Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@08:30:56 GMT

هیات تطبیق مصوبات به تصمیمات حقوقی کشور قوام بخشید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۸۲۱۰

به گزارش ایلنا،علی لاریجانی در آخرین جلسه هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین با تشکر از اعضا و کارشناسان  این هیات، گفت: در این مدت ما برای شما زحمت زیادی ایجاد کردیم زیرا شما در بخش‌های دیگر مشغول کارهای مهمی بودید اما برای بحث تطبیق مصوبات با قوانین به ما مشاوره دادید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشکر از محسن اسماعیلی رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، افزود: اینجانب به آرا و اعضای هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین اعتماد کامل داشتم زیرا وقتی آراء شما را بررسی می‌کردم مشخص بود که موضوعات را از جوانب مختلف بررسی کرده و دقت نظر داشتید به همین دلیل بود که اعتماد کاملی به نظرات کارشناسی شما پیدا کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی با تاکید بر اینکه شما کار عمیق حقوقی انجام دادید، ادامه داد: طرح این پیشنهاد که اقدامات شما به عنوان پشتوانه حقوقی در کشور مدنظر قرار گیرد کاملا صحیح است؛ زیرا با این اقدام شاهد وحدت رویه در نظام حقوقی کشور خواهیم بود که برای دانشگاه‌ها و بخش های حقوقی موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات  اسماعیلی درباره به روزرسانی بررسی مصوبات دولت، این اقدام را ارزشمند برشمرد و ادامه داد: اوایل مجلس هشتم مشاهده کردم که فواصل زمانی زیادی در تصمیم‌گیری‌ها داریم که این موضوع را نقصی بزرگ می‌دانستم  زیرا وقتی به برخی آئین نامه‌ها بعد از دو سال یا بیشتر رأی داده می‌شود عملا خاصیت خود را از دست می‌دهند؛ این‌ها اشکالاتی بود که شما با همت خود در به روزرسانی رفع و خدمت بزرگی به بخش حقوقی کشور کردید که اقدام ماندگاری است.

لاریجانی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه فعالیت هیات تطبیق مصوبات با قوانین به عنوان سنتی ماندگار در مجالس آینده ادامه پیدا کند، گفت: اقدام شما به استحکام تصمیمات حکمرانی کمک می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه عنوان شد در جلسات هیات افراد با اختلاف آراء از جهات سیاسی حضور داشتند، نشان از قابلیت بالای جمع دارد؛ مدارا داشتن قابلیت می‌خواهد. باید افراد استحکام فکری و اعتماد قلبی داشته باشند تا پدیده مدارا بر آن‌ها بنشیند زیرا این پدیده بر هر کسی نمی نشیند.

وی ادامه داد: اگر در جلسات با نظرات مختلف همدیگر را تحمل کردیم تا نتیجه درستی ایجاد شود نشان از بلوغ ارزشمند  همه اعضا دارد که ما این را در هیات تطبیق شاهد بودیم.

لاریجانی در پایان جلسه با تشکر ویژه از اسماعیلی به عنوان رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین لوح تقدیری را تقدیم وی کرد.

 محسن اسماعیلی در ابتدای جلسه هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین با رئیس مجلس خطاب به لاریجانی ضمن آرزوی صحت و سلامت برای وی، گفت: از اینکه در این مدت طولانی و پر فراز و نشیب ما را به عنوان همکاران خود پذیرفتید از شما تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه لاریجانی برای آرایی که از سوی هیات داده می شد احترام قائل بودند، تاکید کرد: اگرچه پذیرفتن یا نپذیرفتن رأی هیات از اختیارات قانونی دکترلاریجانی بود ولی ایشان در تمام این مدت با تفاهم کامل ما را در ابراز رأی آزاد گذاشتند که امیدواریم الگویی برای آیندگان باشد.

رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین با تاکید بر اینکه در هیات تطبیق تلاش کردیم تا با پایبندی به نص و روح قانون کار را جلو ببریم، افزود: تلاشمان بر این بود که در قوانین حتی قوانین شکلی کوچکترین مسامحه ای نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه دقت نظر لاریجانی نسبت به آرای هیات بسیار کارشناسی بود، ادامه داد: نکته سنجی و راهنمایی های ایشان در پیشبرد کارها کمک رسان هیات بود.

اسماعیلی در ادامه با تشکر از دکتر محمد جعفری، مشاور و  رئیس حوزه ریاست مجلس گفت: ایشان و مجموعه حوزه  ریاست مجلس هر چه توانستند کمک های صمیمانه و موثری به مجموعه هیات داشتند.

اسماعیلی با بیان اینکه اعضای هیات تطبیق از نظر تفکرات سیاسی در منتهی الیه خطوط فکری قرار داشتند، ادامه داد: با این وجود اعضا در نهایت احترام و صمیمیت به بهترین شکل کار را پیش بردند که این روش در کشور باید به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه طی مدت فعالیت حتی یک مورد کدورت بین اعضا نداشتیم، افزود: در عین اینکه بحث ها سنگین و جدی بود و اعضا به تضارب آرا پایبند بودند،  اما همکاری صمیمانه ای وجود داشت که می تواند الگوی خوبی برای بخش های دیگر در کشور باشد.

اسماعیلی با تشکر از لاریجانی گفت: از شما بابت اینکه پیشنهاد استفاده از کارشناسان جوان در هیات را پذیرفتید تشکر می کنم؛ این موضوع تدبیر شما بود که به نوعی کادر تربیت شود؛ با اجرایی کردن پیشنهاد شما شاهد بودیم که کارشناسان فعال هم در کارگروه ها و هم در جلسات عمومی اقدامات موثری داشتند.

رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین ضمن تشکر از همکاران خود در این هیات، یادآور شد: دوستان متدین، بی توقع و پرکار ما در این مدت خدمات موثری به هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین ارائه کردند.

اسماعیلی در تشریح رئوس کار هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین  گفت: یکی از رئوس کار هیات بازترسیم چهره این هیات در افکار عمومی بود، واقعیت آن است که هیات تطبیق بنا داشت به عنوان مرجع علمی و حقوقی و بدون سوگیری سیاسی عمل کند که فکر می کنم این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه استقلال رأی هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین و اقتدار آن مشهود بود، ادامه داد: ما تلاشمان بر این بود تا از بگومگوهای رسانه ای و سیاسی خارج شده و بر انجام وظایف قانونی متمرکز شویم.

رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین با بیان اینکه بازخوانی پرونده ها و دیجیتالی شدن آن ها از دیگر خدمات هیات تطبیق بود، افزود: ما در این مدت موفق به بازخوانی و انتظام دادن به ۲۷ هزار پرونده بدون هزینه کرد حتی یک ریال شدیم و  هم اکنون بانک آماده ای در اختیار داریم که اگر مشکلات آن رفع شود یک بانک اطلاعاتی حقوقی قوی برای کشور ایجاد خواهد شد.

وی به روزرسانی تطبیق مصوبات دولت با قوانین را از دیگر اقدامات این  هیات برشمرد و تاکید کرد: هم اکنون هیچ موضوع عقب مانده ای از نظر به روزرسانی وجود ندارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در کار هیات وحدت رویه و استانداردسازی آرا وجود داشت، ادامه داد: در این زمینه آئین نامه های داخلی تدوین کردیم که سند راهی برای صدور آرا باشد.

وی با بیان اینکه در دوران فعالیت روابط خوبی با دولت و مجلس داشتیم، تاکید کرد: البته  مشکلاتی در حوزه آرای برخی از شوراها مانند شورای عالی استان ها، ستاد کرونا، جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا وجود داشت که مصوبات آن ها به دست ما نمی رسید در حالی که در تصمیم گیری ما تاثیر داشت.

رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین در پایان در پاسخ به پرسشی از سوی رئیس مجلس مبنی بر اینکه هم اکنون چند درصد مغایرت در مصوبات وجود دارد، گفت: مغایرت مقدماتی ۱۱ درصد بود ولی با همکاری که صورت گرفته است صدور رای مغایرت نهایی به ۴ درصد رسید.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین شریک راهبردی دولت هستند

رئیس‌جمهور خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد؛ آیت‌الله رئیسی در این دیدار خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

وی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آئین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیرین بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کارهای مشترک با خیرین»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیرین حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیرین در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیرین در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیرین جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

وی در پایان همچنین به تحولات غزه و استمرار جنایتگری و تجاوزکاری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید با مقاومت جانانه مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست و نابودی سرنوشت جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.‌

پیش از سخنان رئیس جمهور، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ظرفیت‌های مردمی و ریل‌گذاری فرصت‌های حضور مردم در مشارکت با دولت ارائه کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گزارشی از تسهیل امور خیرین و افزایش تعداد مؤسسات خیریه مشمول مزیت مالیاتی در دولت مردمی به تعداد همه این مؤسسات در دولت‌های قبل خبر داد.

همچنین محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء، محمدحسین رضایی پیشکسوت امر خیر، حبیب‌الله بوربور رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، احمد اثنی عشران مدیر بنیاد خیرین ام‌الیتامی حضرت خدیجه (س)، ناصر قفلی رئیس هیأت مدیره خیرین مدرسه‌ساز کشور، جمال جعفریان خیر حوزه سلامت، اکبر اخوان مقدم مدیر مؤسسه نذر اشتغال امام حسین (ع)، محمدرضا امامی فعال در عرصه مدرسه‌سازی، سیدمحمدحسین حسینی سیرجانی عضو مؤسس و هیأت مدیره مجمع خیرین اشتغال، محمدمهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی زندگی و دکتر غفاری رئیس انجمن اوتیسم ایران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه نگرش راهبردی به اقتصاد امر خیر، استفاده از ظرفیت ستاد هم‌افزایی خیرین در مسائل زیرساختی، نذر تخصص و بانک زمان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مؤسسات خیریه در کمک به مردم غزه، موانع و مشکلات پیش‌روی اشتغال‌های خرد، استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، لزوم ایجاد، تثبیت و تحکیم اشتغال، مأموریت‌سپاری به دستگاه‌ها و احیا و تقویت دفاتر یا ستادهای خیرین دستگاه‌ها، توجه به نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی، به روزرسانی تجهیزات و نوسازی ساختمان‌های بیمارستان‌های خیریه، هم‌افزایی در حمایت از بازماندگان از تحصیل، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه و تنظیم سند اوتیسم و حمایت دولت و خیرین در ایجاد مرکز جامع الگوی کشوری اوتیسم پرداختند.

منبع: ایرنا

کد خبر 739334

دیگر خبرها

  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • اخبار سیاسی ۸ فروردین؛ دیدار هنیه با رئیسی/تصویب ضوابط دستمزد/افزایش جرایم رانندگی
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و نروژ
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین
  • مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند
  • خیرین شریک راهبردی دولت هستند