Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم نجیب ایران در روزهای سخت و دشوار در کنار یکدیگر و همدل و همزبان هستند، تاکید کرد: همگرایی و همدلی که پس از کرونا در بین همه دستگاه‌ها، جناح‌ها و آحاد مردم شکل گرفت، یادآور دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود و در این ایام نیز همه مردم برای کمک و یاری یکدیگر در کنار هم قرار گرفتند و این اقدام بسیار ارزشمند و افتخارانگیزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار جمعی از فعالان و نخبگان سیاسی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در زمینه مبارزه با کرونا بدست آمده، گفت: بی تردید در این عرصه اگر حمایت مقام معظم رهبری از دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا نبود، قطعا نمی‌توانستیم به موفقیت‌های کنونی دست پیدا کنیم.

روحانی اضافه کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا در شورای عالی امنیت ملی، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را هم راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی در نظر گرفتیم و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید کردند و ایشان کاملا اشراف داشتند که شرایط کشور ویژه است و تعبیری که در خصوص مصوبات ستاد ملی کرونا داشتند مبنی بر اینکه هر چه ستاد ملی مدیریت و مبارزه کرونا تصمیم بگیرد همان را عمل خواهند کرد، در موفقیت اقدامات این ستاد بسیار حائز اهمیت بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در مقابله با کرونا، به هیچ عنوان از قوه قهریه استفاده نشد و صرفا با توصیه به مردم و همدلی و همراهی مردم توانستیم امور را به پیش ببریم و مردم نیز در این زمینه نجابت، همراهی و بینش بالایی از خود نشان دادند.

روحانی با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی و تقویت آن گفت: موضوع کرونا نشان داد که نظام از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و مردم در روزهای خطر و حادثه همراهی بالایی از خود نشان می‌دهند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول سلامت، توسعه فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: اقداماتی که طی دولت یازدهم در این سه حوزه انجام شد موجب شده که در مواجهه با کرونا حتی در زمینه تخت‌های ویژه بیمارستانی و امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی کمبودی نداشته باشیم.

روحانی اضافه کرد: همچنین اقدامات دولت یازدهم در توسعه فضای مجازی و ارتباطات باعث شده که در این ایام با استفاده از فضای مجازی بتوانیم نیازهای مردم را به ویژه در زمینه آموزش و کسب و کار تا حدود زیادی پاسخگو باشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این ایام فعالیت‌ها و دستاوردهای بزرگی داشتند و بسیاری از محصولات آنها در تولید کیت‌های تشخیصی، ونتیلاتور و ماسک ان.95 نه تنها نیازهای داخلی کشور را تامین می‌کند بلکه از قدرت صادرات این محصولات نیز برخوردار شده ایم.

روحانی تصریح کرد: بی تردید اقدامات دولت در زمینه طرح تحول سلامت، توسعه شبکه ملی اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز توجه به بخش کشاورزی و خودکفایی در بسیاری از محصولات بود که ‌توانستیم کرونا را مدیریت و کنترل کنیم.

رئیس جمهور گفت: امروز با توجه به اقداماتی که انجام شده به جایی رسیده‌ایم که در عرصه جهانی سربلند هستیم و بسیاری از قضاوت‌هایی که بدخواهان ملت ایران انجام می‌دادند خود به خود خنثی گردید.

روحانی با اشاره به حمایت دولت از بورس و عرضه سهام بسیاری از بنگاه‌های دولتی در بورس در آینده نزدیک اظهارداشت: اگرچه بورس از فراز و نشیب برخوردار است اما مدیریت هم می‌شود و با عرضه‌هایی که انجام خواهد شد تحول بزرگی در بورس ایجاد خواهد شد و بازار سرمایه رونق پیدا می‌کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت وجود حزب در کشور اظهار داشت: معتقدم که برای آینده کشور باید به دنبال حزب باشیم و اگر بخواهیم نظام پایدار بماند و تقویت شود، باید دو سه حزب اصلی در کشور ایجاد شود تا به تناوب کشور را اداره کنند.

در این دیدار مصباحی مقدم، بهزاد نبوی، محسن رفیق‌دوست، سیدحسین مرعشی، احمد توکلی، الهام امین‌زاده، پروانه مافی، حسین مظفر، شکوری راد، زهرا ساعی، جلالی‌پور، سبحانی‌فر و الیاس حضرتی در سخنانی با تقدیر از مدیریت شایسته دولت و وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی با رئیس‌جمهور در میان گذاشتند.

ضرورت مهار رشد نقدینگی، آموزش عمومی مردم در بازار سرمایه، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه به وکیل خانواده و بیمه وکالت، اجرای کامل حقوق شهروندی، تداوم سیاست‌های برجامی و سیاست‌ تعامل با جهان، تلاش برای رفع موانع تولید، تقویت بازار بورس، توسعه شفافیت و حسابرسی، تقویت اعتماد مردم به بازار سرمایه، توجه به اقتصاد دیجیتال و ایجاد کسب و کارهای نو، استفاده از ظرفیت زنان و جوانان، عادلانه کردن سهام عدالت و پرداخت این سهام به اقشار ضعیف و کسانی که آن را دریافت نکردند، تقویت سرمایه اجتماعی و سرمایه نمادین، رفع عوامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات، حمایت از طبقه متوسط جامعه و جلب رضایت آنان و توجه به توسعه ارز دیجیتال، از جمله محورهای اصلی سخنان فعالان و نخبگان سیاسی در این دیدار بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حسن روحانی سیاست شرکت های دانش بنیان سرمایه اجتماعی رئیس جمهور ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر ضروری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت (ع)، میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد.

رئیس جمهور در این دیدار خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کار‌های خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

رئیسی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهاد‌هایی از جمله کمیته امداد امام خمینی ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به کارکرد‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کار‌های خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

رئیسی در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیرین بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کار‌های مشترک با خیرین»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیرین حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیرین در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیرین در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیرین جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

رئیس جمهور در پایان همچنین به تحولات غزه و استمرار جنایتگری و تجاوزکاری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بدون تردید با مقاومت جانانه مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست و نابودی سرنوشت جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ظرفیت‌های مردمی و ریل‌گذاری فرصت‌های حضور مردم در مشارکت با دولت ارائه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گزارشی از تسهیل امور خیرین و افزایش تعداد مؤسسات خیریه مشمول مزیت مالیاتی در دولت مردمی به تعداد همه این مؤسسات در دولت‌های قبل خبر داد.

همچنین محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء، محمدحسین رضایی پیشکسوت امر خیر، حبیب‌الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، احمد اثنی عشران مدیر بنیاد خیرین ام‌الیتامی حضرت خدیجه (س)، ناصر قفلی رئیس هیئت مدیره خیرین مدرسه‌ساز کشور، جمال جعفریان خیر حوزه سلامت، اکبر اخوان مقدم مدیر موسسه نذر اشتغال امام حسین (ع)، محمدرضا امامی فعال در عرصه مدرسه‌سازی، سیدمحمدحسین حسینی سیرجانی عضو مؤسس و هیئت مدیره مجمع خیرین اشتغال، محمدمهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی زندگی و خانم دکتر غفاری رئیس انجمن اوتیسم ایران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه نگرش راهبردی به اقتصاد امر خیر، استفاده از ظرفیت ستاد هم‌افزایی خیرین در مسائل زیرساختی، نذر تخصص و بانک زمان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و موسسات خیریه در کمک به مردم غزه، موانع و مشکلات پیش‌روی اشتغال‌های خرد، استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، لزوم ایجاد، تثبیت و تحکیم اشتغال، مأموریت‌سپاری به دستگاه‌ها و احیا و تقویت دفاتر یا ستاد‌های خیرین دستگاه‌ها، توجه به نوسازی مدارس و فضا‌های آموزشی، به روزرسانی تجهیزات و نوسازی ساختمان‌های بیمارستان‌های خیریه، هم‌افزایی در حمایت از بازماندگان از تحصیل، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه و تنظیم سند اوتیسم و حمایت دولت و خیرین در ایجاد مرکز جامع الگوی کشوری اوتیسم پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • نوروز از جایگاه بالایی در آداب و رسوم سیستانی های گلستان برخوردار است
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین
  • رئیس‌جمهور: رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر ضروری است
  • رییسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • رئیس جمهور: خیرین شریک راهبردی دولت هستند/خود را موظف به حمایت از آنان می‌دانیم
  • رئیسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند