد مردم عراق دارد.

وی با بیان اینکه قدس مخصوص مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه آزادی خواهان جهان است ، اظهار داشت: روز قدس، روز جهانی است که مخصوص مسلمانان نیست و این روز، روز مرزبندی میان حق و باطل است.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق، ادامه داد: مساله فلسطین موضوعی محوری است که بسیاری از رسانه های عراقی آمادگی تولید فیلم و سریال با محوریت فلسطین هستند که این نشان می دهد فلسطین و قدس عنصری فعال کننده و وحدت بخش میان تمام امت اسلامی است.

وی با انتقاد از تلاش برخی کشورهای اسلامی برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل گفت: به برکت روز قدس، آرمان فلسطین و آزادی این کشور دوباره به عنوان موضوعی محوری تبدیل شد و شاعران جهان اسلام نیز به این موضوع توجه جدی تری پیدا کنند.

وی اظهار داشت: روز قدس، موجب شد تا کارهای رسانه ای و تولیدات فیلم با موضوع فلسلین و قدس افزایش یابد و مانع از فراموشی تاریخ فلسطین شد.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق، ادامه داد: قدس مانع از فراموش شدن قدس شد و به همه نشان داد که رژیم صهیونیستی تنها کسی است که از فراموشی قدس سود می برد به همین دلیل نباید این آرمان به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه روز قدس روحیه جهاد و مقاومت را در امت اسلامی احیا کرده است گفت: رژیم صهیونیستی دشمن همیشگی و دائمی مسلمانان است که باید امت اسلامی به موضوع قدس به عنوان موضوعی محوری تمرکز کند.

کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور سخنرانانی از ۱۸ کشور به صورت مجازی در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت مصادف با ۲۴ و ۲۵ رمضان برگزار می شود.

در این همایش شخصیت های برجسته جهان اسلام از جمله شیخ "عیسی قاسم" از بحرین و شیخ "بدرالدین حسون" مفتی سوریه، و همچنین مسئولانی از جریانات مقاومت از جمله حماس و حزب‌الله نیز از جمله سخنران هستند./

برچسب‌ها قدس عراق فلسطین پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قدس عراق فلسطین قدس عراق فلسطین موضوعی محوری حجت الاسلام امت اسلامی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، در ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع) حضور یافت و مورد استقبال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قرار گرفت.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، در این دیدار نخست وزیر عراق بر تمایل دولت این کشور برای حفظ روابط بین دو کشور تاکید و گفت: 10 سال از تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش می‌گذرد و در طی این سال‌ها مردم عراق فداکاری‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و عراق نیز از تلاش‌های جامعه بین‌المللی و دوستان خود در همکاری با این کشور برای مقابله با تروریسم قدردانی می‌کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی عراق امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد.

السودانی ضمن اعلام تمایل عراق برای دستیابی به تخصص، تسلیحات، تجربه و مشارکت امنیتی، به ویژه در شرایطی که منطقه در آن قرار داد، بر اهمیت ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش که همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند، تاکید کرد و خواستار تداوم همکاری بین عراق و آمریکا شد.

در این دیدار وزیر دفاع آمریکا نیز بر عمق روابط مشترک، همکاری‌های امنیتی و تمایل به گفت‌وگو به سمت یک رابطه راهبردی در چارچوب توافقنامه بین دو کشور تاکید کرد.

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السودانی با بایدنعراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری
  • حمایت رییس پورتو از اخراج چهار هم‌تیمی طارمی!
  • «زندگی پس از زندگی» و «محفل» در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ vod ها نرخ برنامه‌سازی را افزایش داده‌اند
  • آخرین وضعیت مسعود اسکویی گوینده رادیو در بیمارستان
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند